وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

ضبط پادکست با موبایل (معرفی میکروفون موبایلی)

ضبط پادکست با موبایل (معرفی میکروفون موبایلی)

ضبط پادکست با موبایل (معرفی میکروفون موبایلی)

اگر در حال رانندگی یا ورزش باشید، پادکست‌ها بهترین راه برای پر کردن وقت شما با آخرین اخبار، برنامه‌های کمدی یا داستان سرایی هستند. اگر  هم اهل ساخت پادکست‌ هستید، این خبر خوب را می‌دهیم که نیازی نیست نگران تجهیزات گران‌قیمت باشید. برای شروع می‌توانید با همان گوشی اندروید یا  آیفون که دارید هم پادکست ضبط کنید. پادکست‌ یک رسانه محبوب در سراسر جهان است و روزانه پادکست‌های جدید با موضوعات مختلف تولید می‌شوند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای خواندن یک مطلب، یک پادکست را گوش دهند البته اگر جذاب و باکیفیت روایت شود.

روش ضبط پادکست با موبایل برای کسانی که بیشتر وقت خود را با تلفن همراهشان سپری می‌کنند، بسیار کاربردی است. این موضوع حتی در زمانی که به لپ‌تاپ دسترسی ندارید نیز بسیار کمک کننده است.

پادکست یا رادیوی اینترنتی چیست؟

پادکست مجموعه ای از فایل‌های صوتی است که شنوندگان آن را دانلود و پخش می‌کنند. محتوای یک پادکست هر چیزی می تواند باشد. کسب ‌و کارها، سازمان‌ها و افراد مختلف برای آگاهی مخاطبان از برند خود، پادکست تولید می‌کنند. اکثر پادکست‌ها رایگان هستند و شما برای استفاده از آن‌ها فقط هزینه اینترنت مصرفیتان را باید بپردازید.

در تعریف دقیق‌تر، کلمه‌ Podcast ترکیب دو واژه‌ی پاد POD به معنای دستگاه‌ آی‌پاد و برودکست broadcast است. منظور از آی‌پاد این است که محتوای پادکست قابل‌ حمل بوده و برودکست نیز اشاره به ویژگی رادیویی پادکست‌ها دارد. به همین علت از نام رادیو اینترنتی بعنوان یکی دیگر از اسم‌های پادکست یاد می‌کنند.

نکات مهم در ساخت پادکست با گوشی

شما بعنوان سازنده پادکست باید یک سری پیش نیازها را بررسی کنید که در ادامه با بررسی آن‎‌ها، کار را برایتان راحت کردیم.

-مکان مناسبی را انتخاب کنید

هرچه مکان ضبط آرام‌تر باشد، نویز کمتر بوده و صدا با کیفیت بالاتری رکورد می‌شود. البته داشتن یک میکروفون خوب تاثیر بسزایی در ضبط صدای باکیفیت دارد. اگر مکانی که در آن هستید بزرگ است و صدا در آن بازتاب دارد، می‌توانید از کمد لباس کمک بگیرید.

چگونه استودیو خانگی بسازیم؟

آموزش ساخت اتاق آکوستیک

-قبل از شروع کار، گوشی همراه خود را در حالت پرواز قرار دهید

این‌که موقع ضبط موبایلتان زنگ بخورد، واقعاً آزاردهنده است. پس این نکته‌ی مهم را به یاد داشته باشید که گوشی را در حالت پرواز قرار دهید.

-فایل های ضبط شده را به لپ‌تاپ انتقال دهید

برای بکاپ داشتن از فایل‌ها حتما آن را در لپ‌تاپ سیو کنید.

ضبط پادکست با موبایل

مزیت ضبط پادکست با موبایل

قابل حمل بودن

وقتی برای ضبط پادکست از موبایل استفاده می‌کنید، دیگر نیازی نیست که خودتان را با تجهیزات بزرگ یا سنگین اذیت کنید. همچنین مجبور نیستید حتما جای ثابتی برای ضبط پادکستتان داشته باشید. هر وقت، هر جا که خواستید موبایل را بیرون می‌آورید و آماده‌ی ضبط پادکست می‌شوید.

قابل ضبط در هر مکان

ضبط پادکست همیشه با برنامه‌ریزی قبلی انجام نمی‌شود و گاهی تبدیل به اتفاق ناگهانی می‌شود که در لحظه باید آن را ضبط کنید.

فرض کنید در جمعی هستید که بحث جنجالی مناسب با موضوعتان شروع می‌شود یا یک ایده فوق‌العاده به ذهنتان می‌رسد؛ مطمئناً وقتی بدون تجهیزات نمی‌توانید آن لحظه را ضبط کنید، ناراحت می‌شوید. ولی با موبایل می‌توانید هر لحظه شروع به ضبط و ساخت پادکست کنید.

هزینه‌ کم‌تر

اگر تصمیمتان را برای ضبط پادکست گرفته‌اید، برای شروع کار باید بدانید چطور می‌توانید تا حد امکان، کیفیت صدای بالایی داشته باشید. همانطور که گفتیم برای ضبط پادکست در خانه نیاز نیست که حتما تجهیزات گران قیمت تهیه کنید؛ اما قدم اول چیست؟ در ادامه برایتان شرح می‌دهیم.

