وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

بهترین میکروفون موبایل و انواع آنها

میکروفون موبایل

میکروفون موبایل:

میکروفون موبایل وسیله‌ای کوچک و با کیفیت برای ضبط صدا است. با در دست داشتن این میکروفون، شما قادر هستید صدای دلخواهتان را ضبط کنید. همان طور که می‌دانید برای فروش بیشتر محصولاتتان و رساندن صدایتان به گوش مشتری، لازم است که محتوایی خاص و با کیفیت تولید کنید. ساختن ویدیو، تبلیغات انیمیشنی و… از این دسته هستند. موبایل در دسترس‌ترین وسیله برای شماست، چه بهتر که مجهز به ابزار حرفه‌ای برای شغلتان باشد. پادکستر باشید یا بلاگر و… حتما جای خالی میکروفون در تلفن همراهتان خالی است. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع میکروفن موبایل، یک بار برای همیشه آشنا کنیم.

چرا میکروفون برای موبایل لازم است؟

اگر جزو افرای هستید که با موبایل هوشمندتان محتوا تولید می‌کنید حتما تاکنون دریافته‌اید که کیفیت قابل مطلوبی را ارائه نداده‌اید و نیاز به تجهیزات الکترونیکی بهتری دارید. همچنین میکروفون برخی از موبایل‌ها ضعیف هستند و اگر گران‌ترین برند را هم تهیه کنید، مجهز به میکروفون بسیار باکیفیتی نیستند. تولید کنندگان تجهیزات الکترونیکی برای رفع این نیاز در بازار، اقدام به تولید میکروفون موبایلی (میکروفون دارای قابلیت رکورد صدا از طریق تلفن همراه) کردند. کافیست میکروفون موبایلتان را به گوشی وصل کنید و با دوربینتان برای ضبط محصولاتتان فیلم بگیرید. درست است که در حال حاضر دوربین‌های موبایل‌های رده‌ بالا برای فیلمبرداری کافی هستند اما اگر میکروفون موبایلی نداشته باشید طبیعتا کیفیت صدا و ویدیو غیرهم‌خوانی دارند. پس بهتر است برای ضبط صدا و برای گرفتن فیلمبرداری‌های حرفه‌ای، از میکروفن موبایلی با کیفیت استفاده کنید.

میکروفون STM-USB

اندازه میکروفون های موبایل:

این نوع میکروفون‌ها مانند باقی میکروفون‌ها دارای سایزهای متفاوتی هستند.

نکات لازم برای خرید میکروفن موبایل:

برای انتخاب میکروفون برای موبایل باید عوامل زیادی را در نظر داشته باشید که ما به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

  • نوع میکروفون مورد نیازتان را تشخیص دهید. انتخاب شما بستگی به نیازتان دارد.
  • پورت اتصال تلفن همراهتان را بشناسید که شامل درگاه ارتباطی جک 3.5 میلیمتری – بلوتوث – یو‌اِس‌بی تایپِ سی – لایتنینگ و … می‌باشد.
  • ببینید میکروفونتان با اتصال گوشی همراهتان سازگار است یا خیر.
  • بررسی کنید که به نرم افزار خاصی نیاز دارد یا نه. به عنوان مثال یکی از مزیت‌های میکروفون‌های ساخت شرکت کامیکا، اتصال راحت به موبایل و لپ تاپ .. بدون نرم افزار خاصی است.
  • مبلغی که می‌خواهید هزینه کنید را هم در نظر داشته باشید.

