وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

میکروفون XLR یا USB کدام یک بهترین انتخاب است؟

میکروفون XLR یا USB کدام یک بهترین انتخاب است؟

برای تولید محتوا از میکروفن XLR استفاده کنیم یا میکروفن USB انتخاب بهتری است؟ شاید چیزهایی در مورد میکروفون XLR یا USB شنیده باشید. مثلا “میکروفون های XLR حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسند” یا “میکروفون های USB استفاده راحتتری دارند”. موضوع این است ازچه میکروفونی در چه سناریویی استفاده کنید. خواننده‌های حرفه‌ای یا پادکسترها از هر دوی این میکروفون‌ها، با توجه به نیازشان استفاده می‌ کنند. قبل از اینکه ببینید کدام یک از این دو نوع میکروفون برای نیازهای شما مناسب‌تر است، باید آن‌ها را بشناسید؛ درهمین راستا به نوشتن این مقاله پرداخته‌ایم.

میکروفون USB چیست؟

میکروفونی است که دو مدار دارد؛ مدار مبدل آنالوگ به دیجیتال که شما را از کارت صدا و میکسر بی‌نیاز می‌کند چون کارت صدای داخلی دارد. مدار دوم پری‌امپ است که در اینصورت نیازی به پری‌امپ اضافه ندارید. این نوع میکروفون‌ها Plug and Play هستند و از طریق کابل USB به کامپیوتر، لپتاپ و موبایل متصل می‌شوند. بسیاری از نرم افزارهای استریم و ضبط صدا به محض اتصال، میکروفون USB را شناسایی می‌کنند.

بهترین میکروفن USB

میکروفون XLR چطور کار می‌کند؟

اگر یک میکروفون XLR دارید و می‌خواهید صدای خود را ضبط کنید، باید میکروفون را با کابل XLR به میکسر صدا متصل کنید. زمانی که میکروفون صدا را دریافت می‌کند، کارت صدا سیگنال آنالوگ را به سیگنال دیجیتال تبدیل می‌کند و آن را برای ضبط در کامپیوتر در دسترس شما قرار می‌دهد.

کانکتور XLR با نام کانکتور کنونی نیز شناخته می‌شود. به این دلیل که ابتدا توسط James cannon ساخته شد. ساده‌‌ترین کانکتور XLR به کانکتور سه پین معروف است که رایج ترین اتصال برای میکروفونهای حرفه‌ای است. این نوع کابل جزو کابل‌های پر استفاده در استودیوهای حرفه‌ای است. البته نسل‌های جدیدترِ کانکتور XLR، با تعداد پین بیشتر هم برای استفاده در دستگاه‌های مختلف معرفی شده‌اند. معمولا 2 نوع کانکتور XLR نوع 3 پین استفاده می‌شود: اتصال نری و اتصال مادگی. کانکتور نری XLR معمولا به دستگاهی که سیگنال را ارسال می‌کند متصل است؛ مثل یک میکروفن XLR. اتصال مادگی XLR معمولا در جایی که سیگنال دریافت می‌شود متصل است. کانکتورهای دایره‌ای نر دارای سه شاخک هستند که در کانکتور مادگی دارای سه حفره وارد می شوند.

چرا برای میکروفون های XLR به کارت صدا نیاز دارید؟

قبلا که فقط دنیای آنالوگ‌ها وجود داشت، میکروفن‌های XLR از یک کانکتور آنالوگ استفاده می‌کردند که سیگنال میکروفن را جهت تقویت به یک کارت صدا منتقل می‌کرد. میکروفن‌های USB نسل جدیدی از میکروفن‌ها هستند که دارای آمپلی فایر و تبدیل دیجیتالی‌اند و این امکان را فراهم می‌کنند صدا بطور مستقیم به کامپیوتر شما منتقل شود. میکروفن‌های USB برای کار کردن نیازی به تجهیزات دیگری ندارند، کافیست آن را به یک درگاه USB وصل نمایید و بعد شروع به ضبط کنید اما برای وصل کردن میکروفون XLR به کامپیوتر به یک کارت صدا یا میکسر نیاز دارید. با این حال برای کاربران حرفه‌ای خرید میکروفن XLR ارزش بیشتری دارد.

مزیت‌های میکروفون USB

استفاده راحت: برای ایجاد محتوای جذاب نیازی به تنظیمات پیچیده ندارید! میکروفونتان را به هر دستگاهی متصل کنید، شناسایی شده و شروع به کار می‌کند.

قیمت مقرون به صرفه: میکروفن‌های USB بدلیل اینکه کارت صدای داخلی دارند، شما را از تهیه کارت صدای اضافی بی‌نیاز می‌کنند.

قابل حمل بودن: می توانید تقریباً در هر مکانی آن را تنظیم کنید. خبرنگاران یا مستندسازان نیز می‌توانند از این میکروفون استفاده کنند چرا که جابه‌جا کردن آن بسیار آسان است.

