وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

تجهیزات ضروری برای ضبط پادکست که باید بدانید

تجهیزات ضروری برای ضبط پادکست کدامند؟

تجهیزات ضروری برای ضبط پادکست در تولید پاکست و برای پادکسترها از موارد بسیار مهم بشمار می‌رود، اما قبل از آن باید بدانید پادکست چیست؟ در مقاله‌ی پادکست چیست و چطور آنرا بسازیم؟ بطور کامل به این مطلب پرداخته‌ایم. بطور کلی پادکست گفت‌وگوی صوتی رکورد ‌شده‌ بین مجری و مهمان است که می‌توان همانند گفت‌وگوهای رادیویی به آن گوش کرد و حتی می‌تواند سخن انفرادی یک فرد باشد که تفکرات و تجربیاتش را در اختیار باقی افراد قرار می‌دهد. موضوع پادکست‌ها نیز دارای محدودیت نیستند و می‌توانند درباره‌ی هرموضوعی باشند. در خصوص گوش‌کردن به پادکست هم باید بگوییم خیلی آسان‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. می‌توانید فایل‌های صوتی را در وب‌سایت پادکسترها جست‌وجو کنید و فقط با زدن پلی آن‌ها را بشنوید. پادکست‌ها را می‌توانید روی هر دستگاه دیجیتال قابل‌حملی گوش کنید.

اما سوال بسیاری از افراد من جمله پادکسترها این است که چه ابزاری برای کارم ضروری است؟ در این مقاله قصد داریم 7 مورد از تجهیزات ضروری برای ضبط پادکست را برایتان شرح دهیم.

میکروفون استریم

1-میکروفون با کیفیت:

یکی ازمهم‌ترین فاکتورها در تولید پادکست، کیفیت خوب صدا است. کیفیت صدا یکی از عواملی است که در صنعت پادکست باعث جذب مخاطب می‌شود. بهتر است که از میکروفون رایانه خود صرفه نظر کنید. یادتان باشد که اگر پادکستر هستید، باید میکروفون خوبی انتخاب کنید چون میکروفون رایانه کیفیت مناسبی برای این کار ندارد. اما چه میکروفونی مناسب این کار است؟ پیشنهاد ما به شما استفاده از میکروفون شاتگان است. شاتگان‌ها به دلیل داشتن الگوی قطبی کاردیوید و سوپرکاردیوید، حساسیت کمی نسبت به اطراف دارند، اگر محیط شما آکوستیک هم نباشد خروجی خوبی دریافت خواهید کرد. طراحی این میکروفون ها بصورتی است که صدا  از سمت روبروی میکروفون و از شکاف‌های اطراف میکروفون به درون لوله وارد می شود که باعث می شود صداهای اضافی ریجکت شوند. ما می‌خواهیم میکروفون میکروفون شاتگان کامیکا CVM-VM20  را برای این کار به شما پیشنهاد کنیم که کیفیت صدای استودیویی داشته باشید ولی پولی برای کارت صدا ندهید. این میکروفون به موبایل و دوربین وصل می‌شود و گین(حساسیت) قابل تنظیم دارد. بنابراین مجبور نیستید برای از بین بردن نویز صدا در حین تدوین بصورت نرم افزاری گین صدا را کم کنید. میکروفون VM20 کامیکا، شاتگانی با خروجی حرفه‌ای است.

اگر سروصدای محیطی زیادی دارید و به دنبال میکروفونی هستید که اقتصادی و مقرون بصرفه باشد و در عین حال صدای شفاف و بدون نویزی بدهد، میکروفون شاتگان کامیکا CVM-V30 LITE BR یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. با این میکروفون می‌توانید صدایی بدون نویز ضبط کنید.

2-هدفون:

لازم نیست که هدفون شما خیلی پیشرفته باشد، لازم است آنچه می‌گویید را بشنوید و اگر می خواهید مصاحبه اسکایپی داشته باشید و یا سخن میهمانان را باید به خوبی بشنوید، سعی کنید از هدست‌ها (هدفون میکروفون دار) استفاده نکنید زیرا کیفیت صدای آن‌ها معمولاً ضعیف است. اگر عکس‌های پادکسترها را حین ضبط دیده‌ باشید، معمولاً متوجه می‌شوید که آن‌ها هدفون دارند. هدفون‌ها کمک می‌کنند صدای ضبط‌شده را دقیق‌تر بشنوید.

3-پاپ فیلتر :

هنگامی که مستقیماً در میکروفون صحبت می کنید، صداهایی مانند “ب ” و “پ ” با تشدید شنیده می‌شوند. برای جلوگیری از این موضوع می‌توانید به جای این که مستقیماً داخل میکروفن صحبت کنید، در کنار آن صحبت نمایید و یا این که یک پاپ فیلتر تهیه نمایید. پاپ فیلترها باعث حرفه‌ای‌تر شدن صدا و خروجی کار شما می‌شوند. این ابزار می‌تواند صدای اضافی را بگیرد. بعضی میکروفن‌ها مانند میکروفون USB استودیویی کامیکا COMICA STA-U1، خود دارای پاپ فیلتر داخلی هستند. این محصول به شما امکان می‌دهد که صدایی شفاف و بدون نویز رکورد کنید.

