وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

کست‌ باکس (Cast box) چیست؟

کست‌ باکس چیست؟

در مقاله‌ی پادکست چیست سعی کردیم به طور جامع به بررسی پادکست بپردازیم اما برای این‌که بتوانیم پادکست گوش دهیم نیازمند اپلیکیشن مخصوص این کار هستیم. اگر شما به گوش کردن پادکست علاقه‌مند هستید، نرم افزار Cast box یکی از برترین نرم افزارها برای این منظور است. کست‌ باکس از سایر اپلیکیشن‌های این حیطه کمی متمایزتر است و به عنوان یک اپلیکیشن رایگان پادکست، امکانات بسیار خوبی دارد. این اپلیکیشن را می‌توان در دسته بندی بهترین نرم‌افزار پادکست برای ایرانی‌ها قرار داد. هرچه برای شنیدن و دنبال کردن پادکست نیاز دارید در این اپلیکیشن وجود دارد. Cast box به کرات از طرف اَپ ‌استوررها به عنوان اپلیکیشن برتر انتخاب شده است. دلیل ما برای انتخاب و توضیح این نرم افزار نیز همین مطلب است. اگر به پادکست علاقه دارید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید با بهین مدیا همراه باشید تا در ادامه به بررسی کامل این نرم افزار و نصب آن بپردازیم.

چرا Cast box ؟

رایگان است: این مزیت برای بسیاری از کاربران اهمیت ویژه‌ای دارد. تصور کنید تا هروقت که بخواهید، بدون پرداخت هزینه می‌توانید از قابلیت‌های این نرم‌افزار بهره‌مند شوید و به پادکست مورد علاقه‌تان گوش دهید.

فارسی است: اگر علاقه دارید محتوایی که استفاده می‌کنید به زبان فارسی باشد تا کارکردن با آن برایتان آسان شود، این اپلیکیشن انتخاب درستی است. شما در تمام اپلیکیشن‌های پادکست می‌توانید پادکست فارسی را بیابید ولی Cast box جامع ترین آرشیو پادکست‌های فارسی است.

آسان است: کار کردن با Cast box هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و نیازمند آموزش دیدن نیست. بلافاصله پس از نصب برنامه قادرید به راحتی از آن استفاده کنید.

کامل است: در این برنامه شما با بزرگترین آرشیو پادکست فارسی روبرو هستید و بسیاری از پادکست‌های انگلیسی نیز در این برنامه قرار گرفته است.

 Cast box برای وب: علاوه بر قابلیت استفاده در تلفن همراه، می‌توانید این برنامه را در وب استفاده کنید. یعنی با استفاده از این سایت می‌توانید به پادکست‌هایی که در موبایلتان مشترک شدید گوش دهید. فراموش نکنید که برای این کار نیازمند ساختن یک حساب در Cast box هستید.

دارای ویژگی Zen mood: با این قابلیت قادرید با ترکیب صدای طبیعت و آهنگ‌های آرامش بخش برای خودتان آهنگ درست کنید که در مواردی مثل مدیتیشن کاربرد دارد.

چگونه Cast box را داشته باشم؟

داشتن این برنامه مانند تمام برنامه‌های دیگر از طریق دانلود کردن میسر است. شما می‌توانید با توجه به گوشی همراهتان (اندروید یا آیفون)، با جست وجوی Cast box ، آخرین نسخه به روزش را دانلود کنید.  https://castbox.fm

