وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

معرفی بهترین میکروفون خبرنگاری موبایل

معرفی بهترین میکروفون خبرنگاری موبایل:

کیفیت صدا برای هر فردی که تولید محتوا می‌کند بسیار مهم است. اهمیت این موضوع برای افرادی که با موبایل، گزارش تهیه می‌کنند بیشتر می‌شود. استفاده از میکروفون خبرنگاری موبایل، برای همه خبرنگاران و گزارشگران حرفه ای و آماتور ضروری است. قطعا در مکانهای خلوت یا در محیطی شلوغ و پر سر و صدا گزارش و مصاحبه ضبط می‌کنید و هدف شما این است که گفتگوی شما تا حد ممکن با وضوح بالا و بدون نویز ثبت شود. در این مقاله قصد داریم نکات مهم برای انتخاب میکروفون های خبرنگاری را بررسی کنیم.

میکروفون خبرنگاری

نکات مهم برای خرید میکروفن خبرنگاری

میکروفن ها به 3 دسته کلی داینامیک، ریبون، کاندنسر (خازنی) تقسیم می‌شوند. برای انتخاب میکروفن باید به این نکات دقت کنید:

1- برخی از میکروفن ها فقط به موبایل وصل می‌شوند و برخی دیگر به دوربین. در انتخاب میکروفون دقت کنید که با چه دستگاهی گزارش تهیه می‌کنید.

2- نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، دانستن الگوی قطبی (الگوی دریافت صدا) در میکروفون‌هاست. میکروفن ها بسته به نوع طراحی می‌توانند صدا را از یک و یا چند جهت دریافت کنند. الگوی قطبی میکروفون به طور کلی یعنی آن میکروفن نسبت به دریافت ‏صدا از کدام جهت حساسیت بیشتری دارد. مثلا اگر در محیط شلوغی صدابرداری می‌کنید بهتر است از میکروفون هایی با الگوی کاردیوید استفاده کنید. این نوع میکروفون ها صداها و نویزهای اطراف را دریافت نمی‌کنند.

الگوی قطبی میکروفن ها

1- الگوی قطبی کاردیوید (Cardioid polar pattern): تمرکز اصلی میکروفون کاردیویدی، روی دریافت صدا از منبعی است که در جلوی میکروفون قرار دارد. به همین علت برای مصاحبه انتخاب مناسبی است. هنگامی که مقابل میکروفن صحبت ‌کنید صدایتان در بلندترین سطح و هنگامی که پشت میکروفون هستید صدا در پایین ترین سطح ضبط خواهد شد.

الگوی دو جهتی

2- الگوی قطبی دوجهته (Bidirectional polar pattern): دریافت صدا در این الگو از سمت جلو و پشت میکروفون می‌باشد. میکروفون دوجهتی در پادکست های دونفره یا برای خواننده ها کاربرد دارد، زیرا می‌توانید صدای خواننده و ساز را هم‌زمان ضبط کنید.

الگوی تمام جهتی

3- الگوی قطبی همه جهته (Omnidirectional polar pattern): این الگوی قطبی، صدا را از همه جهات (360 درجه‌) دریافت می‌کند. معمولا در میکروفون های یقه ای از این نوع الگوی صدا استفاده می‌شود.

هیچ کدام از الگوهای قطبی میکروفن نسبت به دیگری برتری ندارند و همه چیز به نیاز شما بستگی دارد.

 

انواع میکروفون خبرنگاری موبایل :

همان طور که اشاره کردیم خبرنگاری و مصاحبه در شرایط مختلفی انجام می‌شود که می‌توانید میکروفون را با توجه به آن انتخاب کنید.

1- میکروفون بیسیم خبرنگاری: حتما در مصاحبه‌های تلویزیونی دیده‌اید که در محیط های شلوغ و دور از دوربین مصاحبه ‏می‌کنند. میکروفون استفاده شده در چنین موقعیتی بهتر است بیسیم باشد تا خبرنگار بتواند به راحتی حرکت کند.

2- میکروفون یقه ای خبرنگاری: استفاده از این میکروفن راحت است زیرا روی یقه نصب می‌شود و دست خبرنگار آزاد است. جالب است بدانید این میکروفن تحت عنوان HF نامیده می‌شود و مخفف عبارت Hands free یعنی دست باز است.

محدوده قیمت میکروفن های خبرنگاری:

به طور کلی میکروفن ها چه از نوع بی سیم باشند و چه سیم دار، باتوجه به عملکرد، کیفیت و برندشان قیمت‌های مختلفی دارند. علاوه بر این قیمت‌ها دائما در حال نوسان هستند. به همین خاطر بهترین میکروفون های باکیفیت برای خبرنگاری را برای شما لیست کردیم تا انتخاب مطمئنی داشته باشید.

