وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

مقایسه میکروفون یقه ای بویا BY-M1 با میکروفون کامیکا SIG.LAV V05

میکروفون بویا M1

میکروفون بویا مدل BY-M1

میکروفون بویا مدل BY-M1  یک میکروفون خازنی برای اتصال به موبایل و دوربین است. برای اتصال به موبایل باید میکروفون را در وضعیت OFF/SmartPhone قرار دهید. در این حالت پاور میکروفون خاموش شده و به موبایل متصل می شود. کابل این میکروفون 6 متر طول دارد و دارای کپسول Omnidirectional می باشد. منبع تغذیه این میکروفون یک باتری ساعتی مدل LR44  است. کمپانی بویا از زمان تاسیس خود تاکنون دو مرتبه اقدام به تغییر لوگو کرده و هنوز هم میکروفون های بویا با لوگوی قدیمی در بازار وجود دارند.

کمتر از یکسال است که مدل های تقلبی از این برند وارد بازار ایران شده اند، از این رو تشخیص میکروفون اصلی  از تقبلی برای خریداران کار دشواری است. استفاده از میکروفون های تقلبی باعث می شود تا صدای دریافتی همراه با نویز و صداهای محیطی ضبط شود و  صدا با کیفیت پایین ضبط شود. از همین رو انتخاب این میکروفون باید با دقت بیشتری صورت گیرد.

خبر خوب اینکه شرکت بهین مدیا با سابقه بیش از یک دهه در حوزه تامین تجهیزات صدا و واردات تجهیزات برادکست، از اوایل سال 99 اقدام به واردات میکروفون های اورجینال نموده و برای اینکه کاربران از خرید محصول اورجینال مطمئن باشند، موفق به اخذ نمایندگی رسمی از کمپانی COMICA شده است. در ادامه مقاله قصد داریم به مقایسه میکروفون بویا مدل BY-M1 و میکروفون کامیکا مدل SIG.LAV V05 بپردازیم.

میکروفون یقه ای کامیکا مدل SIG.LAV V05

امکانات میکروفون یقه ای کامیکا مدل SIG.LAV V05

میکروفون یقه ای کامیکا SIG.LAV V05 به راحتی به موبایل، دوربین های عکاسی و فیلمبرداری، کامپیوتر و لپتاپ و انواع سیستم‌های صوتی که ورودی جک 3.5 میلیمتری دارند متصل می شود. نکته جالب در این مدل این است که نیازی به کابل تبدیل ندارد و فقط کافی است برای اتصال به موبایل یا دوربین، از قسمت کنترلر که بر روی میکروفون قرار دارد، آن را در وضعیت دلخواه قرار دهید.

کپسول این میکروفون قابلیت Omnidirectional (پوشش 360 درجه ای) دارد و دارای سیم 6.2 متری و فیش هدفونی آب طلا می باشد که صدای باکیفیت بدون نویز و باکیفیت را ضبط می کند. برای راه اندازی اولیه این میکروفون باید ابتدا پلمپ باتری سکه ای مدل CR2032 را که در قسمت پشتی دستگاه قرار داده شده است را باز کنید (باتری در داخل این میکروفون وجود دارد). این میکروفون با تمام گوشی های هوشمند اندرویدی و اپل که دارای ورودی هدفون و هندزفری هستند سازگار است و بدون نیاز به انجام تغییرات در تنظیملت موبایل، به محض اتصال کار می کند.

اکثر میکروفون های مرسوم در بازار امکان نظارت بر روی صدای در حال ضبط را ندارند، به این معنی که در هنگام ضبط صدا نمی توانید کیفیت صدا را چک کنید، فقط در صورتی ممکن است که ضبط صدا به اتمام رسیده باشد و بعد از باز کردن فایل ضبط شده متوجه کیفیت صدا بشوید. ولی در میکروفون کامیکا مدل SIG.LAV V05 قابلیت جالبی وجود دارد تا با اتصال هدفون به میکروفون، بتوان کیفیت صدای در حال ضبط را بررسی کرد و در صورتی که اشکالی در صدا وجود دارد، بتوانید آن را رفع کنید و بعد به ضبط صدا اقدام کنید.

58a1b416 3a33 4738 b475 f32ab5dda2e8 مقایسه میکروفون بویاBY-M1 با میکروفون کامیکا SIG.LAV V05

اگر در محیطی اقدام به ضبط صدا می کنید که صداهای محیطی و نویز زیادی وجود دارد و همه آنها وارد کپسول میکروفون می شود، در نهایت صدای بی کیفیتی خواهید داشت. راهکار این مشکل در تغییر گین (Gain) صدا است و با کم کردن گین، می توانید صداهای محیطی و نویزی که در صدا وجود دارد را حذف نمایید و صدای باکیفیتی داشته باشید. اگر با ابزار های حرفه ای مانند Adobe Premiere و Adobe Audition آشنایی کافی ندارید یا زمان زیادی برای یادگیری این نرم افزار ها ندارید، بهترین کار این است که قبل از ضبط صدا بتوانید کیفیت صدای خوبی ضبط کنید تا مجبور نشوید بعد از اتمام کار بصورت نرم افزاری صدا را اصلاح کنید.

بر روی میکروفون کامیکا مدل SIG.LAV V05 قابلیتی وجود دارد که شما می توانید در هنگامی که صدا را ضبط می کنید گین صدا را بسته به شرایط محیطی که دارید، تنظیم کنید و با کم کردن گین صدا از وارد شدن صداهای محیطی و نویزهای احتمالی که در فضا وجود دارد جلوگیری کنید.

ویدیو آنباکسینگ میکروفون کامیکا مدل SIG.LAV V05 را در زیر ببینید.

مشخصات SIG.LAV V05:

وزن 0.26 kg
ابعاد 13 × 11.5 × 9 cm
الگوی قطبی Omni-directional
حساسیت 35±2dB-
دامنه Gain Maximum increase -10dB
فرکانس پاسخ‌گویی 60Hz~18KHz
نسبت سیگنال به نویز > 65dB
آستانه دیستروشن > 100dB
باتری CR2032 3V
دمای کار ℃50+ ~ ℃0
دمای Storage ℃60 ~ +℃20-
امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*