وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

راهنمای خرید میکروفن بی سیم

میکروفون یقه ای بی سیم

امروزه اکثر خبرنگاران ، وبلاگ نویسان و فیلم سازان با استفاده از میکروفن بی سیم به سهولت به ضبط صدا می پردازند. در طی این سال های اخیر، تکنولوژی ارتباط بی سیم پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته، میکروفون ها هم شامل این پیشرفت شده اند. با پیشرفت تکنولوژی، امواج بی سیم جای کابل های اتصال را گرفته که باعث سهولت استفاده از آن شده است.

چرا بهتر است از میکروفون های بیسیم استفاده کنیم؟

برای یک هدف بزرگ از میکروفون های بیسیم استفاده می شود و آن کنار گذاشتن کابل اتصال میکروفون به سیستم صوتی است. درهم پیچیدگی کابل ها معمولا باعث بروز مشکل و گاهی ایجاد خطر می شوند و این بزرگترین شکایت در مورد میکروفون های باسیم است. تنظیم دوباره سیم ها کار دشوار و زمان‌بری است.

میکروفون بیسیم، آزادی عمل بیشتری به کاربر می دهد و بدون نیاز به سیم و پایه میکروفون، انجام صدا برداری را آسان می سازد. بعنوان مثال برای سخنرانان و خوانندگان این امکان را فراهم می کند تا در میان مخاطبان خورد بروند و از این طریق اثر گذاری بیشتری روی مخاطب داشته باشند.

از مزیت های میکروفون بیسیم این است که خیلی سریع راه اندازی می شوند و کاربران برای حمل و نقل و راه اندازی نیازی به دستیار ندارند.

 

معرفی میکروفن بی سیم کامیکا BoomX-D

میکروفون بی سیم BoomX-D

 

امروزه استفاده از میکروفون های کوچک بسیار مرسوم شده و میکروفن بی سیم کامیکا BoomX-D که در ابعاد بسیار مناسب به بازار عرضه شده اند. این محصول مناسب تولید محتوا، فیلمبرداری و سخنرانی می باشد. گیرنده این سیستم دارای یک گیره کلیپسی است که شما می توانید آن را بر روی لباس خود یا در قسمت کفشک دوربین و یا به موبایل خود متصل کنید. این دستگاه فوق العاده جمع و جور و بسیار سبک و کم وزن است که باعث می شود حمل آن برای شما بسیار آسان باشد.

ست میکروفون بی سیم BoomX-D در سه نوع اندرویدی، آیفونی و موبایلی-دوربینی در بازار وجود دارد. تفاوت این سه مدل در نحوه اتصال آنها به دستگاه صوتی است که هر کدام از این مدل ها را می توان در پک های دو فرستنده و تک فرستنده تهیه کرد.

میکروفن بی سیم کامیکا BoomX-D یک سیستم میکروفون دیجینالی بسیار کوچک است که برای مجریانف فیلمسازان، خبرنگاران، بلاگر ها و سایرین بسیار مناسب است.

 

 

فرستنده (TX)

فرستنده میکروفون بی سیم BoomX-D

فرستنده این ست ابعادی در حدود  39*22*55 میلیمتر دارد و بسیار سبک است، به لطف کپسول کاندنسر داخلی باکیفیت و تمام جهتی که دارد، به عنوان یک میکروفون بسیار سبک و سریع عمل می کند. به عبارت آسان تر می توان این میکروفون را کوچکترین گیرنده جهان از نوع میکروفون یقه ای بیسیم دانست.

گیرنده (RX)

گیرنده این ست نیز بسیار کم حجم  است. در مدل های BoomX-D D1 و   BoomX-D D2، قسمت گیرنده با جک 3.5 میلیمتری به موبایل و دوربین متصل می شوند. امروزه به دلیل استفاده از گوشی های موبایل برای فیلمبرداری و سهولت استفاده از آن ها مدل های موبایلی نیز برای این ست عرضه شده است که در مدل های BoomX-D UC (قسمت گیرنده کانکتور TYPE-C دارد) و BoomX-D MI (قسمت گیرنده کانکتور لایتنینگ دارد) تولید می‌شوند.

در پک این محصول میکروفون یقه ای در نظر گرفته شده است تا با داشتن آن، علاوه بر استفاده از میکروفون داخلی بتوان با اتصال میکروفون یقه ای به صدا برداری نیز اقدام کرد. باتری داخلی این میکروفون از نوع لیتیومی 3.7 ولتی است که تا 5 ساعت استفاده مداوم را ممکن می سازد. در کنار استفاده از این باتری می توانید از طریق درگاه شارژ تایپ سی که بر روی بدنه آن ها تعبیه شده، اقدام به شارژ دستگاه نمایید.

یکی از بدترین کابوس ها در صدا برداری، اتصال نامناسب میکروفون به دستگاه و یا وجود نویز در فایل خروجی است. اغلب میکروفون های موجود در بازار امکان بررسی صدای در حال ضبط را ندارند و باید تا پایان کار صدابرداری منتظر بود تا نتیجه نهایی مشخص شود. ولی در این میکروفون قابلیتی در نظر گرفته شده تا برای اطمینان از کیفیت صدای ضبط شده، نیاز نباشد تا انتها کار در انتظار باشید. با خروجی هدفونی که بر روی گیرنده قرار دارد می توانید با خیال راحت در حین ضبط، کیفیت صدا را بررسی نمایید و سپس اقدام به ضبط صدا کنید.

در مدل های دو فرستنده امکان ضبط صدا به صورت استریو وجود دارد و برای صدا برداری در حالت مصاحبه بسیار کارآمد است. همچنین می توانید در حالت اجرای تکی، یکی از فرستنده ها را بعنوان میکروفون یدک در حین صدابرداری استفاده نمایید.

از ویژگی های جالب این میکروفون می توان به داشتن گین صدا اشاره کرد که در 12 وضعیت مختلف وجود دارد که می توانید به کمک آن، خروجی صدا به موبایل یا دوربین را تنظیم نمایید.

امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*