وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

بلاگری چیست؟ بلاگر کیست؟

برای جواب دادن به این سؤال پرتکرار که بلاگری چیست یا بلاگر کیست، به نوشتن این مقاله پرداخته‌ایم. اگر درباره‌ی پردرآمدترین شغل‌‌های جهان تحقیق کنید خواهید دید که یکی از این شغل‌ها بلاگر بودن است. بلاگر کسی است که نظرات کارشناسی و موضوعات مختلف در حوزه تخصصی خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارد. با گذر زمان، آن فرد می‌تواند دنبال کنندگان خود را افزایش دهد و اینگونه اعتماد بیشتری نسبت به آن فرد و پیج جذب می‌شود و به طور کلی، افراد آن نفر را متخصص در حوزه معرفی شده می‌دانند. این موضوع باعث می‌شود تا برای دریافت خدمات یا محصول در آن حوزه به پیشنهاد بلاگر اعتماد کنند. کلمه بلاگر بیشتر با رشد کردن اینستاگرام ایجاد شد و به نوعی در بین مردم شناخته شد البته این موضوع را حتماً در نظر داشته باشید که بلاگر بودن فقط محدود به اپلیکیشن اینستاگرام نیست و می‌تواند در هر پلتفرمی انجام شود. ممکن است سوال پیش بیاید که ولاگر و یا اینفلوئنسرها چه کسانی هستند و فرق آنها با بلاگر چیست؟

بلاگری

تفاوت های بلاگر، ولاگر، اینفلوئنسر:

به افرادی که از طریق محتوای تصویری و متنی مطلبی را یاد می‌دهند یا منتقل می‌کنند، بلاگر، و به کسانی که از طریق ویدیو مارکتینگ (مانند یوتیوب که ویدئو محور است) سعی در انتقال و آموزش مطالب دارند ولاگر گفته می شود. بلاگرها و ولاگرها می توانند هر پلتفرمی از قبیل اینستاگرام فعالیت کنند. معمولا بلاگر‌ها و ولاگر‌ها با هدف کسب درآمد و سود در شبکه‌های اجتماعی متفاوت فعالیت می‌کنند. افزایش فالور و به دنبال آن تبلیغات، فروش محصول، جا انداختن یک برند خاص در ذهن افراد و… از جمله سودهای این فعالیت‌هاست.

اکنون می‌رسیم به پر کاربرد‌ترین و حتی با اهمیت ترین اصطلاح اینستاگرام که از آن با لفظ اینفلوئنسر یاد می‌شود. دو گروه بلاگر و ولاگر، زیر مجموعه‌ای از اینفلوئنسر هستند. اینفلوئنسر در زبان لاتین به معنای افراد تاثیر گذار می‌باشد و روی تصمیم گیری مخاطبین خود تاثیر‌گذار است. اینفلوئنسر‌ها با مخاطبین خود در فضای مجازی رابطه دوستانه بسیار نزدیکی دارند و اگر یک اینفلوئنسر بگوید که فلان برند خوب نیست، عده زیادی از مخاطبین او دیگر از آن برند استفاده نخواهند کرد؛ در مقابل اگر اینفلوئنسر یک محصول را تحت عنوان یک برند قابل اعتماد معرفی کند، افراد به او اعتماد خواهند کرد و فروش آن محصول افزایش خواهد یافت.

البته اینفلوئنسر‌ها باید مسئولیت پذیر باشند و باید قبل از معرفی یک محصول یا خدمات، درباره آن به خوبی تحقیق کند. نکته مهم دیگری وجود دارد این است که وجه تمایز بلاگر، ولاگر با اینفلوئنسر دقیقا اینجاست که سایر دسته‌ها تا زمانی که مخاطبین زیادی به دست نیاورده و اعتماد آن‌ها را جلب نکرده‌اند، همان بلاگر، ولاگر و… محسوب می‌شوند؛ اما پس از به دست آوردن هوادارن زیاد و جلب اعتماد آن‌ها، اینفلوئنسر محسوب خواهند شد.

