وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
ضمن تبریک سال نو. به دلیل حجم بالای مرسولات، ارسال سفارشات خارج از تهران، بعد از تعطیلات نوروز انجام می‌گیرد.

راهنمای ضدعفونی کردن میکروفون

میکروفون

این روزها همه ما کم‌کم به سر کار بر می‌گردیم و گرچه این مشغولیت مجدد، دلچسب است، اما باید بیش از هر زمان دیگر مراقب آلودگی‌های ویروسی باشیم. ضرورت رعایت سطح بالاتری از بهداشت استودیویی، به‌خصوص در مورد میکروفون‌ها، بیش از هر زمانی احساس می‌شود. کمپانی میکروفون ‌سازی DPA دستورالعملی برای ضدعفونی کردن میکروفون‌ ها ارائه کرده که در این مقاله خلاصه آن را با شما در میان می‌گذاریم.

تمیز کردن یا ضدعفونی کردن؟

ابتدا باید تفاوت بین تمیز کردن و ضدعفونی کردن را درک کنیم. تمیز کردن به معنی برطرف کردن کثیفی و ضدعفونی کردن به معنی از بین بردن میکروب‌هاست. ما به هر دوی اینها نیاز داریم. ابتدا به تمیز کردن و سپس به ضدعفونی کردن.

طبق توصیه‌های کمپانی DPA، بهترین راه برای تمیز کردن میکروفون، پاک کردن آن با محلول آب و صابون و دستمال است که میکروب‌ها را هم از بین می‌برد. مراقب باشید که محلول با کپسول میکروفون تماس پیدا نکند و ۷۲ ساعت صبر کنید تا میکروفون کاملاً خشک شود.

ضدعفونی کردن

روند انجام این پروسه شبیه به تمیز کردن است، با این تفاوت که محلول مورد استفاده در آن متفاوت است. برای ضدعفونی کردن، میکروفون را با دستمال آغشته به ایزوپروپیل الکل ۷۰% پاک کنید. مراقب باشید که محلول اصلاً با کپسول میکروفون تماس پیدا نکند. ممکن است در داروخانه الکل ۹۹% ببینید و فکر کنید به علت خالص‌تر بودن، برای از بین بردن میکروب‌ها مؤثرتر است، اما اینطور نیست؛ زیرا به علت تبخیر سریع، این نوع الکل زمان کافی برای از بین بردن باکتری‌ها را ندارد. محلول‌های رقیق‌تر برای این منظور مناسب‌تر هستند. البته می‌توانید الکل ۹۹% را با ۲۰ درصد آب ترکیب کنید تا برای مدت‌زمان کافی بر روی سطوح باقی بماند.

شرکت DPA الکل ۸۰% را توصیه می‌کند، اما مرکز پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، الکل ۷۰ درصد را توصیه کرده که در از بین بردن ویروس کرونا مؤثرتر است.

بادگیر

برای تمیز کردن بادگیر ابری، باید آن را به آرامی از میکروفون جدا کنید و با محلول آب و صابون تمیز نمایید. سپس ۷۲ ساعت برای خشک شدن به بادگیر زمان دهید. این مدت‌زمان برای از بین رفتن میکروب‌های باقی‌مانده بر روی بادگیر، کافی است.

متأسفانه برای بادگیرها نمی‌توان از الکل ایزوپروپیل استفاده کرد؛ زیرا به فوم آسیب می‌زند.

همچنین DPA توصیه می‌کند برای سرعت بخشیدن به زمان انتظار ۷۲ ساعته، تجهیزات را به مدت یک ساعت در دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید (در داخل فِر، هواپز و یا در زیر سشوار). مشکل اینجاست که این کار به مرور زمان میکروفون را فرسوده می‌کند؛ ولی برای مواقع اضطراری می‌توانید از این روش استفاده کنید.

نظافت و ضدعفونی کردن میکروفون، یک ضرورت است و بهتر است که به‌صورت مستمر انجام شود. این پروسه کار سخت و زمان‌بَری نیست و امنیت شما و مراجعین شما را افزایش می‌دهد.

منبع: گیتار ایران

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*