وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

نقد و بررسی میکروفون کامیکا STA-U1

نقد و بررسی میکروفون کامیکا STA-U1

همانطور که می‌دانید امروزه محتواهای ویدیویی جذابیت خیلی زیادی برای کاربران دارند. بنابراین کیفیت صدا در محتواهای ویدیویی اهمیتی دوچندان دارد و استفاده از میکروفون باکیفیت، می‌تواند خروجی کارتان را  حرفه‌ای کند. میکروفون ها دسته بندی‌های مختلفی همچون شاتگان، یقه‌ای، استودیویی دارند که در این مقاله قصد داریم به بررسی میکروفون کامیکا STA-U1 بپردازیم که یک میکروفون استودیویی USB است. میکروفون های استودیویی در انواع مختلف کاندنسر، داینامیک و ریبون عرضه می‌شوند که هر کدام عملکرد خاصی برای استفاده‌های گوناگون دارند. برای ضبط صدای ساز، پادکست، لایو استریم، گیم و ویدیوهای یوتیوب و اینستاگرام، خرید میکروفون استودیویی کامیکا STA-U1 را بشما پیشنهاد می‌کنیم. دلایل این پیشنهاد را در ادامه مقاله بررسی می‌کنیم.

میکروفون USB استودیویی کامیکا COMICA STA-U1

طراحی و ساختار میکروفون کامیکا STA-U1

قطعا وقتی می‌خواهید برای استودیوی خود تجهیزات بخرید، دوست دارید بودجه خودتان را مدیریت کنید و تجهیزات باکیفیتی تهیه کنید. یکی از نگرانی‌های شما احتمالا پرداخت هزینه جدا بابت خرید کارت صدا است. اکنون می‌خواهیم یک میکروفون استودیویی معرفی کنیم مخصوص کسانی که بودجه کمی برای خرید میکروفون باکیفیت دارند.

احتمالا قبل از تهیه میکروفون به این فکر می‌کنید که چه میکروفونی را انتخاب کنید که بدون نیاز به نصب نرم افزار یا آموزش خاصی، بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید و سردرگم نشوید. با انتخاب STA-U1 برای راه اندازی نیازی به باتری ندارید، کافی است آن را به موبایل و لپتاپتان وصل کنید تا بدون نیاز به نرم افزار خاصی، در دستگاه شما شناسایی شود.

STA-U1 یک میکروفون استودیویی با اتصال USB است که شما را از خرید کارت صدا بی نیاز می‌کند زیرا کارت صدای داخلی دارد. اگر بخواهید هنگام رکورد، صدای خودتان را همزمان بشنوید، کارت صدای داخلی این میکروفون به شما امکان می‌دهد با اتصال هدفون، صدایتان را مانیتور کنید. فرقی نمی‌کند خانم هستید یا آقا، کاربر مبتدی هستید یا پیشرفته، این میکروفون‌ استودیویی بدلیل نزدیکی به دهان شما، صدا را با بالاترین کیفیت دریافت می‌کند.

8f8d1ed6 8420 41f1 83b5 485c19f1ef7a نقد و بررسی میکروفون کامیکا STA-U1

داخل پک این میکروفون یک کابل 2 متری دو سر تایپ سی وجود دارد که آن را به موبایل‌های اندرویدی متصل می‌کند. همچنین آداپتور تبدیل تایپ سی به USB، به کابل وصل شده است. اگر کاربر آیفون هستید می‌توانید از مبدل USB-C به لایتنینگ کامیکا COMICA CVM-USBC-LN استفاده کنید.