انواع اتصالات میکروفون موبایل:

  • جک ۳.۵ میلی متری: نوع سه تایی TRS برای هدفون‌ها و نوع چهارتایی TRRS  برای هندزفری‌ها است. به سوکت هایی که قابلیت ورود فیش‌هایی با قطر ۳.۵ میلی متر را فراهم می‌کنند، جک ۳.۵ میلی متری می گویند.
  • یو‌اِس‌بی تایپِ سی: موبایلهای هوشمند ساسمونگ و اکثر مدلهای جدید اندرویدی از این پورت پشتیبانی می کنند. این مدل تا ۶ برابر سرعت انتقال داده‌ها را افزایش می‌دهد. برای اتصال میکروفونی که جک 3.5 میلیمتری دارد، می توانید از کابل تبدیل USB-C کامیکا CVM-SPX-UC استفاده کنید.
  • لایتنینگ: این مدل اتصال برای شرکت اپل است و در صورتی که می‌خواهید برای گوشی آیفون خود میکروفون بخرید باید حتماً امکان اتصال میکروفون به پورت‌های لایتنینگ را چک کنید. البته اگر میکروفون خاصی مد نظرتان هست که امکان اتصال به پورت لایتنینگ را ندارد، می‌توانید از کابل تبدیل لایتنینگ کامیکا CVM-SPX-MI استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: میکروفن USB و انواع آن

انواع میکروفون های موبایلی:

میکروفون داخلی موبایل:

در گوشی‌های هوشمند از میکروفون کوچک کاندنسر بهره می‌برند و این میکروفون‌ها برای عملکرد نیازمند برق زیادی نیستند که تامین آن‌ها با استفاده از باتری تلفن به راحتی انجام می‌شود.

میکروفون خارجی برای موبایل:

شما نیازمند یک میکروفون خارجی برای موبایلتان هستید اگر که تولید محتوا می‌کنید، پادکست رکورد می‌کنید، یا موسیقی ضبط می‌کنید، کیفیت میکروفون خارجی نسبت به میکروفون داخلی بالاتر است و به شما این امکان را می‌دهد که صداها را با کیفیت بهتر رکورد کنید. اکثر میکروفون‌های موبایل، پورت 3.5 میلیمتری دارند. اگر موبایل شما این پورت را ندارد، می‌توانید تبدیل 3.5 به لایتنینگ برای آیفون و یا تبدیل 3.5 به تایپِ‌سی برای گوشی‌های اندروید تهیه کنید.

میکروفون یقه ای کامیکا CVM-V01.USB

میکروفون یقه‌ای برای موبایل:

یکی از مدل‌های میکروفون پر فروش در بازار برای موبایل، مدل یقه‌ای است و شباهت خیلی زیادی به چیزی دارد که روی لباس مجریان تلویزیون مشاهده می‌کنید. این محصول از نظر اتصال به دو دسته‌ی بی‌سیم و سیم‌دار تقسیم می‌شود.

51QSHGdWlBL. AC SL1000 بهترین میکروفون موبایل و انواع آنها

میکروفون یقه‌ای بی سیم موبایل:

این میکروفون‌ها بهترین گزینه برای معلمان مجازی، سخنرانان، خوانندگان و … می‌باشد. در این‌صورت موجب حواس پرتی آن‌ها هنگام ضبط صدا نمی‌شود چرا که دیگر نیاز نیست توجهشان معطوف به سیم و نگه داشتن آن باشد. با میکروفون یقه‌ای بیسیم، کاربر به راحتی می‌تواند بدون افت کیفیت صدا حرکت کند و آزادی عمل بیشتری داشته باشد.

میکروفون یقه ای سیم دار گوشی:

اتصال با میکروفون یقه‌ای سیم‌دارپایدار بوده و امواج تجهیزات دیگر نمی‌توانند روی آن اثر منفی بگذارند و یا پارازیت ایجاد کنند. تنها محدودیت شما طول سیم است که اگر از سیم‌های افزایش طول استفاده کنید و یا میکروفون‌هایی تهیه کنید که طول سیم زیادی دارند، این مسئله به راحتی قابل حل شدن است. به عنوان مثال میکروفون یقه ای کامیکا SIG.LAV V03 دارای سیم بلند 6.2 متری می‌باشد.

