وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

مقایسه میکروفون رود وایرلس می و WIRELESS GO II

مقایسه میکروفون رود وایرلس می و WIRELESS GO II

وسیله ای که داخل جیب جا می‌شود، روی یقه وصل می‌شود، کیفیت صدایش خوب است، استفاده از آن آسان است و بعضی از بلاگرهای اینستاگرام یکی از آن را دارند! یکی از ابزارهایی که برای تولید محتوا به آن نیاز دارید میکروفون است و داریم درباره میکروفن رود وایرلس می، صحبت می‌کنیم. این میکروفون ظاهری تقریباً شبیه به رود وایرلس گو 2 دارد و تشخیص اینکه کدام مدل برایتان مناسب‌تر است، ساده نیست. برای همین در این مقاله نگاهی به ویژگی‌های این دو میکروفون می‌اندازیم تا بدون سردرگمی انتخاب درستی داشته باشید.

میکروفون رود وایرلس می

بررسی میکروفون RODE WIRELESS ME

میکروفون WIRELESS ME جدیدترین میکروفون یقه ای بی سیم RØDE است که در سال 2023 رونمایی شد. این میکروفون بسیار شبیه به میکروفون های خانواده Wireless Go است که در بعضی قابلیت‌ها و در قیمت، با آن‌ها تفاوت دارد. این مدل گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که قصد تولید محتوا با تلفن همراه قابل حمل را دارند.

میکروفون رود وایرلس می دارای یک میکروفن تعبیه شده در گیرنده و همچنین در فرستنده است که می‌توانید صدا را از جلو و پشت دوربین بصورت همزمان ضبط کنید. این قابلیت برای مصاحبه های 2 نفره کاربردی است. حتی می‌توانید با اضافه کردن یک فرستنده، صدای سه سوژه را همزمان رکورد کنید. این قابلیت از آن جهت مهم است که تا پیش از این باید برای یک مصاحبه 2 نفره از 2 فرستنده و 1 گیرنده مانند Wireless Go ii استفاده می‌کردید اما با Wireless ME امکان مصاحبه 3 نفره با 2 میکروفون فراهم شده است.

گیرنده و فرستنده هر دو دارای یک گیره پشت خود هستند که امکان اتصال به لباس یا دوربین را فراهم می‌کنند و می‌توانید از آن در سمینارها و مصاحبه‌ها استفاده کنید.  Wireless ME به انواع دوربین، موبایل‌های هوشمند، تبلت‌های مبتنی بر دو سیستم عامل اندروید و iOS، کامپیوترهای Mac و ویندوز متصل می‌شود. همچنین این مدل با اکثر اپلیکیشن‌های ادیتور شرکت رود، یعنی Rode Central ،Rode Connect ،Rode Reporter و Rode Capture سازگار است.

همان طور که احتمالاً در مصاحبه های تلویزیونی دیده‌اید، برای اینکه میکروفون های باسیم صدای فرد را به خوبی ضبط کنند، باید آن‌ها را در فاصله ای نزدیک در مقابل سوژه متصل کنید؛ اکنون Wireless ME با برد 100 متری که دارد محدودیت میکروفون باسیم را از بین برده است. فرستنده و گیرنده Wireless ME باتری داخلی لیتیومی قابل شارژ دارند. با استفاده از پورت usb c می‌توانید فرستنده و گیرنده را شارژ کنید. با یک بار شارژ کامل می‌توانید تا هفت ساعت بطور مداوم از میکروفن استفاده کنید.

rode wiless go

بررسی میکروفون Wireless GO II

قطعا با میکروفن بی سیم Wireless GO آشنایی دارید که یک میکروفون تک گیرنده با برد 70 متری است. این بار شرکت رود با میکروفون Rode Wireless Go 2  پا به عرصه بازار گذاشت. رود وایرلس گو 2 قابلیت ضبط صدای دو نفر را در فاصله حداقل 200 متری دارد. کار با این میکروفون بسیار ساده است و برای کم تجربه ترین افراد هم مناسب می‌باشد. جفت شدن گیرنده و فرستنده ها بصورت سریع و اتوماتیک انجام می‌شود؛ کافیست گیرنده میکروفون را روشن کنید و کلید فرستنده آن را نگه دارید؛ اتصال در چند ثانیه انجام می‌شود. گیرنده Wireless GO II دارای یک صفحه نمایش است که می‌توانید میزان باتری، قدرت سیگنال، سطح ورودی صدا و حالت نور پس‌زمینه را ببینید. ابعاد گیره‌ی روی گیرنده این میکروفن طوری است که روی کفشک دوربین براحتی قابل‌نصب است.

