وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

آموزش و نحوه اتصال میکروفون بویا BY-M1

در این مقاله به نحوه اتصال میکروفون بویا که یکی از مشکلات اغلب خریدارن است می‌پردازیم.  میکروفون بویا M1 یکی از میکروفون‌های یقه‌ای با سیم موجود در بازار است که به گوشی، دوربین و لپ‌تاپ شما وصل می‌شود. این میکروفون برای ویدئوهای تک نفره مناسب است جنس بدنه‌ی آن پلاستیکی است و وزن کمی دارد. میکروفون بویا BY-M1  میکروفون شناخته شده‌ای در بازار به حساب می‌آید و البته این موضوع مشکلاتی هم به همراه دارد. به عنوان مثال مدل فیک میکروفون بویا در بازار زیاد عرضه می‌شود و اصل نیستند و تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن، کار ساده ای نیست. در واقع اگر بدون اطلاعات قبلی میکروفون را انتخاب کنید نوعی ریسک به حساب می‌آید. میکروفون BY-M1  با همه‌ی مزیت هایی که دارد معمولا با اغلب گوشی‌هایی مثل شیائومی و یا برخی از آیفون‌ها کار نمی‌‌کند.

میکروفون بویا

پس اگر شما دارای گوشی شیائومی هستید باید از نرم افزار هایی هم چون Manual Camera، Open Camera یا Camera Zoom استفاده  کنید که در مقاله‌ی حل مشکل  اتصال میکروفون یقه ای به گوشی‌های شیائومی نحوه حل این مشکل را توضیح داده‌ایم. پس تا اینجا دریافتیم که یک مسئله اساسی در خصوص بویا M1 مشکل کار نکردن روی دوربین موبایل است. اما راهکار چیست؟ با بهین مدیا همراه باشید تا ببینید کارسختی پیش رو نخواهید داشت.

راهکار تست بویا M1 روی موبایل:

قبل از آن که مراحل را برایتان بنویسیم و هرکدام را توضیح دهیم خوب است این نکته‌ی مهم را خاطرنشان کنیم که حتما راهکارها را به ترتیب انجام دهید. طبق تجربه این راهکارها را الویت بندی کرده‌ایم تا زودتر به نتیجه برسید و نیاز نباشد همه‌ی گزینه‌ها را امتحان کنید تا به نتیجه برسید.

  1. چک کردن روی حالت دوربینی و حالت موبایلی
  2. چک کردن اتصال
  3. تست با نرم افزار رکوردر صدای موبایل
  4. تست با دوربینِ موبایل

چک کردن حالت دوربینی (باتری خور) و حالت موبایلی (بدون باتری):

برای اتصال به موبایل باید میکروفون را بر روی حالت Smartphone/off قرار دهید. در این روش هر دو حالت موبایلی و دوربینی را به این صورت بررسی می‌کنیم:

حالت دوربینی : میکروفون بویا M1 در این حالت نیازی به باتری ندارد. علاوه بر این که به دوربین وصل می‌شود به لپتاپ و کامپیوترهایی که ورودی هدفون و میکروفون آن‌ها جداست هم متصل می‌شود.

حالت موبایلی (Smartphone/off) : بر خلاف حالت قبلی، در این روش نیاز به باتری ندارید. میکروفون در این حالت به موبایل، لپ‌تاپ (که مانند موبایل دارای یک ورودی باشد) متصل می‌شود.

چک کردن اتصال:

منظور از اتصال در اینجا چیزی مانند قاب گوشی شماست. قاب موبایل شما ‌می‌تواند مانع از اتصال میکروفون به دستگاه شما بشود. ممکن است جک 3.5 میلی‌متری به اصطلاح خوب جا نرفته باشد. از اتصال آن اطمینان حاصل کنید.

تست با نرم افزار رکوردر صدای موبایل:

در این روش با دو حالت روبرو هستید. اگر میکروفون روی رکوردر موبایل شما کار کرد میکروفون سالم است اما اگر این تست جواب نداد یعنی میکروفون شما خراب است. اکنون سوال پیش می‌آید که اگر میکروفون سالم بود، نحوه اتصال میکروفون بویا چگونه است و چطور تست بعدی را انجام دهیم و متوجه شویم ایراد کار از کجا بوده است؟ بهین مدیا برای این مطلب هم راهکار دارد.

اما قبل از آن بهتر است سری به مقاله‌ی 20 نکته‌ی مهم نگهداری از میکروفون بزنید، مراقبت از میکروفون بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال برخی از افراد برای تست صدای میکروفون داخل آن فوت می‌کنند یا بطور مکرر و تند روی آن ضربه می‌زنند. این امر یکی از بدترین کارها در حفظ و نگهداری میکروفون شماست. مورد دیگر آن که میکروفون را در معرض گرد و خاک یا دود سیگار قرار ندهید. میکروفون را به دهانتان نزدیک نکنید تا حدی که بزاق دهانتان روی آن بریزد. تمام این نکات سبب عمر بیشتر محصول شما خواهد شد. اکنون برای انجام آزمایشی که قولش را دادیم، کافی است از موبایل فاصله بگیرید و با لمس کردن آرام فوم مشکی (طوری که صدای آن ضبط شود) به تست صدا بپردازید.