4-بوم:

اگر در ابتدای شروع کار تولید پادکست هستید و بودجه محدودی دارید، شاید داشتن بوم برایتان ضروری نباشد اما بودن آن کار را برایتان راحت می‌کند. اگر می‌خواهید تبدیل به یک حرفه‌ای در این صنعت شوید، قطعا یک بوم یا پایه برای نگه داشتن میکروفون برای شما ضروری است. یک پایه میکروفون برای کیفیت صدای شما چیزی عالی است، زیرا دیگر نیازی به نگرانی راجع به کیفیت صدا هنگام دور شدن میکروفون ندارید.

درباره پایه میکروفون بازویی بیشتر بخوانید.

5-یک حساب کاربری اسکایپ:

اگر در یک مقطع می خواهید در برنامه ی خود، مصاحبه هایی را با مهمانان از راه دور انجام دهید، از اسکایپ استفاده کنید. این برنامه از کیفیت صدای عالی برخوردار است به علاوه رایگان است و نصب آن بسیار ساده است. وقتی پادکستر باشید بهتر است اپلیکیشن‌های مختص به کارتان را داشته باشید و روز بروز در حیطه کاری خود پیشرفت کنید. مثلا برای گوش دادن به پادکست‌های دیگران و ایده گرفتن از آن‌ها می‌توانید نرم افزار کست باکس را نصب کنید. این برنامه رایگان و با زبان فارسی است، هم‌چنین کار با آن سخت نیست.

6نرم افزار ضبط و ویرایش صدا:

اکنون به راهی برای ویرایش صدای خود نیاز دارید. می‌توانید با یک برنامه رایگان شروع کنید. Adobe Audition ابزاری است که امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. GarageBand انتخاب خوب دیگری است که روی کامپیوترهای mac به صورت پیش فرض نصب شده است.

تجهیزات ضروری برای ضبط پادکست

7-میکسر صدا:

میکسر یک وسیله الکترونیکی است که برای دستکاری کیفیت سیگنال‌های صوتی قبل از ضبط استفاده می‌شود. این دستگاه تعدادی کانال ورودی و خروجی را در اختیار شما قرار می‌دهد. ورودی را از میکروفون‌های مختلف، آلات موسیقی و … دریافت می‌کند و کانال‌های خروجی را می تواند به ضبط کننده صدا ، هدفون ، رایانه و غیره متصل کند. کار با میکسر صوتی ممکن است دشوار به نظر برسد اما  با افزایش تجربه، در مورد استفاده از میکسر اعتماد به نفس بیشتری به دست خواهید آورد. اگر می‌خواهید به عنوان یک پادکستر انفرادی به کار خود ادامه دهید، می‌توانید از خرید میکسر صرف نظر کنید. استفاده از میکسر الزامی نیست اما این دستگاه طیف گسترده‌ای از مزایا را برای پادکسترها به ارمغان می آورد. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از میکسر این است که به شما امکان می‌دهد چندین کانال ورودی داشته باشید. این امر هنگامی که می‌خواهید مصاحبه با سخنرانان میهمان داشته باشید بسیار مهم است. با استفاده از میکسر، می‌توانید هر میکروفون را به یک کانال ورودی جداگانه متصل کنید، این کار هنگامی اهمیت پیدا می‌کند که یکی از مهمانان شما با صدای بلند صحبت می کند در حالی که دیگری صدای نرم‌تری دارد. حتی می‌توانید یکی از کانال‌های ورودی را به یک مهمان از راه دور که از طریق اسکایپ ارتباط برقرار کرده است، به رایانه خود متصل کنید .

جمع بندی:

تولید پادکست هر روز در حال پیشرفت است. مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، تجهیزات ضروری برای ضبط پادکست بودند و مهم‌ترین ابزاری بودند که بنظر ما باید برای تولید پادکست باید در اختیار داشته باشید. در صورتی که تمامی لوازم مورد نیاز برای ضبط پادکست را داشته باشید، می‌توانید با داشتن موضوع مناسب و گوینده‌ی خوب، با کیفیت‌ترین پادکست‌ها را تولید نمایید. خبر خوب این است که محصول کیت نگهدارنده موبایل کامیکا COMICA CVM-VM10-K5 یک پک کامل برای این کار است. اگر پادکستر هستید با خرید این محصول دیگر نیاز ندارید جداگانه برای تجهیزاتی مانند بوم و پایه هزینه پرداخت کنید چون این محصول دارای استند است. اگر هم تجهیزات جانبی را خریداری کرده باشید، بعد از آن باید ببینید سایز میکروفون به پایه می‌خورد یا نه؟ این لوازم با هم سازگاری دارند یا خیر؟ بطور کلی با خرید این پک شما درگیر انتخاب چند محصول نشده و برای صدا سرمایه گذاری کرده‌اید. K5 کامیکا شامل پایه نگهدارنده موبایل با قابلیت چرخش بصورت عمودی و افقی می باشد که با داشتن نور پرتابل و یک میکروفون شاتگان بهترین گزینه برای شماست. این پک امکان فیلمبرداری، نورپردازی و صدا برداری را به صورت همزمان به کاربر می‌دهد. امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد. اگر نظر و یا سوالی داشتید حتما با ما درمیان بگذارید.

امتیاز دهید

2 Comments

  1. بهار 1401-10-08 Reply

    سلام، ایا مدل VM20 می تونه برای ضبط پادکست هام مناسب باشه با وجود اینکه کارت صدا ندارم

    • Author
      سعید کریمی 1401-10-08 Reply

      با سلام
      بله این میکروفون بدون کارت صدا کار میکنه و برای ضبط پادکست با موبایل، کیفیت خیلی خوبی رکورد میکنه.

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*