برای ضبط پادکست اندروید به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

برای این‌که گوشیتان صدای شما یا افراد دیگر را بهتر دریافت کند، باید میکروفون گوشی را در جهت فردی که صحبت می‌کند بگیرید. برای این کار باید حواستان باشد که میکروفن کجای گوشی تعبیه شده. همچنین باید حواستان باشد که انگشتتان روی میکروفون را نپوشاند. اگر هم مشغول ضبط صدای خودتان هستید، دقت کنید که فاصله‌ای مناسب بین گوشی و دهانتان وجود داشته باشد تا صدا را با وضوح بیشتری ضبط کنید. البته راه ساده‌تری هم وجود دارد؛ درست است که خود موبایل میکروفون دارد، اما برای داشتن پادکست حرفه‌ای لازم است میکروفون خارجی مناسب تهیه کنید. یک میکروفون پادکست حرفه‌ای کیفیت صدا را بهتر خواهد کرد. اما چه میکروفونی؟

خرید میکروفون برای ضبط پادکست یکی از الزامات ساخت پادکست حرفه ای است.

خرید میکروفون

میکروفون اقتصادی یقه ای کامیکا COMICA SIG.LAV V05

– اگر بگوییم با میکروفون کامیکا V05  می‌توانید در هر شرایطی صدای باکیفیت رکورد کنید، دروغ نگفته‌ایم. میکروفون V05 به موبایل، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، کامپیوتر، لپتاپ و انواع سیستم‌های صوتی که ورودی جک 3.5 میلیمتری دارند وصل می‌شود. این مدل نیازی به کابل تبدیل ندارد و بدون نیاز به تنظیمات، به محض اتصال کار می‌کند.

-فکر کنید بعد از ضبط پادکست وقتی دارید صدایتان را گوش می‌دهید متوجه شوید صدای میکروفون به طور ناگهانی قطع شده. تا پایان ضبط هم متوجه نمی‌شوید که صدای میکروفون به دلیل تمام شدن شارژ قطع شده است. استفاده از میکروفونهایی که وضعیت شارژ را نمایش می‌دهند، می‌تواند در جلوگیری از این مشکلات مفید باشد. مدل V05 دارای چراغ LED به رنگ سبز است که وضعیت روشن بودن میکروفون را نشان می‌دهد و اگر باتری ضعیف باشد به رنگ قرمز درمی‌آید. البته باتری این میکروفون لیتیومی است که تا 40 ساعت برای شما رکورد می‌کند.

-با اکثر میکروفون های مرسوم در بازار، نمی‌توانید در هنگام ضبط کیفیت صدا را چک کنید. مگر اینکه ضبط صدا به اتمام رسیده و بعد از باز کردن فایل ضبط شده متوجه کیفیت صدا بشوید. ولی با وجود قابلیت مانیتورینگ در این مدل با اتصال هدفون به میکروفن می‌توانید کیفیت صدای در حال ضبط را بررسی کنید.

-اگر در محیطی اقدام به ضبط صدا می‌کنید که نویز زیادی وجود دارد، در نهایت صدای بی‌کیفیتی خواهید داشت. راهکار این مشکل در تغییر گین (Gain) صدا است که با کم کردن گین، می‌توانید نویزی که در صدا وجود دارد را تا جای ممکن کم کنید. غلطک گین کنترل در این مدل باعث می‌شود گین صدا را بسته به شرایط محیطی که دارید، تنظیم کنید.

-کیفیت این میکروفون نسبت به دیگر برندها با همین قیمت بسیار قابل قبول است.

23b0e9ed 3a47 4243 900a a5b91db14858 ضبط پادکست با موبایل (معرفی میکروفون موبایلی)

میکروفون USB استودیویی کامیکا COMICA STA-U1

قصد دارید برای ضبط پادکست با موبایل، میکروفون مقرون بصرفه و باکیفیتی داشته باشید و هزینه اضافه بابت کارت صدا ندهید؟ این مدل یک میکروفون رومیزی برای پادکست و حتا ساز و آواز است که بدون نیاز به کارت صدا کار می‌کند!

-احتمالا قبل از تهیه میکروفون به این فکر می‌کنید که چه میکروفونی را انتخاب کنید که بدون نیاز به نصب نرم افزار یا آموزش خاصی، بتوانید براحتی از آن استفاده کنید و سردرگم نشوید. کافی است STA-U1 کامیکا را به موبایل و لپتاپتان وصل کنید تا بدون نیاز به نرم افزار خاصی، در دستگاه شما شناسایی شود.

-اگر پادکسترید، هنگامیکه مستقیم در میکروفون صحبت می‌کنید، صدایی مانند “پ ” با تشدید شنیده می‌شود. برای جلوگیری از این موضوع می‌توانید یک پاپ فیلتر تهیه نمایید. پاپ فیلترها باعث حرفه‌ای‌تر شدن صدا می‌شوند. میکروفون STA-U1، دارای پاپ فیلتر داخلی است. این محصول مقرون بصرفه و باکیفیت به شما امکان می‌دهد که صدایی شفاف و بدون نویز رکورد کنید.

سخن نهایی

چگونگی ضبط پادکست با موبایل سوالی بود که در این مقاله بدان پاسخ دادیم. از بزرگترین مزیت‌های ساخت پادکست با موبایل، کم هزینه بودن و در دسترس بودن آن است. براحتی می‌توانید به کمک تلفن همراهتان، میکروفن خارجی و برنامه ضبط پادکست اقدام به تولید محتوای باکیفیت و حرفه‌ای کنید.

با تهیه میکروفون هایی که در این مقاله معرفی کردیم با یک تیر، دو نشان می‌زنید. هم هزینه‌هایتان را کنترل می‌کنید و هم از داشتن یک پادکست با کیفیت صدای حرفه‌ای برخوردار می‌شوید. اگر به انتخاب‌های بیشتری نیاز داشتید می‌توانید از مشاوره رایگان و تخصصی ما استفاده کنید بهترین انتخاب را داشته باشید.

امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*