وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

نکات طلایی خرید میکروفون برای ضبط صدا

نکات طلایی خرید میکروفون برای ضبط صدا

نکات طلایی خرید میکروفون برای ضبط صدا

اگر می‌خواهید در دنیای تولید محتوای ویدیویی و صوتی درآمدزایی کنید؛ اصلی ترین وسیله‌ای که به آن احتیاج دارید، میکروفون است. میکروفن ها یکی از کاربردی ترین وسایلی هستند که برای ضبط صدای حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. با یک میکروفون باکیفیت می‌توانید صدایی واضح و بدون نویز رکورد کنید. ممکن است انواع مختلف میکروفون و مشخصات فنی آن، شما را برای خرید سردرگم کند. بخاطر همین در این مقاله‌، اطلاعات مهمی درباره خرید میکروفن برای ضبط صدا را نوشتیم. بدون دانستن این اطلاعات، احتمالا انتخاب رضایت بخشی نخواهید داشت.

آیا خرید میکروفون برای ضبط صدا ضروری است؟

میکروفون‌ها ابزار حیاتی برای ضبط صدا هستند چراکه کیفیت صدای ضبط شده به کیفیت و عملکرد میکروفون مرتبط است. در ادامه به چند نکته مهم درباره ضروری بودن میکروفن اشاره می‌کنیم.

ضبط صدای حرفه‌ای: اینکه صدای شما و محتوای شما به خوبی و با کیفیت ضبط شود، اهمیت بسیاری در جذب مخاطبان دارد. اگر در زمینه موسیقی، تولیدمحتوا، پادکست فعالیت می‌کنید؛ خرید یک میکروفون باکیفیت به شما کمک می‌کند تا صداهای واضح و حرفه‌ای ضبط کنید.

ارتباط از راه دور: صدای واضح شما در ارتباطات آنلاین، گفتگوها و جلسات می‌تواند به درک بیشتر محتوا کمک کند.

حذف نویز: احتمالا زمان‌هایی پیش آمده که بخاطر محیط شلوغ اطراف و درنتیجه نویز محیط، نتوانید صدا ضبط کنید. در این حالت نیازمند میکروفنی هستید که روی صدای سوژه تمرکز داشته باشد. مانند میکروفون شاتگان که صدا را از روبرو دریافت می‌کند و باقی صداهای محیط را تا حد قابل قبولی حذف می‌کند.

قبل از خرید بهترین میکروفون ضبط صدا، این نکات را بدانید

ممکن است برای شما این سؤال پیش بیاید که در زمان انتخاب بهترین میکروفون برای ضبط صدا، به چه معیارهایی باید توجه کنیم؟ درادامه این مشکل را برایتان برطرف می‌کنیم.

نوع میکروفون: در بازار میکروفون‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی دارند. اولین گام در خرید میکروفون برای ضبط صدا، انتخاب نوع آن برحسب کار شما است. می‎‌توانید از کارشناس تخصصی بهین مدیا کمک بگیرید تا میکروفون مناسبی انتخاب کنید.

خرید میکروفون برای ضبط صدا

الگوی قطبی: الگوی قطبی میکروفون نشان می‌دهد که میکروفون از چه جهت‌هایی صدا را دریافت می‌کند. الگوهای معمول شامل کاردیوید، دوجهتی، تمام جهتی، سوپرکاردیوید و هایپرکاردیوید هستند.

کاهش نویز: این مورد برای ضبط صدا در محیط‌های شلوغ و در فضاهای باز مهم است. برای به دست آوردن کیفیت صدا، باید از میکروفونی استفاده کنید که خروجی باکیفیت و بدون نویزی را به شما بدهد. بعنوان مثال یک موکبانگر در حین رکورد، میکروفونی مثل میکروفون شاتگان کامیکا COMICA CVM-VM20 مجاور دهانش قرار می‌دهد تا جزئیات صدا را رکورد کند. زیرا که تمرکز صدا روی سوژه بوده و نه صداهای محیطی.

میکروفون شاتگان با شکل لوله ای خود و دریافت کننده حساسی که در انتهای آن دارد، شفاف ترین صدای ممکن را در شرایط مختلف دریافت می‌کند.

بهین مدیا نکات طلایی خرید میکروفون برای ضبط صدا

برند و اعتبار: برندهای مختلفی وجود دارند؛ انتخاب برندی که در بازار شناخته شده و قابل اعتماد است، می‌تواند اطمینان بیشتری بشما بدهد.