ثب نام در Cast box اجباریه؟

خیر. شما برای استفاده از این اپلیکیشن دو راه دارید. اول این‌که بدون ثبت نام وارد شوید. اما گزینه‌ی بعدی انجام ثبت نام است که کافی است یک ایمیل داشته باشید. قابلیت این مرحله در این است که اگر رمز عبورتان را فراموش کنید می‌توانید آن را بازگردانی کنید. برای ثبت نام کافی است پس از دانلود، روی Continue  بزنید و بعد از رد کردن مراحل معرفی، روی Log In (برای ورود یا ثبت نام) کلیک کنید. هم‌چنین با زدن Not now می‌توانید از این برنامه بدون ثبت نام استفاده کنید. در  Cast box شما می‌توانید فرایند ثبت نامتان را از طریق اکانت‌های فیس بوک، توییتر، گوگل طی کنید و اکانت خودتان را ایجاد کنید. بعد از وارد کردن آدرس ایمیل، دکمه  Next رابزنید. حالا نوبت وارد کردن نام و سپس رمز عبور دلخواه است. این رمز باید دارای حداقل شش کاراکتر و حروف بزرگ و کوچک همراه با اعداد باشد.  اکنون روی Sing up کلیک کنید. ثبت نام شما با موفقیت انجام شد. حالا با کلیک روی Log In وارد حساب کاربری خود شوید و از پادکست‌ها و شنیدنشان لذت ببرید. فقط یادتان نرود که رمز عبورتان را در جایی ذخیره کنید و روی دکمه‌ی تایید که به ایمیلتان ارسال شده بزنید.

اگر نتونم با حساب قبلیم به Cast box وارد بشم چی کار کنم؟

شما می‌توانید با ایمیلی که قبلا ثبت نام کردید رمزتان را ریست کنید و دوباره بسازید و وارد شوید.

استفاده از Cast box

image 2022 07 05 171712157 کست‌ باکس (Cast box) چیست؟

پس از ورود به اپلیکیشن، صفحه‌ی بالا برای شما ظاهر می‌شود. روی ضربدر بزنید و وارد فضای برنامه شوید.

image 2022 07 05 171744662 کست‌ باکس (Cast box) چیست؟

Search bar

با هربار وارد شدن به این اپلیکیشن با عکس بالا روبرو می‌شوید. در کادر بالای صفحه یا کادر جست و جو، عبارت مورد نظر را تایپ کنید تا بتوانید پادکست مورد علاقه خود را بیابید. این برنامه یکی از قوی‌ترین موتورهای جست و جو را داراست. برای آن که از قسمت جدید مطلع شوید روی علامت قرمز بزنید. با کلیک کردن روی عنوانی که انتخاب کردید، می‌توانید گزینه‌ی Subscribe  را مشاهده و انتخاب کنید. بعد از انتخاب به رنگ خاکستری در می‌آید.

 Library

یادتان نرود که فهرست پادکست‌هایی که انتخاب کردید را در گزینه Library  از پایین می‌توانید مشاهده کنید. با لمس هر عنوان، اطلاعات عنوان مورد نظر ظاهر می‌شه. یادتان باشد که باید پادکست را بارگیری کنید. بعد از آن بدون نیاز به اینترنت می‌توانید به پادکست بارگیری شده هربار که می‌خواهید گوش دهید. پادکست‌های ذخیره شده در قسمت Library   و سپس علامت قلب بالای صفحه یا همان گزینه‌ی  Favorites سیو می‌شوند.

Audiobooks

این قسمت باکس صداها است و شما می‌توانید هر موضوعی را که دوست دارید انتخاب کنید تا گزینه‌های مشابه زیادی از همان را داشته باشید.

 Radio

این برنامه بجز دسترسی به پادکست و کتاب صوتی به شما امکان دسترسی به رادیو اینترنتی را نیز می‌دهد.

Discover

با جست و جو در این قسمت، با تنوع زیادی از پادکست‌ها روبرو می‌شوید که انتخاب را برایتان راحت می‌کند.

Community

شما در این بخش می‌توانید با دنبال کردن پادکست مورد علاقه‌ی خود، درباره‌ی آن‌ها نظر بدهید. یعنی لایک کنید، کامنت بگذارید. هم‌چنین می‌توانید اخبار جدید را دنبال کنید و به اشتراک بگذارید.

