وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

نحوه تشخیص میکروفون بویا اصل از فیک

نحوه تشخیص میکروفون بویا اصل از فیک

امروزه میکروفون‌ها به عنوان یکی از ابزارهای حیاتی در صنعت صدا بکار می‌روند. یکی از چالش‌های موجود در بازار میکروفون، تشخیص میکروفون‌ اصلی از میکروفون‌ فیک است. صدای ضبط شده با میکروفون تقلبی، تفاوتی با صدای ضبط شده توسط گوشی ندارد و استفاده از آن کیفیت محتوای شما را ارتقا نمی‌دهد.

حتما شما هم راجع به میکروفون تقلبی بویا شنیده یا نمونه‌ای از آن را نزد اطرافیان دیده‌اید. همان طور که می‌دانید متاسفانه نمونه‌های تقلبی متعددی از محصولات بویا بخصوص میکروفون بویا M1 در بازار وجود دارد. قیمت مناسب در کنار کیفیت قابل قبول میکروفون‌های بویا باعث شده که محصولات این برند چینی فروش خوبی داشته باشند. همین استقبال از طرفی هم باعث شده که میکروفون‌های فیک آنقدر زیاد شود که تشخیص میکروفن بویا اصل کار راحتی نباشد. اگر کیفیت صدا برایتان اهمیت دارد، لازم است از نکات لازم درباره انتخاب و خرید میکروفن بویا اصلی اطلاع داشته باشید.

در این مقاله، بررسی می کنیم چه روش‌هایی برای تشخیص اصل یا فیک بودن میکروفون های بویا وجود دارد.

استعلام اصالت میکروفون از سایت بویا

سایت اصالت میکروفون بویا اصل

نکته مهم اینجاست که اگر میکروفون مورد نیازتان را از فروشنده‌های معتبر و شناخته شده مثل بهین مدیا بخرید، مشکلی پیش نخواهد آمد و حتی نیاز به چک کردن اصالت کالا هم ندارید. در صورت خرید از سایر فروشگاه‌ها در صورت مواجه شدن با کالای تقلبی، شما حداقل چند روز مهلت تست و مرجوع کردن کالا را دارید. درباره میکروفون های بویا، در صورت باز شدن و کندن هولوگرام هم می‌توانید کالای فیک را به فروشنده پس دهید. برای اطمینان از میکروفون بویا اصل، دو روش ساده وجود دارد:

روش 1: استعلام از سایت اصلی بویا

در قسمت جلوی جعبه میکروفون‌ بویا یک کد درج شده (در بعضی مدل‌ها این کد در پشت جعبه قرار گرفته است) و روی آن با یک لایه نقره‌ای پوشانده شده. این لایه به هیچ وجه نباید خراش داشته باشد. بعد از خراشیدن لایه به صفحه رسمی بویا بروید و روی پشتیبانی (support) سپس کد امنیتی (security code) کلیک کنید. حالا باید کد روی جعبه را در کادری که می‌بینید وارد کنید. بعد از وارد کردن و استعلام کد، یکی از این سه گزینه را خواهید دید.

-اصل (Genuine) اگر میکروفون اصل باشد به شما نشان می‌دهد که این کد فقط یک بار و توسط خود شما بررسی شده است.

-کارکرده (Working) اگر بعد از ثبت کد این پیام را دریافت کردید یعنی این کد قبلا استعلام شده و ممکن است میکروفون‌ دست دوم باشد. ((لازم به ذکر است که این کد فقط یک بار قابلیت استعلام گرفتن را دارد و برای دفعات بعدی این کالا را به عنوان کالای دست دوم برای شما نمایش خواهد داد))

-تقلبی (Fake) اگر این پیام به شما نشان داده شده، متاسفانه میکروفون فیک است و فروشنده موظف است پولتان را برگرداند.

روش 2: استفاده از QR code

در روش دوم کافی است با برنامه اسکنر گوشیتان یا دانلود برنامه اسکنر، QR Code روی جعبه را اسکن کنید. اما دانستن اصل بودن میکروفون بویا محدود به این دو روش نمی شود و در ادامه به موارد مهم دیگر خواهیم پرداخت.

آیا از روی ظاهر جعبه می‌توان محصولات بویا اصل و تقلبی را تشخیص داد؟

بسته بندی میکروفون بویا

جعبه بسته‌بندی میکروفون

متاسفانه تولید کننده‌های میکروفن فیک بویا از نظر بسته‌بندی خوب کار کرده‌اند و تشخیص با ظاهر تقریبا غیر ممکن است. به نوشته‌های روی جعبه بسته‌بندی و روی محصول دقت کنید؛ هرگونه اشتباه تایپی و غلط املایی و اشکال در چاپ می‌تواند نشان دهنده فیک بودن میکروفون باشد. در نسخه‌های تقلبی، معمولا کیفیت عکس چاپ شده روی جعبه پایین‌ بوده و سطح جعبه میکروفون بویا اورجینال، روغنی و براق است. توجه داشته باشد که حتما نام شرکت بویا و مدل میکروفون روی جعبه درج شده باشد.

هولوگرام روی جعبه

در میکروفون اصلی، چاپ هولوگرام بسیار با کیفیت است اما در نوع تقلبی میکروفون بویا M1، هولوگرام کیفیت چاپ پایینی دارد. تفاوت دیگر هولوگرام میکروفون اصلی با هولوگرام تقلبی در این است که اگر هولوگرام اصلی بویا کمی مرطوب شود، لوگوی بویا روی آن محو می‌گردد و زمانی که خشک شود مجددا لوگو روی هولوگرام قابل مشاهده خواهد بود. این کار را بارها می‌توان انجام داد.

دفترچه راهنمای میکروفون

دفترچه راهنمای داخل بسته‌بندی محصول اصلی، کیفیت مناسبی دارد و از جنس گلاسه و روغنی است اما در میکروفون بویا تقلبی دفترچه راهنما معمولا از جنس کاغذ معمولی A4 است. همچنین قسمتی از تصویر میکروفون روی دفترچه راهنمای اصلی، قرمز رنگ است که در نسخه تقلبی آن، رنگی نیست. دفترچه راهنمای میکروفون بویا M1 اصلی، دو زبانه است (به دو زبان انگلیسی و چینی نوشته شده است) اما دفترچه راهنمای محصول تقلبی تک زبانه است.

کیف میکروفون بویا

کیف میکروفون

کیف حمل داخل جعبه میکروفون بویا اورجینال، از جنس چرم است و دوختی منظم و مرتب دارد. همچنین کیفیت چاپ لوگوی روی کیف بالا است. اما در نسخه‌های تقلبی این محصول، کیف دوخت منظمی ندارد و جنس خشکی دارد و چاپ لوگوی روی آن از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.

سخن نهایی

برای بررسی اصل یا فیک بودن میکروفن بویای خود توصیه می‌کنیم حتما تمام موارد بالا را به‌دقت بررسی نمائید. ضمن اینکه توجه داشته باشید مطمئن‌ترین راه برای خرید میکروفن بویا اصل، خرید از نمایندگی‌های معتبر این شرکت است.

امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*