وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
ضمن تبریک سال نو. به دلیل حجم بالای مرسولات، ارسال سفارشات خارج از تهران، بعد از تعطیلات نوروز انجام می‌گیرد.

میکروفن USB و انواع آن

مجوزهای_لازم2

167b53d5 2b41 4764 b989 0a1c263a0488.jpg 500xaf میکروفن USB و انواع آن

میکروفن یو‌اِس‌بی (USB)

میکروفن USB از  محبوبیت  فراوانی  در  بین خریداران و کاربران برخوردار است.  دلیل  آن هم نویز کم‌تر  و  کیفیت  مناسب‌تر این میکروفون به هنگام انتقال صدا و  اتصال راحت به کامپیوتر می‌باشد. این  میکروفون  به دیافراگم، کپسول  و  تمام  بخش‌هایی  که  میکروفون‌های  دیگر دارند،  مجهز است. میکروفون یو‌اِس‌بی  در استودیوی  موسیقی  بسیار  پرکاربرد  است  زیراکه  نقش  بسزایی در ضبط  موسیقی  و  صدا  ایفا  می‌کند.  برای  کسب  اطلاعات  بیشتر در این خصوص لطفا تا انتهای  مقاله  همراه  بهین مدیا  باشید.

میکروفن USB چیست؟

میکروفونی  است که دارای دو مدار می‌باشد. یکی مدار مبدل آنالوگ  به  دیجیتال (مداری  که سیگنال آنالوگ را  به  سیگنال دیجیتال تبدیل می‌کند) که  در  اینصورت از  کارت  صدا  و  میکسر  بی نیاز  می‌شوید  و  دیگری  پری‌امپ  که  در  اینصورت دیگر نیازی  به پری‌امپ  اضافه  ندارید. هویت این نوع از میکروفون‌ها در تبدیل آنالوگ به دیجیتال آن‌هاست. توضیح کامل‌تر آن‌که یک مبدل صدا (رابط صوتی یا کارت صدای داخلی) وجود دارد که صدای میکروفون را پیش از ورود به سیستم به سیگنال دیجیتال تبدیل می کند. به وسیله  این  دو مدار  به  راحتی  می توانید  میکروفون  را  بدون واسطه (به  صورت مستقیم) به کامپیوتر یا لپ‌تاپتان  وصل کنید.

وجود میکروفن USB چه مشکلی را برطرف کرد؟

برای ضبط هر نوع صدا به میکروفون خوب، اتصالات، سیم‌ها، کارت صدا و… نیازمندید و علاوه بر آن، اگر شغلتان به گونه‌ای باشد که مدام در حال حرکت باشید، انتقال این تجهیزات ضبط برای تولید محتوا، می‌تواند سخت باشد. و یادگیری کار با این تجهیزات زمان بر است. این‌جاست که میکروفون‌های یو‌اِس‌بی وارد می‌شوندو در ادامه به کاربردهای این میکروفون‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: تفاوت AUX و USB چیست؟

دلایلی که باعث می شود از میکروفون یو‌اِس‌بی  استفاده کنیم :

بدون  تاخیر  هنگام  مانیتورینگ :

میکروفون  با تاخیرِ  مانیتورینگِ  نزدیک  به  صفر، ضبط صدای بهتری به ارمغان می‌آورد  زیراکه تاخیری بین صدا و پخش آن وجود ندارد.

کانکتورهای  با  کیفیت  و  اتصالات  باکیفیت:

به علت وصل شدن  میکروفن USB از طریق کابل به دستگاه، اهمیت دارد که اتصالات با کیفیت باشند.

 پاسخ  فرکانسی  بالا:

بین ضبط طبیعی  و واقعی صدا  و  پاسخ فرکانسی،  ارتباط مستقیم وجود دارد.  به  این معنا که هرچه پاسخ فرکانسی میکروفون بیشتر باشد، صدای مطلوب‌تری رکورد می‌شود. جالب است بدانید اگر با موبایلتان صدایی را ضبط می‌کنید و متفاوت  از  صدای  اصلی  می‌شنوید علت آن پاسخ فرکانسی  پایین  میکروفون  موبایلتان است.