میکروفون USB استودیویی کامیکا STM-USB

میکروفن موبایل استودیویی:

از دیگر انواع میکروفون‌های موبایلی می ‌توان از میکروفن موبایل استودیویی نام برد. این مدل بیشتر برای استودیوها کاربرد دارد. کاربران دیگری که به میکروفون بزرگتر نیاز داشته باشند و محصولات یقه‌ای‌ جوابگوی نیاز آن‌ها نباشند نیز می توانند از این مدل استفاده کنند.

vm20 6 بهترین میکروفون موبایل و انواع آنها

 میکروفون‌های شات‌گان برای موبایل:

تفاوت اصلی این مدل قابلیت اتصال روی دوربین و ضبط صدای فاصله دورتر (حداکثر تا نیم متر) از سوژه است. این مدل میکروفون‌ ها معمولا جک 3.5 میلیمتری دارد و شبیه به میکروفون خبرنگاری قابل متصل شدن روی دوربین است.

میکروفون شاتگان کامیکا CVM-VS09 TC

میکروفون‌های اتصال مستقیم:

در این میکروفون‌ها از جک (سوکت) استفاده می‌شود و کابلی وجود ندارد. بر اساس سیستم عامل گوشی شما این مدل میکروفون‌ها دارای جک یو‌اس‌بی، لایتنینگ و یا جک 3.5 میلی‌متری هستند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

کاربردهای میکروفون گوشی:

قابلیت  لایو روی شبکه های مجازی: پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، نیازمند ابزار با کیفیتی برای رکورد کردن صدا است. با ورود این نوع میکروفون‌ها، این امکان برای ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی نیز فراهم گشت.

تولید محتوای ویدیویی: اگر که شما تجهیزات پیشرفته برای تولید محتوای ویدیویی خود ندارید و یا بودجه محدودی دارید اما در این حرفه مشغول به کار می‌باشید، تهیه‌ی این دستگاه‌های کوچک بهترین گزینه برای شماست و کیفیت کارتان را تضمین می‌کند.

ضبط پادکست: همان طور که می‌دانید، ضبط پادکست در استودیوی صدابرداری کار صعب و پر هزینه‌ای می‌باشد. بنابراین با تهیه میکروفون به راحتی می‌توانید صدایی در حد کیفیت استودیو رکورد کنید.

گزارش صوتی: مردم علاقه زیادی به دیدن مسابقات ورزشی به صورت آنلاین دارند. گزارشگرها می‌توانند به صورت زنده صدای خود را روی بازی بیندازند و به همین ترتیب طرفدارانشان، مسابقات را با صدای آن‌ها دنبال کنند. هم‌چنین مردم می‌توانند از این طریق گزارشگر محبوبشان را در فضای مجازی دنبال کنند.­

چت ویدیویی: احتمالاً تا کنون برای شما پیش آمده که وقتی با فردی بصورت تصویری صحبت می‌کنید، به دلیل شلوغ بودن فضای اطرافش و.. صدای او را به درستی نشنیده باشید. این جاست که می‌توانید با بهره‌گیری از یک میکروفون موبایلی این مسئله را حل کنید چرا که این میکروفون به دلیل داشتن تجهیزات پیرفته، بهترین صدا را منتقل می‌کند و از آن مهم‌تر، نویزهای اطراف را از بین می‌برد.

سخن پایانی:

به طور کلی با اتصال میکروفون به گوشی همراهتان می توانید تا حد قابل توجهی کیفیت صدا را بهبود ببخشید. با توجه به انواع مختلف میکروفن موبایل، بهتر است متناسب با هدفتان یک نوع از آن را انتخاب و تهیه کنید. حالا می‌توانید با موبایل هوشمندتان ایجاد محتوا کنید و محصول و برندتان را با کیفیت عالی به افراد معرفی کنید. اگر به راهنمایی و یا اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید کافی است سوالاتتان را با ما درمیان بگذارید. بهین مدیا با افتخار پاسخگوی سوالات شماست.

امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*