به عنوان یک بلاگر چه وظیفه‌ای دارید؟

*باید مخاطبان خود را به خوبی شناسایی کنید.

*هر هفته چندین محتوای ارزشمند برای مخاطبتان منتشر نمایید.

*با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و نظرات آن‌ها را درباره موضوعات مختلف بپرسید.

*کتاب‌ها و محتواهای روز در حوزه کاری خود را مطالعه نمایید.

*از زندگی شخصی خود بگویید تا مخاطبان با شما احساس صمیمیت بیشتری کنند.

*برای صفحه خود بازدید کننده جذب نمایید.

*از المان‌های جذاب برای زیبا سازی محتوای خود استفاده نمایید.

*مخاطبان خود را تشویق به اشتراک گذاری پست‌ها و نظردهی نمایید.

*جواب تمام سؤالات و نظرات مخاطبان را بدهید.

*با بلاگرهای دیگر همکاری کنید.

بلاگری غذا

انواع بلاگری کدام است؟

بلاگری لایف استایل:

تمرکز افراد در این نوع از بلاگری به صورت کلی روی سبک زندگی ظاهری مانند لباس پوشیدن و مواردی از این دست می‌باشد. مثلاً فرد بلاگر برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل، ست کردن آنها با هم، نوع چینش آنها و مواردی از این دست، تولید محتوا می‌کند. این موضوع را در نظر داشته باشید که بلاگر لایف استایل یکی از پرهزینه‌ترین انواع بلاگری است و معمولاً افرادی به سراغ آن می‌روند که از لحاظ مالی سطح متوسط رو به بالایی داشته باشند.

بلاگری غذا:

این نوع بلاگری معمولاً برای پیشنهاد دادن رستوران و غذا فروشی‌های مختلف به افراد می‌باشد. با فودبلاگرها یا تیسترها آشنایی دارید؟ بلاگرها یا تیسترها به رستوران‌های مختلف و متنوعی می‌روند و با تست کردن غذای آنجا نظر خود را در رابطه با غذاهای مختلف آن رستوران ارائه می‌کنند. افرادی که دنبال کننده آنها هستند با توجه به نظر بلاگر برای امتحان کردن غذای رستوران تشویق خواهند شد. فود بلاگرها یا همان بلاگرهای غذا دسته بندی‌ های مختلفی برای انجام کارشان دارند. یک عده فقط به رستوران‌ها سر می‌زنند، عده دیگر رستوران دار هستند و برای معرفی رستوران خود، محتوا تولید می‌کنند. برخی دیگر کافه معرفی می‌کنند. عده ای هم همراه سفرهای توریستی، به معرفی کردن غذاهای محلی می‌پردازند و بسیاری دسته بندی دیگر در این حیطه کاری وجود دارد. نکته مهم این است که باید در این کار صادق بوده و به طور واقعی کیفیت غذا تایید یا رد شود.

کیت بلاگری

اکنون ممکن است برای خیلی از شما سوال ایجاد شود که این کار ابزار خاصی هم دارد یانه؟ بله، یکی از مهم‌ترین ابزارها در بلاگری میکروفون است. این افراد در سطح مکان مورد نظر مثل رستوران در حال گردش هستند و باید صدای رسایی برای انتقال صحبت‌ها به دنبال کنندگان داشته باشند. بهترین میکروفون برای فودبلاگرها میکروفون‌های بیسیم بوده تا بدون مانعی هم چون سیم میکروفون بتوانند به تولید محتوا بپردازند. برای این منظور به صفحه محصولات سر بزنید. از دیگر محصولی که برای این افراد لازم است دسته میکروفون است تا براحتی موبایل را جلوی خود و غذا قرار داده و لایو بگیرند. ما یک کیت بلاگری فوق عالی در این حیطه برای نیاز شما عزیزان داریم. برای خرید کیت نگهدارنده موبایل کامیکا COMICA CVM-VM10-K5 و اطلاعات بیشتر روی لینک کلیک کنید.

