وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

راه‌های کسب درآمد از طریق پادکست کدامند؟

راه‌های کسب درآمد از طریق پادکست کدامند؟

راه‌های کسب درآمد از طریق پادکست کدامند؟

امروزه پادکست یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های صوتی در سراسر جهان است. اگر بتوانید یک پادکست باکیفیت و جالب توجه تولید کنید، از این حرفه درآمد خوبی کسب خواهید کرد. ممکن است چگونگی کسب درآمد از پادکست برای شما یک سوال بزرگ باشد! حق دارید قبل از اینکه وقت و انرژی خود را صرف کنید، بدانید که نتیجه چه خواهد بود.

بصورت کلی، هر سال 15 تا 20 درصد به جمعیت علاقه‌‌ مندان به پادکست افزوده می‌شود. پادکست، با گذر زمان مخاطبین خود را پیدا کرده و ‌اکنون بعنوان شغل افراد انتخاب می‌شود. تولید محتوای صوتی در ظاهر کار ساده‌ای به نظر می‌رسد اما نیاز به دانش بالا، اطلاعات عمومی و فن بیان قوی دارد تا تاثیر خوبی بر مخاطب داشته باشد. برای همین این مقاله را تهیه کردیم و نحوه درآمدزایی از پادکست‌ را برایتان توضیح دادیم.

کسب درآمد از پادکست چقدر است؟

با توجه به اینکه مردم امروزه وقت کافی برای مطالعه ندارند، شنیدن پادکست را جایگزین آن می‌کنند؛ از این رو بازار کار و رقابت زیادی در آن وجود دارد. درآمد از این حرفه به عوامل مختلفی مانند تعداد پادکست‌های تولید شده، موضوع، افراد دنبال شونده و میزان تبلیغات بستگی دارد. همچنین مانند هر کسب و کار دیگری، نیازمند زمان، تلاش و تخصص است.  البته از ابتدا درآمد کسب شده از این حوزه مشخص نیست؛ باید پس از انتشار چند پادکست متوجه تعداد مخاطبانتان شوید و آن‌ها را افزایش دهید. این نکته مهم است که درآمد تولید پادکست وابسته به دنبال شوندگان شما است. بدیهی است هرچه سابقه شما در این عرصه بیشتر باشد درآمد بیشتری نیز کسب می‌کنید.

میکروفن برای کسب درآمد از پادکست مهم است

برای کسب درآمد از پادکست به چه چیزهایی نیاز داریم؟

درست است که می‌توانید با گوشی خود podcast تولید کنید ولی امکان دارد صدایتان کیفیت خوبی نداشته باشد و شنونده را اذیت کند. بعلاوه همیشه باید بررسی کنید که در محیط ضبط، از پنجره فاصله بگیرید و پنجره باز نباشد زیراکه میکروفون گوشی نمی‌تواند صدای محیط را کاملا حذف کند. البته اگر وقت کافی دارید و کار کردن با برنامه ویرایش صدا مثل Castbox, Google Podcasts را بلدید، می‌توانید از آن برای بالا بردن کیفیت صدایتان استفاده کنید. اما اگر دنبال ضبط پادکست حرفه‌ای هستید و می‎‌خواهید در دنیای تولید محتوا درآمدزایی کنید؛ اصلی ترین وسیله‌ای که به آن احتیاج دارید، میکروفون است.

تجهیزات ضبط صدا: یکی ازمهم‌ترین فاکتورها در تولید پادکست، کیفیت خوب صدا است. میکروفن های حرفه‌ای برخلاف میکروفون‌‌های داخلی موبایل، جزئیات خوبی از ضبط را ضبط می‌کنند و کیفیت بالایی دارند. مثلا اگر می‌خواهید کیفیت صدای استودیویی داشته باشید ولی بودجه کافی برای خرید کارت صدا ندارید، میکروفون شاتگان کامیکا CVM-VM20 را بشما معرفی می‌کنیم. یا اگر دوست دارید میکروفونی داشته باشید که صدای محیطی را دریافت نکند و نیاز به ویرایش با برنامه خاصی نداشته باشید، میکروفون دستی کامیکا HRM-S مناسب شماست. این مدل مستقیما به موبایل وصل می‌شود و خروجی صدای واضح و بدون نویز را به شما می‌دهد.