تست با دوربین موبایل:

در نهایت نوبت به تست با دوربین موبایلی که در دست دارید می‌رسد. اگر میکروفون با دوربین کار نمی‌کند باید از اپلیکیشنی هم چون Manual Camera که در ابتدای مقاله هم برایتان عنوان کردیم استفاده کنید.

تا اینجای مقاله تمامی راه حل‌های موجود را بررسی کردیم. اما ممکن است بپرسید چه راهی وجود دارد که بی دردسرتر باشد یا بهتر است از چه میکروفونی استفاده کنیم؟ پیشنهاد ما به شما استفاده از میکروفون یقه‌ای کامیکا  COMICA CVM-V01SP است.

میکروفون یقه‌ای کامیکا CVM-V01SP

این مدل بدون نیاز به باتری با تمامی موبایل‌های اندرویدی و آیفونی سازگار است. برای اتصال به لپتاپ‌هایی که فقط یک وروردی صدا دارند، نیازی به کابل تبدیل ندارد. کابل و کپسول میکروفون CVM-V01SP از کیفیت مرغوب تری به نسبت بویا برخوردار است و این موارد تاثیر زیادی بر کیفیت صدا دارد. در این ویدیو تست صدای همین میکروفون رو ببینید:

 

 

سخن نهایی:

ممنون که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید امیدواریم که با نحوه اتصال میکروفون بویا و راه‌حل های آن آشنا شده باشید. پیشنهاد ما برای افرادی که در شروع تولید محتوا هستند، استفاده از تجهیزات مناسب و با کیفیت مطلوب است. صدا یکی از مهمترین اجزا در تولید محتواست و کیفیت کم و صدای نویزدار، بر روی مخاطب اثر منفی می‌گذارد. اگر سوالی در خصوص این مقاله و میکروفون‌ها دارید روی مشاوره‌ی تخصصی بهین مدیا حساب کنید، در کوتاهترین زمان ممکن به پرسشتان پاسخ خواهیم داد.

امتیاز دهید

8 Comments

  1. Shirin 1402-09-13 Reply

    خیلی با صبر و حوصله چگونگی کار با میکروفن بویا رو توضیح دادن ممنونم ازتون

    • Author
      سعید کریمی 1402-09-13 Reply

      با سلام
      خوشحالیم که مقاله براتون مفید بوده و مرسی که نظرتون رو درباره پشتیبانی بهین مدیا کامنت گذاشتید.

  2. Abdolshakor 1402-06-28 Reply

    سلام خسته نباشید چطور میکروفون بویا m1 را به لپ تاب با حالت camera وصل کنم وصل می کنم ولی صدا رو نمی گیره مشکل چیه

    • Author
      سعید کریمی 1402-06-28 Reply

      سلام وقت بخیر
      اگه ورودی لپتاپ دوتایی هستش، روی حالت دوربینی باید میکروفون رو قرار بدید. ولی اگه تک ورودی هستش و فقط یه جای فیش داره، میکروفون رو روی حالت موبایلی بذارید.

  3. محمدرضا 1402-05-26 Reply

    سلام به آیفون 12promax در حالت دوربین وصل نمیشه چکاری باید انجام بدم

    • Author
      سعید کریمی 1402-05-28 Reply

      با سلام
      بهترین حالتی که بتونید میکروفون رو چک کنید اینه که با ویس رکوردر موبایلتون ضبط کنید و روی فوم مشکی میکروفن دست بکشید، اینجوری صدای خش خش که ضبط بشه نشون میده میکروفون سالمه و کار میکنه با موبایلتون.
      اگه با این تست به نتیجه نرسیدید، یا اشکال از میکروفون هستش یا از کابل تبدیلتون.
      همین تست رو با یه موبایلی که بدون تبدیل کار میکنه انجام بدید، اگه کار کرد، تبدیلتون خرابه و از کابل تبدیل لایتنینگ کامیکا CVM-SPX-MI استفاده کنید تا مشکلتون حل بشه
      اگه اشکال از میکروفونتون بود، ما میکروفون یقه ای کامیکا CVM-V01SP رو بهتون پیشنهاد میکنیم که مشکلتون رو حل میکنه و کیفیت صدای خوب و بدون نویزی داره.

  4. سمیرا 1401-11-24 Reply

    چقدررر خوشحالم که مقاله شما رو خوندم. من گوشی شیائومی پوکو ایکس تری دارم که میکروفون بویا ام وانم رو دورذبین موبایل کار نمی کرد هرچی سرچ هم می کردم درباره اتصال میکروفون بویا به شیائومی اصلاا چیز خوبی وجود نداره. با این مقاله مشکل منو حل کردید واقعا ممنونم. Manual Camera نصب کردم و مشکلم حل شد.

    • Author
      سعید کریمی 1401-11-24 Reply

      ممنون سمیرا عزیز که تجربه خودتون رو به اشتراک گذاشتید و خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده.

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*