راهنمای خرید میکروفن

خرید میکروفون برای ضبط صدا یا هندزفری بلوتوث؟

آیا زمانی که تصمیم به تولید پادکست دارید، هزینه کردن برای خرید بهترین میکروفون ضبط صدا ضروری است؟ شاید فکر کنید با کمک گوشی و میکروفون لپ‌تاپ هم می‌توانید کار خود را راه بیندازید. درست است که با این وسیله‌ها می‌توان به ضبط فایل‌‌ صوتی پرداخت، اما در حقیقت این ایده مناسب نیست. بیشتر افراد برای گوش کردن به پادکست از هدفون و یا هندزفری بلوتوث استفاده می‌کنند. اگر کیفیت صدای ضبط شده پایین باشد، متأسفانه بسیاری از مخاطبان‌ خود را از دست خواهید داد. یک خبر خوب و مهم این است که میکروفون ‌ها دارای انواع مختلف و رنج‌ های قیمتی متنوعی هستند. پس اگر بودجه کمی دارید، انتخاب یک میکروفون اقتصادی بسیار بهتر از استفاده کردن از میکروفون‌ لپ‌تاپ و گوشی خواهد بود.

خصوصیات یک میکروفون ایده‌آل برای ضبط صدا چیست؟

به طور کلی یک میکروفون خوب، میکروفونی است که بتواند صدای واقعی منبع صوتی را به شکل دقیقی ضبط کند. اگر فضای ساکت و آکوستیک در اختیار ندارید، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما میکروفن شاتگان است که تمرکز اصلی میکروفون، روی صدایی است که از روبروی میکروفون دریافت می‌شود. مثلا میکروفون شاتگان کامیکا CVM-VM20 برای پادکست گزینه مناسبی است.

بهترین میکروفون شاتگان برای تولید محتوا

نگران خاموش شدن دوربینتان حین ضبط نباشید! چون می‌توانید میکروفون شاتگان کامیکا CVM-VM20 را به موبایلتان وصل کنید. خروجی جک 3.5 میلیمتری این مدل به شما امکان می دهد تا از کابل موجود در پک استفاده کنید و آن را به موبایل، تبلت، دوربین های فیلمبرداری متصل کنید. برای ضبط پادکست، ASMR، آمبیانس، موکبانگ و صدابرداری در ساخت ویدیو می‌توانید از میکروفون CVM-VM20 استفاده کنید. این میکروفون بدون نیاز به کارت صدا به شما کیفیت صدای استودیویی می‌دهد و دارای گین کنترل (تنظیم مقدار ورودی صدا) است. بنابراین مجبور نیستید برای از بین بردن نویز صدا در حین تدوین بصورت نرم افزاری گین را کم کنید. اگر هم محیط آکوستیک دارید و می‌خواهید جزئیات صدای بیشتری دریافت کنید می‌توانید گین را بالا ببرید.

خرید میکروفون برای ضبط صدا میکروفون کامبکا VM20

میکروفون شاتگان کامیکا فراتر از یک میکروفن روی دوربینی

همانطور که می‌دانید این مدل میکروفون ها با عنوان میکروفون روی دوربینی شناحته می‌شوند. یک تصویربردار حرفه‌ای با افزودن کابل افزایش طول، می‌تواند فاصله بین میکروفون و دوربین را افزایش دهد و آن را  از دوربین جدا کند سپس با فاصله نزدیک‌تری صدا ضبط کند. او می‌تواند براحتی میکروفون را در دست بگیرد بدون اینکه محدودیتی در حرکت و جابجایی دوربین داشته باشد.

اگر می‌خواهید در تدوین جلو بیفتید و برای کاهش صدای محیط مجبور نباشید با نرم افزار ادیت کنید، میکروفون شاتگان کامیکا CVM-VM10 II انتخاب درستی است. الگوی قطبی کاردیوید در این مدل بالاترین میزان حساسیت را نسبت به صدایی دارد که از سمت جلو می‌آید. صدای محیط اطراف با شدت کمتری ضبط می‌شود و صدای پشت حذف می شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات لازم و جامعی را برای خرید بهترین میکروفون ضبط صدا در اختیارتان قرار دهیم تا با آگاهی کامل آن را انتخاب کنید. این موضوع در تولید محتوای صوتی و افزایش تعداد مخاطبان شما تاثیر بسزایی دارد. البته فکر نکنید باید حتماً به دنبال گران‌‌ترین میکروفون موجود در بازار باشید؛ بلکه دنبال مدلی باشید که نیازهای شما را به خوبی رفع کند و از همه مهمتر با بودجه شما همخوانی داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر با شماره 1678-711-0992 تماس بگیرید و یا به همین شماره در واتس اپ پیام دهید.

امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*