 

بلاگر گردشگری:

بلاگرهای گردشگر به نقاط مختلف داخل و خارج کشور سفر می‌کنند و از اتفاقات مختلفی که در طول مسیر برایشان پیش می‌آید، تولید محتوا می‌کنند و با دنبال کنندگان خود به اشتراک می‌گذارند. بلاگر گردشگری علاقه خاص خودش را می‌طلبد زیرا هر کسی نمی‌تواند دائم در سفر باشد. این افراد معمولا برای ضبط فیلم به فضای باز رفته و برای ضبط سوژه مورد نظر معمولا با دوربین فاصله دارند. این افراد برای راحتی و آزادی بیشتر در اجرا و ضبط فیلم و صدابرداری، میکروفون بیسیم انتخاب می‌کنند. میکروفون بی سیم یا وایرلس، که عموماً به میکروفون های هاش اف معروف هستند دارای دو قسمت فرستنده و گیرنده می باشند. در بعضی از مدل ها تک فرستنده هستند مانند ست میکروفون بی سیم کامیکا COMICA BoomX-U U1 و یا دو فرستنده مانند ست میکروفون بی سیم کامیکا COMICA BoomX-U U2

بلاگر گیمینگ:

بلاگرهای گیمینگ با انجام دادن بازی‌های ویدیویی مختلف، تجربه خود را از بازی‌ها با مخاطبان به اشتراک می‌گذارند. این موضوع می‌تواند برای قشر جوان، نوجوان و یا حتی کودک شبکه‌های اجتماعی جذاب باشد و افراد بسیاری را به سمت شما جذب کند. در این نوع بلاگری باید سعی کنید خلاقیت‌هایی را به خرج دهید تا روند ویدیوها یکنواخت نبوده و حس تازگی در آنها وجود داشته باشد. برای این منظور نیاز است با گیمینگ و تجهیزات یا ابزار این کار آشنا باشید که به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم به مقاله راهنمای خرید و معرفی بهترین میکروفن گیمینگ سر بزنید.

 

بلاگر خودرو:

این نوع بلاگری برای بررسی انواع وسایل نقلیه مثل موتور و ماشین است. بلاگر خودرو، ماشین‌های مختلف را از کمپانی‌های متنوع دریافت کرده و از آنها برای مدت کوتاهی استفاده می‌کند. بعد از آن سعی می‌کند تا با تخصصی که در آن حوزه دارد نظر خود را در مورد قسمت‌های مختلف آن خودرو ارائه دهد و در کل پیشنهاد خرید یا نخریدن آن را به مخاطبان خود خواهد داد. این نوع بلاگری مخاطبان هدف زیادی را جذب خواهد کرد.

 

سخن نهایی:

بطور کلی دریافتیم بلاگر به فردی گفته می‌شود که از طریق یک رسانه آنلاین مثل وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی به تولید و انتشار محتوا پرداخته تا بتواند با افراد جدید و زیادی ارتباط برقرار کند. اگر بلاگر دنبال‌کننده‌های زیادی پیدا کند و موضوع پست‌های او منحصر به یک حوزه تخصصی باشد در نهایت می‌تواند به عنوان یک متخصص یا فرد تاثیرگذار (اینفلوئنسر) در آن حوزه شناخته شود. البته این تفکر که بلاگر شدن کار آسانی است و در هر روز با کار بسیار کمی، پول خوبی به‌دست می‌آورید کاملا غلط است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. شما چه نوع بلاگری را دوست دارید؟

امتیاز دهید

2 Comments

  1. سبا 1401-10-26 Reply

    سلام من گیم بلاگر هستم و میکروفونی می خوام که علاوه بر کیفیت خوب، خیلیییییی ظاهر خوبی داشته باشه و تو چشم باشه. کاش میکروفونی داشته باشید که چندرنگ باشه تا هردفه بتونم با میز کارم ست کنم و تنوع ایجاد کنم. چه مدلی رو پیشنهاد می دین

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*