 ضبط صدا و پادکست:

مصاحبه :

پورتابل بودن میکروفون یو‌اِس‌بی علت خوبی برای انتخاب مصاحبه گران است.

دوبله:

کیفیت صدا در امر دوبله خیلی اهمیت دارد و اکثر دوبله کنندگان، اطلاعات جامعی درباره‌ی ضبط صدا ندارند. در این‌جا است که میکروفون یو‌اِس‌بی با ضبط صدای باکیفیت، کمک شایانی در این حیطه می‌کند.

سازگاری بالا:

 میکروفونتان را به هر دستگاهی که متصل کنید، شناسایی شده و شروع به کار می‌کند.

جابجایی و حمل آسان:

یکی از دلایل محبوبیت این میکروفون، حمل و نقل آسان  است. یعنی  اگر  شما  یک میکروفون یو‌اِس‌بی  داشته باشید به‌راحتی می‌توانید آن را با خود حمل نمایید. خبرنگاران یا مستندسازان نیز می‌توانند از این میکروفون استفاده کنند چرا که جابه‌جا کردن آن سخت نیست.

بالا بودن کیفیت صدا:

کیفیت صدایی که میکروفون‌های یو‌اس‌بی دارند آن‌قدر حرفه‌ای است که برای ضبط وکال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

طریقه‌ی استفاده‌ راحت:

به‌کارگیری این میکروفون بسیار آسان و سریع است، کافی است آن را با یک رابط به سیستم خود وصل کنید و وارد عملیات ضبط صدا شوید. تنها وسیله ای که میکروفن USB به آن نیاز دارد یک کابل کوچک است تا رایانه شما را به یک استودیو ضبط صدا مبدل کند.

هزینه مقرون به صرفه:

 همان طور که  اشاره کردیم برخلاف میکروفون‌ آنالوگ،  استفاده از میکروفون  یو‌اِس‌بی  بدون کارت صدا و میکسر  امکان‌پذیر است. میکروفون یو‌اِس‌بی انتخاب کاربران مبتدی هم می‌باشد چون  مجبور نیستند با  میکسر  سروکار داشته باشند. عدم نیاز به میکسر و کارت صدا یا آمپلی فایر و پری‌امپ خارجی سبب کاهش هزینه‌های شما می‌شود. به طور کلی خرید یک میکروفون یو‌اِس‌بی هزینه‌ای کم‌تر از خرید جداگانه یک میکروفون و کارت صدا دارد.

نوع میکروفون:

 میکروفونی که می‌خواهید انتخاب کنید بستگی به نیازتان دارد. میکروفون‌های یو‌اِس‌بی اکثرا کاندنسرند که برای ضبط پیانو، وکال و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این مقاله به بررسی 5 میکروفون  یو‌اِس‌بی  برتر می‌پردازیم  و مشخصات هر یک را بررسی می‌کنیم.

میکروفون یقه ای کامیکا CVM-V01.USB

میکروفون یقه‌ای کامیکا CVM_V01.USB

  • مناسب ویدیو کنفرانس، لایو، کلاس های آنلاین و…
  • خروجی هدفون جهت مانیتورینگ صدای دریافتی

به  دلیل  داشتن  خروجی  هدفون  برای  ویدیو  کنفرانس، لایو، کلاس‌های  آنلاین  و  فیلم‌برداری مناسب است.

  • سازگار با لپ‌تاپ و کامپیوتر

با تمامی دستگاه‌هایی که پورت یو‌اِس‌بی دارند مانند لپ‌تاپ، به ضبط صدا می‌پردازد زیرا که می‌تواند اتصال میکروفون را از تایپِ‌سی به یو‌اس‌بی تغییر دهد.

میکروفون USB استودیویی کامیکا STM-USB

میکروفون USB استودیویی کامیکا STM-USB

  • پاسخ فرکانسی  20Hz~20KHz

همانطور که اشاره کردیم، پاسخ فرکانسی بالاتر و کیفیت بالای محصول، صدای مطلوبتر و با کیفیت بالاتر در اختیارمان قرار می‌دهد.