فرستنده‌های این مدل خودشان ویس رکوردر هم هستند ولی حافظه این ویس‌رکوردر پر نمی‌شود. درواقع وقتی نرم‌افزار فضایی برای رکورد نداشته باشد، قدیمی‌ترین فایل صوتی را بصورت خودکار پاک می‌کند و فایل جدید را جایگزین می‌کند. بنابراین هیچ‌وقت این مشکل پیش نمی‌آید که ظرفیت داخلی پر است و ادامه سخنرانی یا محتوای آموزشی‌تان رکورد نشود. نکته دیگر این که هیچ الزامی ندارید از میکروفن‌های فرستنده این دستگاه استفاده کنید. می‌توانید هر میکروفن یقه‌ای را به‌شرط اینکه پورت خروجی‌اش TRS باشد، به فرستنده وصل کنید و از فرستنده و گیرنده فقط بعنوان انتقال‌دهنده بی‌سیم صدا استفاده کنید. درواقع می‌توانید در همایش‌ها به‌جای اینکه یک مکعب نسبتا بزرگ را به لباستان بزنید، از میکروفن یقه‌ای استفاده کنید و انتهای میکروفن یقه‌ای را به Transmitter وصل کنید. با استفاده از پورت type C با یکبار شارژ میکروفن می‌توانید تا هفت ساعت از آن استفاده کنید.

کدام میکروفون مناسب‌تر است؟ Wireless GO II یا Wireless ME

Wireless GO II و Wireless ME هردو دارای باتری های قابل شارژ تا 7 ساعت، اتصالات دیجیتال USB-C برای شارژ و انتقال صدای دیجیتال به گوشی های هوشمند و رایانه هستند. اگر برای تولید محتوا از گوشی استفاده می‌کنید، رود وایرلس می انتخاب بهتری است. زیرا در کنار کابل اتصال به دوربین، کابل اتصال به گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. اما این مدل از نوع تک‌فرستنده است و اگر به دو فرستنده نیاز دارید، باید سراغ مدل بعدی بروید.

ست میکروفون بی‌سیم رود مدل Wireless GO II با کابل اتصال به گوشی عرضه نشده ولی فرستنده‌های این مدل، رکوردر صدا هم هستند و بنابراین یک نسخه‌ی بک‌آپ از صداهای ضبط شده را در اختیار شما قرار می‌دهند. چنین مشخصه‌ای برای کارهای حرفه‌ای و بخصوص مصاحبه‌ها، اهمیت بسیار زیادی دارد.

قیمت رود وایرلس گو 2 و میکروفون رود وایرلس می چقدر است؟

Wireless ME درحال حاضر با قیمت 149.00 دلار دقیقاً نیمی از قیمت رود وایرلس گو 2 در دسترس است و به فروش می‌رسد.

نحوه استفاده از میکروفون بیسیم روی گیمبال

مشکلی که هنگام فیلم‌برداری با موبایل وجود دارد، لرزش‌های ناخواسته در ویدیو است که هر چه موبایل ثابت‌تر باشد ویدیو بهتری ضبط خواهد شد. برای حل این مشکل باید از گیمبال و استبلایزر استفاده کنید اما افرادی که OSMO MOBILE دارند معمولا دو چالش اساسی دارند، وقتی گیرنده میکروفون را با سیم به موبایل متصل کنید در هنگام چرخش گیمبال، سیم میکروفون به موتور لرزگیر فشار وارد می‌کند که باعث می‌شود عمر دستگاه کم شود. مشکل دوم این است که وقتی میکروفون را به موبایل وصل می‌کنند وزن میکروفون باعث می‌شود که تعادل دستگاه از بین برود، اما راهکار چیست؟

VIMO S 3 مقایسه میکروفون رود وایرلس می و WIRELESS GO II

میکروفن بی سیم کامیکا COMICA Vimo S-MI یک میکروفون آیفونی و میکروفن بی سیم کامیکا COMICA Vimo S-UC یک میکروفون تایپ سی برای تولید کنندگان محتواست که گیرنده بسیار سبک آن مخصوص موبایل است و بدون تبدیل به موبایل وصل می‌شود. دراینصورت میکروفونی تهیه کردید که نقاط قوت بیشتری نسبت به میکروفون RODE داشته و ارزش خرید بالاتری دارد.

سخن نهایی

مهم‌ترین نکته در انتخاب میکروفون، تطابق آن با نیازها و اهداف شماست. با ارزیابی دقیق و مقایسه ویژگی‌های آن‌ها در این مقاله، می‌توانید تصمیم بگیرید کدامیک برایتان بهتر است. برای انتخاب‌های بیشتر می‌توانید از بهین مدیا کمک بگیرید؛ در سریع‌ترین زمان ممکن با مشاوره رایگان به سوالات شما پاسخ می‌دهیم.

تماس با شماره: 09927111678

امتیاز دهید

2 Comments

  1. سلام
    خیلی ممنون از محتوای عالی و ارزشمندتون
    و سپاس از راهنمایی هایی های پشتیبان های سایت بهین مدیا
    متشکرم از صبر و حوصله و دقت و دانش تون🌹🌹🌹🌹🌹
    من میکروفون رود رو خریدم و بسیار راضی هستمممممم🌹🌹🌹🌹🌹

    • Author
      سعید کریمی 1402-12-25 Reply

      با سلام
      خوشحالیم که مشاوره را براتون مفید بوده و مشکلتونو حل کرده

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*