 Personal

در این پارت شما به تنظیمات برنامه دسترسی دارید و حتی می‌توانید رکورد کنید یا وارد  Live Cast شوید و پادکست بارگذاری کنید. حالا نوبت گوش دادن به پادکست مورد نظرتان است.

image 2022 07 05 171818702 کست‌ باکس (Cast box) چیست؟

هر پادکستی را که انتخاب کنید با فضای بالا روبرو می‌شوید. قسمت قلب سمت چپ پایین صفحه برای ذخیره کردن تعبیه شده است. گزینه‌ی بغلی آن هم نماد دانلود است که اگر از قبل این کار را انجام داده باشید نیاز به دوباره کاری نیست. نماد وسط پایین صفحه برای سیو کردن پادکست در Play list شما می‌باشد.با نماد اشتراک هم آشنایی دارید. می‌توانید پادکست را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. علامتی که گوشه‌ی پایین و سمت راست مشاهده می‌کنید برای Sleep timer  تهیه شده.

image 2022 07 05 172008736 کست‌ باکس (Cast box) چیست؟

هنگامی که تایمر خواب را روشن می کنید ، یک تایمر شمارش معکوس در زیر نماد ساعت پیدا خواهید کرد که زمان باقی مانده را نشان می دهد. وقتی تایمر خواب خاموش باشد ، چیزی در زیر نماد ساعت کوچک وجود نخواهد داشت.

image 2022 07 05 172812543 کست‌ باکس (Cast box) چیست؟

Adjustment

اگر دو خط موازی بالای صفحه که کنار سه نقطه قرار دارد را بزنید می‌توانید سرعت صدای کتاب صوتی را زیادتر کنید.

چه نوع فایل صوتی در Cast box بارگذاری می‌شه؟

تقریبا همه‌ی فایل‌های صوتی اعم از Wave (WAV)  MP3  MP4  AAC و M4A را می‌توانید در این برنامه بارگذاری کنید.

راه حل جلوگیری از دانلود اتوماتیک کست‌ باکس چیست ؟

اپلیکیشن را باز کنید سپس در قسمت Personal  که در گوشه سمت راست پایین قرار دارد، Settings را انتخاب کنید، اکنون اسکرول کنید به سمت پایین بروید و روی Auto download  بزنید. سپس حالت دانلود خودکار را خاموش کنید.

یه عالمه پادکست ذخیره کردم اما نمی‌دونم اول به کدوم گوش بدم؟

Cast box دارای ویژگی مرتب سازی است. به قسمت بارگیری هایتان بروید بعد روی نماد سه نقطه سمت راست بالای صفحه بزنید. اکنون مرتب سازی را با توجه به تصمیمتان برگزینید. اگر منوی شما فارسی نیست، باید گزینه Sort By  را انتخاب کنید. این بخش شامل گزینه‌های مرتب سازی بر اساس زمان بارگیری، قدیمی‌ترین پادکست‌ها تا جدیدترینشان و بلعکس و زمان آپدیت آن‌ها تعبیه شده است.

سخن پایانی:

امیدواریم مقاله “کست‌ باکس چیست؟” برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات و پیشنهاداتتان را برای ما بنویسید. دوست دارید مقاله‌ی بعدی درباره‌ی ساختن پادکست در Cast box باشد؟

امتیاز دهید

18 Comments

  1. Ali 1403-01-13 Reply

    سلام. قسمت لایو کست باکس رو دیگه نمیتونم پبدا کنم؟ تو ورژن های قدیمی کدوم ورژن رو باید نصب کنم که قسمت لایو داشته باشه؟

  2. یگانه 1402-11-05 Reply

    سلام مصرف اینترنت این برنامه چقدره؟

  3. Samira 1402-06-06 Reply

    سلام پادکست هایی که دانلود میکنیم رو نمیتونم پیدا کنم از فایل منیجر.چژور میشه پیدا کرد؟

    • Author
      سعید کریمی 1402-06-06 Reply

      با سلام سمیرای عزیز
      کست باکس رو به آخرین نسخه بروز کنید، توی تب دیسکاور (Discover)، سمت راست و بالا یه آیکون فلش میبینید که اونجا همه پادکستایی که دانلود کردید هست.