STA-U1 از نظر ظاهری یک میکروفون جمع و جورِ فلزی با بدنه مقاومی است که از پایه میکروفون جدا می‌شود. ویژگی جذاب این مدل، داشتن پایه فلزی است که به تعادل میکروفون کمک زیادی می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این میکروفون نشانگر RGB آن است که شدت صدایی که میکروفون دریافت می‌کند را نشان می‌دهد. اگر از ماوس و کیبورد گیمینگ استفاده می‌کنید، این میکروفون با نشانگر رنگی که دارد جذابیت خاصی به اتاق شما می‌دهد.

cd6a41d8 a557 4166 b611 c5c487dda671 نقد و بررسی میکروفون کامیکا STA-U1

ویژگی‌های میکروفون کامیکا STA-U1

الگوی قطبی: اگر فضای غیرآکوستیک دارید صدایی که رکورد می‌کنید پر از نویز خواهد بود. بهترین میکروفون ها برای این شرایط، میکروفون‌هایی هستند که صدا را از روبروی خود دریافت می‌کنند و نسبت به صداهای اطراف، حساسیت کمتری دارند. الگوی قطبی این نوع میکروفون ها، کاردیوید است. کپسول استفاده شده در میکروفن STA-U1 از نوع جهتی (کاردیوید) است.

نرخ نمونه و نسبت رزولوشن: نرخ نمونه 48kHz و نسبت رزولوشن 24bit در این میکروفون باعث می شود که کیفیت صدای خوبی داشته باشید.

فرکانس پاسخگویی: این پارامتر از مهم ترین پارامتر میکروفون ها است. فرکانس پاسخگویی، محدوده ی فرکانسی را مشخص می‌کند که میکروفون در آن محدوده، فرکانس صدا را به خوبی دریافت می‌کند. اینکه هرچه پاسخ فرکانسی بالاتر باشد بهتر است یا خیر، به کاری که می‌کنید بستگی دارد. مثلا برای ضبط صدای ساز نیازمند میکروفونی هستید که محدوده فرکانسی 20Hz~20KHz را پوشش دهد، زیرا اکثر سازها صدایی که تولید می‌کنند در همین بازه فرکانسی قرار دارد. فرکانس پاسخ‌گویی STA-U1 نیز در همین بازه قرار دارد.

آستانه دیستروشن: برای خواننده هایی که نگران دیستورت شدن صدا در فرکانس‌های بالا هستند، این مدل انتخاب مناسبی است. آستانه دیستروشن یا SPL این میکروفون 120dB است که برای یک میکروفون اقتصادی USB مقدار قابل قبولی است.

پاپ فیلتر داخلی (پت گیر): وجود پاپ فیلتر برای میکروفون های استودیویی لازم و ضروری است به دلیل اینکه سایز کپسول بزرگتری نسبت به مدلهای دیگر دارند. کامیکا این میکروفون را با پاپ فیلتر داخلی طراحی کرده تا از “پ” زدن حین صحبت جلوگیری کند.

پاپ قیلتر برای حروف انفجاری در فن بیان

آیا میکروفن STA-U1 ارزش خرید دارد؟

این میکروفن در دسته میکروفون‌های اقتصادی قرار می‌گیرد و برای مقایسه باید با میکروفون‌های هم‌رده خود مانند میکروفون Rode NT-USB Mini مقایسه شود.

* اگر کلاس آنلاین برگزار می‌کنید و دوست ندارید صدای تایپ کردن داخل محیط ادوبی کانکت بیفتد، می توانید از دکمه MUTE میکروفون کامیکا استفاده کنید. صدای شما داخل ادوبی کانکت نمی‌رود ولی شما صدای محیط داخل برنامه را دارید. حتی اگر گیمر یا استریمر و یا مدرس هستید که نیاز دارید صدای مخاطب یا محیط داخل نرم افزار را بشنوید، این میکروفون برای شما ساخته شده.

*  اگر با میکروفن Rode NT-USB Mini در محیط شلوغ رکورد می‌کنید، باید زمان زیادی برای کار با نرم افزار ادیت صدا  صرف کنید یا تلاش کنید محیط را قبل از رکورد صدا، آرام کنید.. اما دکمه گین کنترل در میکروفن STA-U1 بشما کمک می‌کند تا میزان دریافت صدا را تنظیم کنید. در محیط آکوستیک با بالابردن گین، میکروفون جزئیات بیشتری دریافت می‌کند. درواقع با STA-U1 درهنگام رکورد، روی حجم صدا کنترل دارید.