0 معرفی بهترین میکروفون خبرنگاری موبایل

بهترین میکروفون خبرنگاری موبایل، میکروفون دستی کامیکا COMICA HRM-S 

یکی از مشکلات اکثر خبرنگاران، وجود نویزهای محیطی در هنگام ضبط صدا است. در چنین شرایطی مجبور می‌شوید از نرم افزارهای ادیت صدا استفاده کنید و زمان زیادی را برای داشتن خروجی باکیفیت و بدون نویز صرف کنید. میکروفون دستی HRM-S به علت داشتن الگوی قطبی کاردیویدی، در شلوغ‌ترین مکان‌ها نیز صدای مزاحم اطراف را دریافت نمی‌کند. امروزه اکثر موبایل‌ها جک 3.5 میلیمتری TRRS (ورودی هندزفری) دارند. این مدل میکروفن با داشتن جک 3.5 میلی‌متری، قابل اتصال به لپ‌تاپ‌ها و موبایل‌ها می‌باشد. اگر موبایل شما مانند گوشی‌های گلکسی اِس 21 و 22 سامسونگ، جک هندزفری ندارد، می‌توانید از کابل تبدیل USB-C کامیکا CVM-SPX-UC استفاده کنید. کابل تبدیل لایتنینگ کامیکا CVM-SPX-MI هم برای موبایلهای آیفون طراحی شده است. با این میکروفون، می‌توانید موبایل خود را به یک ابزار خبرنگاری و رکورد صدا تبدیل کنید. هم‌چنین می‌توانید کیفیت صدای به مراتب بهتر و بدون نویزی نسبت به موبایل داشته باشید.

میکروفون خبرنگاری موبایل با رکوردر داخلی

میکروفون بیسیم با رکوردر داخلی

چه اتفاقی می‌افتد اگر در حین مصاحبه موبایلتان زنگ بخورد و یا در انتها متوجه شوید کابلی که به آیفونتان وصل کرده بودید درست جا نرفته؟ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گزارش های فوری، استفاده ازمیکروفون بیسیم مانند ست میکروفون بی سیم کامیکا  COMICA BoomX-D Pro D1 تک فرستنده و ست میکروفون بی سیم کامیکا COMICA BoomX-D Pro D1 دو فرستنده است. با وجود 8 گیگ حافظه داخلی، صدای شما به هیچ وجه از بین نمی‌رود. اگر برای تهیه گزارش، نمی‌خواهید میکروفون را  جلوی افراد بگیرید و از طرفی نمی‌خواهید هزینه جدا برای تهیه میکروفون دستی بپردازید، می‌توانید با دسته میکروفون کامیکا COMICA HR-WM، میکروفون بی سیم خود را به میکروفون دستی تبدیل کنید. این دسته میکروفن با میکروفون رود و بویا نیز سازگار است.

 

میکروفون یقه ای دوبل کامیکا COMICA DUAL.LAV D03

استفاده از میکروفون‌هایی که حساسیت قابل تنظیم دارند به شما کمک می‌کنند در هر شرایط، بهترین صدا را ضبط کنید. با این محصول نگران رکورد کردن در محیط شلوغ نباشید زیرا دارای گین کنترل است و با کم کرد گین، می‌توانید نویز محیط را کاهش دهید. با موبایل و دوربین سازگار است و محدود به یک دستگاه خاص نمی‌شوید. هم‌چنین برای ضبط صدای دونفره طراحی شده است. لازم به ذکر است که یکی از بهترین و اقتصادی ترین میکروفون های مصاحبه، میکروفون یقه ای دوبل کامیکا COMICA CVM-D02 است. اگر بودجه کمی دارید ولی میکروفون باکیفیتی برای مصاحبه می‌خواهید، از این مدل استفاده کنید.

سخن پایانی:

کیفیت صدا یکی از مهمترین ویژگی های میکروفون های خبرنگاری موبایل به شمار می‌آید. برای این‌که از کیفیت ضبط صدا راضی باشید، باید ویژگی‌های میکروفون خودتان را بشناسید و در موقعیت درستی استفاده کنید. برای تهیه میکروفون مناسب، حتما از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید. اگر سوالی در این زمینه دارید، ما می‌توانیم در سریع‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهیم.

در محیط های شلوغ مانند خیابان، از چه نوع میکروفونی استفاده می‌کنید؟ آیا از کیفیت ضبط صدای آن راضی هستید؟

امتیاز دهید

2 Comments

  1. سحر 1401-09-26 Reply

    سلام مدل hrms به لپ تاپ لنوو v110 هم وصل می شه؟

    • Author
      سعید کریمی 1401-09-26 Reply

      با سلام
      بله به لپتاپ شما وصل میشه و کار میکنه باهاش
      اگه به لپتاپای قدیمی یا به کیس کامپیوتر که دوتا فیش دارن بخواید وصل کنید باید از کابل تبدیل کامیکا COMICA CVM-CPX استفاده کنید.

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*