مزیت‌های میکروفون XLR

حرفه‌ای بودن: از میکروفون های XLR می‌توانید استفاده حرفه‌ای‌تری داشته باشید. برای ضبط صدای ساز، صدای استودیویی و وکال یا اجرای زنده، استفاده از این میکروفون‌ها بهترین گزینه است.

ضبط صدا بصورت همزمان با چند میکروفون: می‌توانید از کابل XLR با یک میکسر استفاده کنید که بیش از یک ورودی XLR دارد. این راه‌اندازی به شما امکان می‌دهد تا چندین میکروفون را به میکسر متصل کنید و صداها را به صورت همزمان ضبط کنید. مثلا، اگر قصد دارید صدای یک گیتار آکوستیک را به صورت استریو ضبط کنید، می‌توانید دو میکروفون XLR را به میکسر متصل کنید و صداها را به صورت جداگانه کنترل کنید.

سازگاری میکروفون با کارت صدا: باتوجه به این که کارت صدای این میکروفون داخلی نیست، برای تهیه آن می‌توانید به دلخواه خودتان خرید کنید و آن را با میکروفونتان تطبیق دهید. کارت صدا تنوع زیادی دارد و با بعضی از آنها می‌توانید از افکت‌های صوتی مختلف استفاده کنید.

میکروفون XLR یا USB، کدام مناسب‌تر است؟

با توجه به توضیحاتی که دادیم، اگر قابل حمل بودن میکروفون و البته بودجه خرید برایتان مهم است، بهترین گزینه برای شما میکروفون USB است. اگر استودیوی خانگی دارید و فکر می‌کنید فراتر از ضبط‌ ساده گیتار یا آواز پیش خواهید رفت، بهتر است که از همان ابتدا از میکروفون XLR استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت اتاق آکوستیک

میکروفون XLR یا USB کدام یک بهترین انتخاب است؟

میکروفون وکال استودیویی کامیکا STM01

میکروفون STM01 یک میکروفون با دیافراگم بزرگ است که با رابط‌ XLR در بازار عرضه می‌شود و به دلیل حساسیت بالا باید در فضای آکوستیک مورد استفاده قرار گیرد. ساختار میکروفن STM01 از نوع خازنی (کاندنسر) است که نیاز به فانتوم پاور 48 ولت دارد. این میکروفون برای ضبط وکال، صدای ساز و پادکست در استودیو حرفه‌ای و خانگی، انتخاب مناسبی است.

بهین مدیا بعنوان نمایندگی کامیکا در ایران به شما کارت صدا کامیکا COMICA ADCaster C1 را پیشنهاد می‌کند تا در کنار میکروفون STM01 استفاده کنید. در پایین به برخی از ویژگی‌های مهم این کارت صدا می‌پردازیم.

  • تنظیم گین میکروفون های بصورت مجزا و مانیتورینگ همزمان صدا
  • 6 کلید برای ساند افکت های جذاب که مناسب پادکست و استریم است
  • حالت های مختلف ریورب و EQ
  • نویزگیری بسیار قوی
  • افکت صدا

میکروفون USB استودیویی کامیکا STA-U1

میکروفون STA-U1 کامیکا یک میکروفون اقتصادی است که بدون نیاز به کارت صدا به موبایل و لپتاپ متصل می‌شود. برای ضبط ساز و وکال بهترین انتخاب است که در کنار میکروفون RODE NT-USB عملکرد مشابهی دارد. با توجه به این که قیمت این مدل نصف قیمت رود است، ارزش خرید بسیار بالایی به این میکروفون می‌دهد. ویدیو مقایسه STA-U1 با NT-USB را حتما تا انتها ببینید.

 

میکروفون USB استودیویی کامیکا COMICA STA-U2D

میکروفون داخلی در مدل STA-U2D از نوع تک جهتی است که بخوبی از دریافت صداهای محیط جلوگیری می‌کند و برای ضبط پادکست و گویندگی در محیط غیر آکوستیک، مناسب است. بواسطه کابل تایپ سی که دارد به گوشی‌های اندرویدی دارای تایپ سی و لپ تاپ (از طریق پورت یو اس بی) وصل می شود. برای اتصال STA-U2D به آیفون می‌توانید از کابل تبدیل USB به لایتنینگ کامیکا COMICA CVM-USBA-LN استفاده کنید. میکروفون STA-U2D با یک استند رومیزی عرضه شده که دیگر نیاز به خرید پایه بازویی ندارید. این میکروفون کارت صدای داخلی با 3 تنظیم پیش فرض صدا دارد که برای پادکست و استریم طراحی شده. مثلا می‌توانید در هنگام رکورد، به صدای خودتان افکت پیچش (REVERB)  اضافه کنید.

سخن نهایی

در این مقاله تلاش کردیم تا تفاوت بین میکروفون XLR یا USB را توضیح دهیم تا انتخاب بهتری داشت باشید. برای مشاوره رایگان با شماره 09927111678 تماس بگیرید.

امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*