وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

راهنمای استفاده از COMICA VIMO C

راهنمای استفاده از COMICA VIMO C

vimo c camra راهنمای استفاده از COMICA VIMO C

میکروفن بی سیم COMIVA VIMO C با چه دستگاه هایی سازگار است؟

میکروفن Vimo C به انواع موبایل‌ها و دوربین‌های DSLR و لپتاپها از طریق جک 3.5 میلیمتری متصل می‌شود. 2 نوع کابل اتصال در پک این میکروفون وجود دارد که کابل فنری دو سر TRS (کانکتور نارنجی) است برای اتصال به دوربین و لپتاپ هایی طراحی شده که دو ورودی صدا دارند. اما برای اتصال به لپتاپ و موبایل‌هایی که تک ورودی هستند، از کابل فنری TRRS (کانکتور طوسی) باید استفاده شود. سر مشکی به گیرنده و سر طوسی به موبایل یا لپتاپ متصل می‌شود.

نحوه اتصال میکروفون Vimo C به آیفون و تایپ سی:

برای اتصال میکروفون به موبایل تایپ سی (مانند سامسونگ سری S و آیفون 15) از کابل تایپ سی کامیکا Comica CVM-D-UC II و برای اتصال به آیفون، از کابل آیفون کامیکا Comica CVM-D-MI استفاه کنید.

چه طور می‌توان Vimo C را به لپ تاپ متصل کرد؟

همانطور که بالاتر گفتیم، می‌توانید از میکروفن بیسیم کامیکا VIMO C برای اتصال به لپتاپ و کامپیوتر استفاده کنید. معمولا لپتاپ‌های قدیمی و کامپیوترها از دو فیش صدا پشتیبانی می‌کنند که یکی برای اتصال میکروفن و دیگری برای اتصال هدفون است. برای اتصال گیرنده میکروفون VIMO C به این دستگاه‌ها باید از کابل TRS که هر دو سر آن نارنجی است اسفاده کنید.

ولی لپتاپ‌های جدید از یک ورودی کومبو استفاده می‌کنند که کابل TRRS که یک سر طوسی و یک سر نارنجی دارد، مناسب این نوع دستگاه‌ها است. دقت کنید که حتما باید سر طوسی رنگ را به لپتاپ بزنید. در غیر این صورت اتصال میکروفون انجام نمی‌شود و صدا منتقل نمی‌گردد.

راهنمای استفاده از COMICA VIMO C1

از چه طریقی می‌توانیم Vimo C را شارژ کنیم؟

گیرنده و فرستنده Vimo C دارای پورت های شارژ USB-C هستند؛ از طریق کابل شارژ 3 به 1 که  پک کالا موجود است، می‌توانید همزمان کل مجموعه را (با کلگی آداپتور غیر فست شارژ) شارژ کنید. Vimo C در سه سری VIMO C2، VIMO C1 و VIMO C3 ارائه شده که میکروفن بی سیم کامیکا COMICA Vimo C3 به همراه یک باکس شارژ عرضه شده است. گیرنده و فرستنده های VIMO C3 درون باکس شارژ قرار می‌گیرند و زمان شارژدهی را تا 20 ساعت افزایش می‌دهند. با این قابلیت می‌توانید با خیال راحت برای مدت طولانی محتوا تولید کنید و نگران شارژ میکروفون نباشید. میزان شارژ کیس شارژ با 4 چراغ نمایش داده می‌شود و شارژ دستگاه‌ها از روی نمایشگر گیرنده VIMO C قابل مشاهده است.

چگونه با COMIVA VIMO C بهترین کیفیت صدا را ضبط کنیم؟

یکی از بزرگترین دغدغه‌ها در تولید محتوا، وجود نویز صداست. برای حل این مشکل سه راهکار مهم را برایتان مطرح کردیم.

محیط آکوستیک: نویز محیطی مانند صدای رفت و آمد ماشین‌، صدای کولر یا فن کامپیوتر کیفیت ضبط صدا را کاهش می‌دهد. بهتر است در ابتدای کار، از این منابع دوری کنید یا فضای محیط را تا حدامکان عایق بندی و آکوستیک کنید.

بیشتر بدانید: آموزش ساخت اتاق آکوستیک

تنظیم گین صدا: امروزه حساسیت اکثر میکروفن‌ها قابل تنظیم است و روی گیرنده آنها امکان تنظیم گین صدا وجود دارد. با تغییر گین و کم کردن آن، میزان حساسیت میکروفون کم می‌شود و از ورود صداهای محیطی به میکروفون جلوگیری می‌کند. به همین طریق اگر در محیط استاندارد و آکوستیک باشید، با افزایش گین صدا می‌توانید جزییات بیشتری از سوژه رکورد کنید.

فعال کردن نویزکنسلینگ: بر روی فرستنده میکروفن VIMO C کلیدی قرار دارد که با فشردن آن، نویز محیط بطور چشمگیری حذف می‌شود و نیاز به ادیت نرم‌افزاری فایل صدا نخواهید داشت.

آیا Vimo C حافظه داخلی دارد؟

COMIVA VIMO C یک میکروفون بیسیم اقتصادی است که امکانات آن متناسب با بودجه‌های اقتصادی طراحی شده است. اما برای امکانات حرفه‌ای تر مانند پشتیبانی از رکورد داخلی، می‌توانید ست میکروفون بی سیم کامیکا COMICA BoomX-D Pro D2 را انتخاب کنید. فرستنده این مدل دارای 8 گیگ حافظه داخلی است و به همین دلیل هنگام فیلمبرداری نگران از دست دادن صدا نباشید.

راهنمای استفاده از COMICA VIMO C3

چطور با میکروفن بی سیم کامیکا VIMO C2 صدای استریو رکورد کنیم؟

 برای رکورد صدای استریو 2 عامل اساسی وجود دارد و برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به این دو نکته توجه کنید.

نکته اول اینکه برای صدای استریو نیاز به دو ورودی صدا دارید که باید میکروفون هایی را انتخاب کنید که دو کاربره باشند و 2 فرستنده داشته باشید. نکته دوم در نحوه اتصال گیرنده به دستگاه است. اگر دستگاهی که گیرنده میکروفون را به آن متصل می‌کنید TRS است (مانند دوربین)، می‌توانید هر دو حالت مونو و استریو را رکورد کنید. ولی اگر آن را به دستگاهی که TRRS است (مانند موبایل) متصل کنید، صدایی که ضبط می‌کنید مونو رکورد خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله راهنمای استفاده از میکروفن VIMO C را بیان کردیم. کیفیت ساخت عالی در کنار صدای بدون نویز و باکیفیت، ارزش خرید زیادی به این میکروفون می‌دهد و این مدل در رده میکروف‌های اقتصادی بهترین گزینه است. برای مشاوره رایگان و تخصصی با شماره 09927111678 تماس بگیرید و لطفا نظرتان را درباره محتوای این مقاله کامنت کنید و با انتخاب ستاره به مقاله امتیاز دهید. (ستاره سمت چپ بیشترین امتیاز یعنی 5 امتیاز را دارد).

به این مقاله امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*