  4. Yass 1402-05-15 Reply

    سلام وقت تون بخیر
    میخوام زبان برنامه رو فارسی کنم
    اما هرچی توی قسمت تنظیمات میگردم گزینه تغییر زبان رو پیدا نمیکنم
    لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

    • Author
      سعید کریمی 1402-05-28 Reply

      با سلام
      برای اینکار، فقط کافیه زبان موبایل خودتون رو فارسی کنید و بعد وارد تنظیمات کست باکس بشید و region رو به ایران تغییر بدید.
      اینجوری کست باکس شما فارسی میشه

  5. محدثه خالویی 1402-03-25 Reply

    سلام وقتتون بخیر از ضبط کننده گوشی صدایی رو میتونیم در کست باکس آپلود کنیم؟؟ ممنون میشم پاسخ دهید

    • Author
      سعید کریمی 1402-04-17 Reply

      سلام
      نه متاسفانه این امکان وجود نداره

  6. Maryam 1402-02-07 Reply

    سلام من کست‌باکس رو دوساله دارم و پارسال تو یسری لایو شرکت مبکردم ولی الان قسمت لایوهارو پیدا نمیکنم…
    لایو حذف شده از کست‌باکس؟؟

    • Author
      سعید کریمی 1402-02-07 Reply

      سلام مریم عزیز
      قابلیت لایو و صفحه لایو ها در بعضی آپدیت های جدید کست باکس حذف شده. پیشنهاد میکنیم برای دسترسی به اون بخش، از نسخه های قدیمی‌تر نرم افزار کست باکس استفاده کنید.

    • دیار 1402-06-07 Reply

      سلام خسته نباشید، متاسفانه تو قسمت region اصلا ایران نیست

      • Author
        سعید کریمی 1402-06-08 Reply

        سلام
        به این شماره واتس اپ مسیج بدید تا براتون پیگیری کنیم
        09927111678

  7. Sahel 1402-01-18 Reply

    سلام ایا این برنامه وقتی دوره 7 روزه ازمایشیش تموم شد میشه بدون خرید اشتراک رایگان از محتویات پادکست برای گوش دادن استفاده کرد؟
    میترسم بعد 7 روز کتابها پادکست ها نیاز به اشتراک داشته باشن

    • Author
      سعید کریمی 1402-01-19 Reply

      سلام
      بله این اپلیکشن رایگانه و هر کتابی رو که دانلود میکنید ذخیره نگه میداره براتون

    • Bahar 1402-02-18 Reply

      سلام وقتتون بخیر
      چند وقت گزینه ای بود که تونستم صدای پادکست رو بیشتر کنم (از منوها و تنظیمات خود برنامه )
      الان پیدا نمیکنم و کیفبت صدا کم هست و میخوام بیشتر کن
      لطفا راهنمایی بفرمایید

      • Author
        سعید کریمی 1402-02-18 Reply

        سلام بهار عزیز
        اگه پادکست دانلود شده صدای خیلی ضعیفی داره حتی با ولوم گوشی هم صداش ضعیفه، احتمالا اون کتابی که دانلود شده قدیمی بوده.
        این قابلیت الان توی نسخه های کست باکس وجود نداره

  8. جلال 1401-10-28 Reply

    سلام ممنون از مقاله جامع و کاربردیتون. من بعنوان کسی که روزانه پادکست گوش می دم و چندین برنامه برای این کار رو امتحان کردم، می گم که اپلیکیشن کست باکس بهترین و کامل ترینه و سراغ چیز دیگه ای نرید. تنها ایرادش می تونه تبلیغاتش باشه و دیگر هیچ

    • Author
      سعید کریمی 1401-10-28 Reply

      سلام جلال عزیز
      ممنون از اینکه تجربه استفاده از این اپ رو با ما به اشتراک گذاشتی

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*