وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
ضمن تبریک سال نو. به دلیل حجم بالای مرسولات، ارسال سفارشات خارج از تهران، بعد از تعطیلات نوروز انجام می‌گیرد.

رفع ارور Not available in your country در گوگل پلی

اگر از کاربران گوشی‌های اندروید هستید، احتمالا برای دانلود بعضی از نرم‌افزارها با مشکل رفع ارور Not available in your country  مواجه شده‌اید. این پیغام به این دلیل است که گوگل، آی‌پی‌های مربوط به ایران را تحریم کرده است. پس زمانی‌که می‌خواهید همچین برنامه‌ای را دانلود کنید، آی‌پی را تشخیص می‌دهد و ارور این آیتم در کشور شما وجود ندارد یا خطای این آیتم در کشور شما در دسترس نیست را به شما نشان می‌دهد. خب راه حل چیست؟ اگر بخواهید از برنامه‌های جایگزین استفاده کنید ممکن است از لحاظ امنیتی به مشکل بخورید، ما برای همین مسئله تصمیم گرفتیم این مقاله را در اختیارتان قرار دهیم و در ادامه به بررسی راه‌ حل‌های احتمالی پرداخته‌ایم. ممنون که تا انتهای این مقاله، بهین مدیا را همراهی می‌کنید.

 

رفع ارور Not available in your country

 

تغییر کشور و آی‌پی اینترنت برای رفع ارور Not available in your country:

برای این منظور بصورت دستی و مستقیم نمی‌توانید آی‌پی را در موبایل تغییر دهید اما با استفاده از فیلترشکن یا همان VPN، امکان تغییر آی‌پی را دارید. با توجه به لوکیشن سرور فیلترشکنی که استفاده می‌کنیم، آی پی از ایران به آی‌پی کشور دیگری که انتخاب می‌کنیم تغییر می‌کند. VPNهای رایگان و پولی زیادی وجود دارند که با یک سرچ ساده می‌توانید آنها را دانلود و نصب کنید. شاید برایتان سوال ایجاد شود که گوگل از کجا می‌داند که نباید به ما اجازه دانلود برنامه را بدهد و در عوض ارور Not available in your country نمایش دهد؟ از طریق آی‌پی که خدمتتان عرض کردیم این امکان وجود دارد. گاهی حتی با استفاده از VPN هم مشکل رفع نمی‌شود، پس لازم است طبق مراحل زیر، حافظه کَش یا حافظه پنهان سیستم را پاک کنید. فراموش نکنید اگر به هر دلیلی IP ایران مشخص شود یا فیلترشکن شما قطع شود، مجدد مجبور به پاک کردن حافظه کَش آن هستید.

1- ابتدا فیلترشکن را قطع کنید.

2- وارد تنظیمات یا Setting گوشی شوید.

3- اسکرول کنید تا به گزینه Apps & notifications یا همان برنامه‌ها و اعلان‌ها برسید.

4- از لیست برنامه‌ها، گوگل پلی را انتخاب کنید.

5- وارد Storage & Cache یا حافظه و ذخیره‌سازی شوید.

6- گزینه CACHE Clear یا پاک کردن حافظه را انتخاب کنید و حواستان باشد گزینه‌ی دیگری را انتخاب نکنید چراکه سبب از کارافتادن و یا حذف نصب برنامه می‌شوید.

7- حالا فیلترشکن را وصل کنید.

8- اگر گوگل پلی باز است آن را ببندید و دوباره باز کنید. البته هنوز در مورد ترتیب روشن‌کردن VPN و پاک‌کردن Cache اختلافاتی وجود دارد، بهتر است شما هر دو روش را انتخاب کنید. در برخی از گوشی‌ها اگر اول حافظه پنهان را پاک کنید، فیلترشکن قطع می‌شود.

استفاده از ربات تلگرام:

وارد تلگرام شوید و در قسمت جستجو یا سرچ، لغت apkdl_bot  را سرچ کنید. Start را بزنید، نام برنامه مورد نظر را تایپ کنید و روی لینک درست (معمولا لینک اول) کلیک کنید. روی Download  بزنید و منتظر باشید تا فایل دانلودی را ببینید. روی فایل دانلود کلیک کنید و بعد از چند ثانیه شاهد نصب برنامه می‌شوید.

اگر جزو افرادی هستید که دنبال نرم افرار صدا هستند، مقاله بهترین نرم‌ افزار های رایگان ادیت صدا را مطالعه کنید. این نرم افزار‌ها بدون ارور و به راحتی از گوگل پلی دانلود می‌شوند.

استفاده از سایت برای رفع خطا Not available in your country:

سایتهای مختلفی برای دانلود از سایتهایی که دسترسی‌های خود را محدود کرده‌اند وجود دارد که یکی از بهترین این سایتها را برای شما آماده نموده ایم. پیش از آن یادتان باشد به هر سایتی اعتماد نکنید. در ابتدا اپلیکیشن و یا بازی مورد نظر خود را در مرورگر دستگاهتان جستجو کنید و آدرس آن را بصورت کامل در وب سایت http://apps.evozi.com/apk-downloader وارد نمایید، سپس بر روی دکمه Generate Download Link  کلیک کنید تا پس از مدت کوتاهی دکمه سبز رنگ به سایت اضافه شود. در صورت کلیک بر روی آن، اپلیکیشن مورد نظرتان در کمترین زمان دانلود خواهد شد. یکی دیگر از روش‌ها استفاده از سایت‌های ایرانی است که معمولاً به صورت رایگان تمامی اپلیکیشن و بازی‌ها را برای دانلود در اختیار کاربران قرار می‌دهند. ولی ما این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم، زیرا امکان نصب برنامه تقلبی و فیک وجود دارد که می‌تواند موجب کاهش امنیت دستگاه شما یا هک شدن آن شود. به همین دلیل همیشه سعی کنید تمامی برنامه‌های مورد نیاز خود را از منبع معتبری مثل گوگل پلی دانلود کنید.

جمع بندی:

قوانین کپی ‌رایت برای هر کشور متفاوت است و با توجه به سیاست‌هایی که صاحبان یک برنامه در نظر می‌گیرند، ممکن است بعضی برنامه‌ها در برخی کشورها، در دسترس نباشند. اما خبر خوب این است که همیشه کسانی هستند که بالاخره راهی را پیدا می‌کنند. سعی کنید برای تضمین امنیت دستگاه خود از هر سایت و منبعی اقدام به دانلود برنامه یا بازی نکنید. در نظر داشته باشید بهترین راه دانلود اپلیکیشن ها دانلود از طریق گوگل پلی می‌باشد. پس سعی کنید برنامه های مورد نظر خود را صرفا از طریق گوگل پلی دانلود کنید تا درگیر مشکلات ویروسی شدن گوشی و برنامه ها و اپلیکیشن‌هایی که بدون اطلاع کاربر به اطلاعات گوشی دست پیدا می‌کنند، نشوید. اگر جزو افرادی هستید که با ارور Not available in your country روبه‌رو شده بودید و مثل بسیاری از افراد نمی‌توانستید برنامه را از گوگل پلی دانلود کنید و راه حلی بجز موارد بالا را امتحان کردید، در بخش کامنت‌ها که مختص نوشتن نظر شما است، برایمان بنویسید شما از کدام راه استفاده کردید و چه اتفاقی افتاد؟

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*