پلتفرم پادکست: برای انتشار پادکست، نیاز به یک پلتفرم دارید. برخی از پلتفرم‌های مشهور پادکست شامل Spotify، Apple Podcasts، Google Podcasts و SoundCloud هستند.

بیشتر بدانید: کست‌ باکس (Cast box) چیست؟

نکات طلایی کسب درآمد از پادکست

نکات کلیدی کسب درآمد از طریق پادکست

همان طور که می‌دانید، پادکست‌ها، محتواهای رایگان و در دسترس هستند و کمتر کسی حاضر به پرداخت پول برای خرید آن می‌شود. پس برای کسب درآمد از پادکست به برنامه ریزی منظمی نیاز دارید.

برنامه‌ریزی:

برای ایجاد یک پادکست موفق و کسب درآمد از آن، باید برنامه‌ریزی دقیقی برای موضوعات، تعداد اپیزودها، زمان انتشار پادکست خود و… داشته باشید. راه‌های زیادی مثل بازاریابی برای جذب افراد به پادکست شما وجود دارد مثلا می‌توانید گویندگی پادکست خود را به عهده فردی محبوب و مشهور بگذارید.

بازاریابی:

در این روش شما با شرکت‌ها و سایت‌های مختلف صحبت می‌کنید و بعد از آن، لینک اختصاصی خودتان را دریافت می‌کنید. فرض کنید در سیستم همکاری فروش دیجی کالا عضو شده‌اید و لینک اختصاصی دارید. برای محصولی که قصد فروش آن را دارید، پادکست تولید می‌کنید. مثلاً پادکستی در حوزه سفر دارید، می‌توانید هر دفعه درباره یک محصول که برای داشتن سفر خوب باید به همراه داشته باشید صحبت کنید. سپس در پادکستتان اعلام کنید که شنوندگان برای خرید می‌توانند از لینکی که داخل توضیحات گذاشته شده استفاده کنند. دراینصورت افراد را ترغیب به خرید محصول مورد نظر کرده‌اید. هر چقدر مخاطبین هدف شما بیشتر باشند، بیشتر خرید می‌کنند، پس درآمد شما بیشتر می‌شود.

همچنین می‌توانید با ساخت پادکست در حیطه‌ی کاری و تخصصی خود، برای محصول و خدمات شرکت کسب و کارتان بازاریابی کنید. سپس در صفحه پادکست خودتان لینک خرید محصولاتتان را قرار دهید.

مشاوره رایگان و ارائه پکیج های آموزشی

شاید با پول نتوانید خیلی از کارها را انجام دهید اما با کمک روابطتان حتما می‌توانید! فرض کنید در زمینه مشاوره کسب و کار تخصص دارید؛ وقتی که پادکست می‌سازید، توانایی‌ها و تجربیاتتان را در اختیار دیگران قرار بدهید. در این روش می‌توانید بعد از جلب اعتماد، محصولاتتان را هم بفروشید.

کسب درآمد از پادکست

مزایای استفاده از پادکست چیست؟

1- دنبال کنندگان می‌توانند در هر مکانی به پادکست شما گوش دهند. یعنی کسانی که به پادکست گوش می‌دهند حداقل دو کار را هم‌زمان انجام می‌دهند، مثلاً ورزش می‌کنند و پادکست گوش می‌دهند. پس در وقت صرفه جویی می‌کنند.

2- تولید آن کم هزینه است.

3- با شنیدن محتوای پادکست ها، علاقه مندی های جدید پیدا می‌کنید.

سخن نهایی

اگر قرار باشد تنها یک چیز از این مقاله یاد بگیرید، این است که راه های بسیار زیادی برای درآمدزایی از پادکست وجود دارد. اگر در ابتدای راه هستید، به این فکر کنید که باید چه کارهایی انجام دهید تا مخاطبتان افزایش پیدا کند، اگر پادکسترید بهتر است به دنبال راه‌هایی باشید که بیشتر پیشرفت کنید.

در این مقاله سعی کردیم بطور کامل درباره کسب درآمد از پادکست صحبت نماییم و نکات کاربردی را در این زمینه بیان کنیم. اگر قبلا پادکست ساختید و در این زمینه اطلاعات کافی دارید لطفا در قسمت کامنت تجربیات خود را به اشتراک بگذارید. امیدواریم پادکست شما هم بزودی در لیست بهترین پادکست‌های فارسی قرار بگیرد.

امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*