*میکروفون  Rode به موبایل متصل نمی‌شود و برای اتصال آن باید هزینه اضافه بپردازید و آداپتور تبدیل جدا خریداری کنید. ولی در مدل کامیکا نیاز به هزینه اضافی ندارید چراکه STA-U1 دارای خروجی USB-C جهت اتصال به کامپیوتر و موبایل است. در ضمن این میکروفن دارای خروجی هدفون با جک 3.5 میلی متری می‌باشد که برای مانیتور کردن صدا کارایی دارد.

باتوجه به ویژگی‌های مثبت میکروفون کامیکا STA-U1 و اینکه تقریبا نصف قیمتRode  است، ارزش خرید بالاتری نسبت به رود دارد.

stm usbدووجهی نقد و بررسی میکروفون کامیکا STA-U1

 آیا نقدی برای میکروفون STA-U1 وجود دارد؟

*افرادی که از یک میکروفون همزمان برای خوانندگی و ضبط صدای ساز استفاده می‌کنند، باید میکروفون دوکپسوله (دو وجهی) تهیه کنند. استفاده از این میکروفون های دو وجهی برای ضبط همزمان، نسبت به میکروفن های یک کپسوله، کار حرفه ای تری است. مدل STA-U1 یک کپسول دریافت صدا از نوع خازنی دارد اما تنوع محصولات کامیکا زیاد بوده و برای کاربرهای مختلف میکروفونهای مناسب تولید کرده است. بعنوان مثال وجود دو کپسول در میکروفون USB استودیویی کامیکا COMICA STM-USB برای ضبط پادکست دونفره مناسب‌تر است. یا اگر گیمری هستید که موقعیتتان طوری است که روبروی هم هستید، این محصول به دلیل خاصیت دو وجهی بودن این امکان را برایتان فراهم می‌کند. بطور کلی با خرید یک میکروفون صاحب دو میکروفون می‌شوید.

*چون این میکروفون برای تامین برق و انتقال دیتا، از کابل تایپ سی استفاده می‌کند، فقط به دستگاه هایی وصل می‌شود که درگاه تایپ سی یا USB دارند. بنابراین برای دوربین و موبایل های قدیمی اندرویدی که تایپ سی نیستند، انتخاب مناسبی نیست.

سخن نهایی:

اگر بودجه کافی برای خرید میکروفون گران قیمت ندارید، میکروفون کامیکا STA-U1 انتخاب مناسبی است و با داشتن اتصال USB نیازی به تهیه کارت صدا ندارید. نکته مهم این است که قیمت اقتصادی میکروفن، کیفیت آن را پایین نمی‌آورد. این مدل بخاطر ظاهر جذاب و نشانگر RGB که دارد، به میز و فضای شما جلوه زیبایی می‌دهد. اگر قصد استریم، ضبط پادکست یا تولید محتوای ویدیویی را دارید، پیشنهاد ما خرید میکروفون USB مدل STA-U1 است.

شرکت بهین مدیا وارد کننده اصلی و نمایندگی کامیکا در ایران است که می‌توانید با خیال راحت میکروفون اورجینال مناسب شغلتان را خریداری کنید.

امتیاز دهید

2 Comments

  1. EHSAN 1402-01-28 Reply

    اقای کریمی ممنون بابت توضیحاتت، من وبینارهایی دارم که برام مهمه کیفیت صدای فایلام خیلی خوب باشن چون می خوام بعدا توی اپارات بزارمشون اما بودجه زیادی برای خرید میکروفون گرون قیمت هم ندارم. ازونجایی که شما نمایندگی دارید و تخصص دارید می خواستم ازتون راهنمایی بگیرم.

    • Author
      سعید کریمی 1402-01-28 Reply

      سلام احسان جان
      ممنون از شما
      همونطور که خودتونم اشاره کردید کیفیت صدا توی فایل خروجی شما خیلی مهمه. بخاطر همین اگه کیفیت صدا و شفاف بودن صدا براتون مهمه، از این مدل میکروفون COMICA STA-U1 که استفاده کنید نویز محیط رو دریافت نمیکنه و صدای شفافی ضبط میکنه براتون

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*