وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

تفاوت میکروفون‌های کاندنسر و داینامیک

میکروفون کاندنسر

تفاوت میکروفون‌های کاندنسر و داینامیک

میکروفون‌ها ابزارهای ضروری برای ضبط صدا هستند و می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین ساخته‌های بشر در تجهیزات صوتی هستند. برای ضبط صدای باکیفیت، انتخاب میکروفونِ مناسب بسیار مهم است. اگر میکروفون شما صدا را واضح دریافت نکند، حتی بهترین مهندس صدا هم در تدوین نمی‌تواند صدا را باکیفیت کند.

میکروفون‌ها به سه گروه عمده تقسیم می‌شوند که داینامیک و کاندنسر از رایج‌ترین آن‌ها هستند. با دانستن تفاوت میان میکروفون‌های داینامیک و کاندنسر، می‌توانید اجرا و ضبط بهتری را تجربه کنید و هنگام خرید میکروفون، دچار تردید نشوید. از این رو در این مقاله، قصد داریم تفاوت میکروفون داینامیک و کاندنسر را برایتان بررسی کنیم.

میکروفون چیست؟

Microphone که گاهی آن را به اختصار Mic نیز می‌نامند، نوعی دستگاه الکترونیکی است که ارتعاشات صوتی منبع صدا را دریافت می‌کند و سپس آن‌ها را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند. انواع متفاوت میکروفون، این کار را به روش‌های متفاوت انجام می‌دهند.

انواع میکروفون

  • داینامیک
  • ریبون
  • کاندنسر یا خازنی

میکروفون داینامیک چیست؟

عمومی‌ترین نوع میکروفن که اغلب روی صحنه و اجراهای زنده دیده‌اید، میکروفن‌های داینامیکی و به اصطلاح میکروفون خوانندگی هستند. میکروفون‌های داینامیک معمولاً ساختاری محکم و مقاوم در برابر ضربه دارند. این میکروفون‌ ها برای ضبط صداهای بلند و با شدت بالا بهترین عملکرد را دارند.

میکروفون کاندنسر چیست؟

میکروفون‌های خازنی (کاندنسر) بعنوان پرکاربردترین نوع میکروفون شناخته شده‌ و مقاومت بیشتری نسبت به مدل ریبون و حساسیت بهتری نسبت به مدل داینامیک دارند. این  نوع میکروفون‌ را بعنوان میکروفون استودیویی می‌شناسند و نیاز به یک منبع تغذیه (مانند فانتوم پاور) دارند. به دلیل حساسیت بالا، برای ضبط استودیویی و ضبط جزئیات صدا در فضای آکوستیک مناسب هستند.

تفاوت میکروفون‌های کاندنسر و داینامیک در چیست؟

بطور کلی نمی‌توان گفت که میکروفن کندانسور بهتر است یا میکروفن داینامیک! کاملا بستگی به کاری دارد که می‌خواهید انجام دهید. هر کدام از این دو نوع میکروفون، بسته به نیاز و کاربرد مورد نظر، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. برای نتیجه گیری تفاوت‌ میکروفون کاندنسر و داینامیک برایتان به دو تفاوت مهم این دو میکروفون اشاره می‌کنیم:

تفاوت در ساختار

در حالی که هر دو میکروفون امواج صوتی را به ولتاژ تبدیل می‌کنند، تفاوت آن‌ها در ساختار و نحوه تبدیل امواج صوتی است. دیافراگم میکروفون کاندنسر روی یک صفحه معلق است؛ صدا به دیافراگم برخورد می‌کند و به نسبت شدت‌ صدا، دیافراگم حرکت می‌کند. این حرکت در داخل میکروفون به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود.

میکروفن های داینامیک از یک سیم پیچ متحرک برای تبدیل صدا به ولتاژ استفاده می‌کنند. دیافراگم میکروفن داینامیک به یک سیم پیچ فلزی متصل است که بین دو آهنربا معلق می‌باشد. دیافراگم این میکروفون توسط امواج صوتی به ارتعاش درآمده و سپس سیم پیچ را نیز به حرکت درمی‌آورد که این حرکت، جریانی الکتریکی متناسب با امواج صوتی ورودی تولید می‌کند.

تفاوت در کاربرد

میکروفون‌های داینامیک برای ضبط صداهای بلند یا برای استفاده در یک ضبط زنده، ایده آل هستند. اما در استودیو که آکوستیک هست می‌خواهید جزییات ساز و آواز خود را ضبط کنید، یک میکروفون کندانسور گزینه خوبی است. میکروفون‌های کاندنسر به دلیل حساسیت بالا، معمولاً به نویزهای محیطی حساس‌تر هستند بنابراین، باید در فضای آکوستیک استفاده شوند. مثلا برای ساز زهی در محیط آکوستیک انتخاب بهتری هستند.

جمع بندی

میکروفون داینامیک برای ضبط صداهای بلند مانند رکورد درامز به ویژه در محیط زنده کیفیت صدای بدون نویز و مناسبی رکورد می‌کند در حالی که میکروفون کندانسور برای ضبط در استودیو انتخاب بهتری است.

شما می‌توانید برای خرید میکروفون با مشاوره رایگان و تخصصی با شماره 09927111678 تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*