  • قابل استفاده با تمام تجهیزات دارای پورت یو‌اِس‌بی

این میکروفون گزینه ایده‌آل برای استفاده در پادکست، لایو استریم و… می‌باشد و جهت استفاده با دستگاه‌های دارای پورت یو‌اِس‌بی مناسب است. هم‌چنین با سیستم عامل ویندوز، آی ‌اُ‌اِس و اندروید سازگار است.

ست میکروفون بی سیم کامیکا VDLive10 MI

میکروفون بی سیم کامیکا VDLive10 MI

  • بهترین گزینه برای لایو، استریم، کلاس های آنلاین و… است.
  • امکان اتصال به دوربین و موبایل های اپل

ست میکروفون بی سیم کامیکا VDLive10 USB

 میکروفون بی سیم کامیکا VDLive10 USB

  • مناسب مصاحبه، لایو، استریم، بلاگری
  • امکان اتصال به دوربین و موبایل های تایپ سی و لپتاپ

ست میکروفون بی سیم کامیکا BoomX-D Pro D2

میکروفون بی سیم کامیکا BoomX-D Pro D2

  • فرکانس عملکرد 2.4GHz
  • خروجی دیجیتال و آنالوگ
  • خروجی هدفون جهت مونیتورینگ کیفیت صدای دریافتی
  • کیفیت صدای Broadcast 48KHz 16 Bit
  • قابلیت تنظیم فرکانس بصورت اتوماتیک

میکروفون BoomX-D Pro D2 یک پک کامل است. برای اتصال موبایل و دوربین از کابل‌های موجود در داخل پک می توانید استفاده کنید. هم‌چنین از طریق کابل تایپ سی سه‌تایی می‌توانید برای انتقال صدا از گیرنده و یا فرستنده، به لپ‌تاپ و موبایل استفاده کنید.

کلام آخر :

امیدواریم از مطالب این مقاله استفاده کرده باشید. ما تلاش کردیم مهم‌ترین نکاتی که در خصوص میکروفون یو‌اِس‌بی باید بدانید را با بیانی ساده در اختیارتان قرار دهیم. به طور کلی و به عنوان جمع بندی پایانی به شما توصیه می‌کنیم اگر نمی‌خواهید برای میکروفون‌های همراه با کارت صدا هزینه کنید؛ اگر می‌خواهید میکروفون را با خود حمل کنید و اگر خواهان ضبط صدای با کیفیت هستید و… بهترین گزینه برای شما میکروفون یو‌اِس‌بی می‌باشد که به چند مورد از بهترین مدل‌های این میکروفون در همین مقاله اشاره کردیم. از بهین مدیا با خیال راحت خرید کنید.

2 Comments

  1. مهسا 1401-10-17 Reply

    سلام من یه بلاگرم که ویدیو ها رو با موبایل میگیرم و با همون ادیت میکنم و لپ تاپ هم ندارم. میکروفون رود وایرلس گو 2 تهیه کردم که میکروفون خوبیه اما دوتا مشکل اساسی باهاش دارم. یکی اینکه وقتایی که از موبایل فاصله می گیرم صدا قطع و وصل می شه و مجبورم از قابلیت بک اپ استفاده کنم اما مشکل دوم اینه که با این مدل میکروفون فقط روی لپ تاپ باید بکاپ بگیرم و نمی شه رو موبایل خروجی گرفت. میکروفونی می خوام که عین مدل میکروفون خودم باشه ولی این دوتا مشکل منو رفع کنه. ممکنه راهنماییم کنید

    • Author
      سعید کریمی 1401-10-17 Reply

      با سلام
      ممنون از توضیحات کاملی که دادید، ببینید توی محیطای شلوغ بهتره حتما از قابلیت بکاپ استفاده کنید که مشکل قطع و وصل شدن رو حل کنه و اگه صدای اصلی با ایرادی ضبط بشه، بتونید یه صدای باکیفیت داشته باشید بعنوان بکاپ. کامیکا مشکل شما رو توی ست میکروفون بی سیم کامیکا COMICA BoomX-D Pro D2 حل کرده و برای خروجی کردن از بکاپ، هیچ نیازی به لپتاپ ندارید و همه چیز با موبایل انجام میشه.

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*