وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

بررسی اولین میکروفون شاتگان بیسیم (COMICA CVM-VM30)

بررسی میکروفون شاتگان بیسیم کامیکا VM30

میکروفون شاتگان بیسیم کامیکا vm30

اولین میکروفون شات گان بیسیم جهان توسط کامیکا معرفی شد! کامیکا یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه تولید میکروفون‌ است و مدل‌های متنوعی را ارائه می‌کند. امروز می‌خواهیم به بررسی اولین میکروفون شاتگان بی سیم، محصول این شرکت بپردازیم.

صدابردارهای حرفه‌ای برای استفاده از میکروفن شاتگان در فاصله دور از دوربین، از ترکیب شاتگان و سِت میکروفن بی سیم استفاده می‌کنند. اما این موضوع چالش‌هایی را برایشان ایجاد می‌کند که به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

چالش استفاده میکروفون شاتگان و سِت بیسیم توسط صدابردار

– عدم سازگاری بین میکروفون شات گان و سِت بیسیم

– احتمال تغییر در کیفیت اصلی صدای میکروفن شاتگان در انتقال بیسیم

– دغدغه شارژ باتری هر دو میکروفن شات گان و بی سیم

با توجه به چالش‌های مطرح شده، صدابردارها باید دقت و توجه کافی در استفاده از این دو میکروفون داشته باشند. برنامه‌ریزی دقیق و آزمایش‌های قبل از ضبط می‌توانند به آن‌ها کمک کنند تا بهترین کیفیت صدا را بدست آورند. اما این پروسه وقت گیر بوده و نیازمند تمرکز کافی است؛ به همین دلیل در ادامه بهترین راه حل برای هریک از چالش‌های گفته شده را مطرح می‌کنیم:

برطرف کردن چالش استفاده میکروفون شاتگان و سِت بیسیم توسط صدابردار

سازگاری کابل و کانکتورها از یک برند

برای اتصال میکروفون بیسیم به شاتگان، مهم است که کابل و کانکتور انتخاب شده به خوبی با هم سازگاری داشته باشند تا نویز ایجاد نکنند. وقتی برند میکروفون‌های شما متفاوت باشد، باید زمان و انرژی بیشتری برای تحقیق درباره تهیه کابلها و کانکتور ها صرف کنید. اما وقتی میکروفون‌ بیسیم و شاتگان را از یک برند انتخاب کنید، کابل ها و کانکتورهای آنها با هم سازگار هستند.

تغییر نکردن کیفیت صدای میکروفن شاتگان در انتقال بیسیم

میکروفون شاتگان نسبت به میکروفن یقه ‌ای حساسیت کمتری به صداهای اطراف دارد؛ در استفاده از میکروفون، باید به فاصله‌ سوژه، از میکروفون دقت کنید تا کیفیت صدا کاهش نیابد. ممکن است ترکیب میکروفون‌ بیسیم و شاتگان باعث شود صدای میکروفن شاتگان تا حدی تغییر کند. اما پَک میکروفون شاتگان بیسیم کامیکا VM30، برای انتقال صدای میکروفن شات گان بصورت بیسیم طراحی شده.

نداشتن دغدغه شارژ باتری میکروفن شات گان و بی سیم

برای فهم بهتر موضوع، فرض کنید صدابرداری بخواهد میکروفون شاتگان کامیکا VM20 را با سِت میکروفون بیسیم G4 سنهایزر ترکیب کند. شاتگان VM20 باتری داخلی قابل شارژ دارد و G4 سنهایزر دارای باتری قلمی است. صدابردار مجبور است هر میکروفون را بطور جداگانه شارژ کند؛  اما با استفاده از پک شاتگان بیسیم کامیکا VM30، با داشتن یک کابل سه سر (USB-C) براحتی میکروفون را شارژ می‌کند و همزمان می‌تواند از آن استفاده کند.

میکروفون شاتگان بی سیم

معرفی میکروفون شاتگان بیسیم کامیکا VM30

این مدل یک میکروفون شات گان بیسیم قابل حمل است که برای استفاده در فیلم‌برداری، ویدئوگرافی، پادکست، وبلاگ نویسی، مصاحبه، ویدئوهای یوتیوب، لایو و … مناسب است. مقاومت این میکروفون در برابر ضربه به دلیل بدنه فلزی آن، بالا می‌باشد.

قابلیت اتصال میکروفون CVM-VM30

VM30 کامیکا با راه اندازی و استفاده آسان برای کاربر طراحی شده. با استفاده از جک 3.5 میلی متری TRS/TRRS به دوربین DSLR و دستگاه‌های دارای ورودی 3.5 میلی‌متری متصل می‌شود.

                             نصب روی پایه بررسی میکروفون شاتگان بیسیم کامیکا VM30 نصب روی بوم بررسی میکروفون شاتگان بیسیم کامیکا VM30

این محصول قابلیت اتصال به پایه های بازویی و بوم ها نیز دارد. میکروفون VM30 دارای یک پایه ضربه‌گیر (شاک مانت) است که به کاهش نویز و لرزش‌ها کمک می‌کند و هر فیلمبردار یا بلاگر می تواند با دوربین یا موبایل خود صدای بدون نویزی را ضبط کند.

بیشتر بدانید: آشنایی با انواع پایه میکروفن بازویی فنری

کیفیت صدا

بدیهی است که میکروفون مهم‌ترین نقش در ضبط و انتقال صدای پروژه شما را دارد؛ نرخ نمونه 48KHz و نسبت رزولوشن 24Bit در این میکروفون باعث می شود که کیفیت صدای خوبی داشته باشید. همچنین با دکمه گین قابل تنظیم در این میکروفن، می‌توانید جلوی دیستورت شدن صدا را بگیرید.

                               قطبی بررسی میکروفون شاتگان بیسیم کامیکا VM30 بررسی میکروفون شاتگان بیسیم کامیکا VM30

الگوی قطبی

احتمالا زمان‌هایی پیش آمده که محیط شلوغ اطراف و درنتیجه نویز محیط، خروجی کار شما را خراب ‌کرده. در این حالت نیازمند میکروفنی هستید که روی صدای سوژه تمرکز داشته باشد. میکروفون VM30 کامیکا با الگوی قطبی سوپرکاردیوید، صدا را از روبرو دریافت می‌کند و باقی صداهاهای محیط را تا حد قابل قبولی حذف می‌کند. این الگوی ضبط، دقیقا مانند الگوی Cardioid عمل می‌کند با این تفاوت که الگوی قطبی میکروفن بزرگ‌تر از الگوی کاردیوید است. (صداهای اطراف را بیشتر از الگوی کاردیویدی حذف می‌کند).

بررسی میکروفون شاتگان بیسیم کامیکا VM30

لوکات فیلتر

با استفاده از فیلتر لوکات، می‌توانید فرکانس‌های پایین مثل صدای هوا را حذف کنید (برای بهبود کیفیت صدا وکاهش نویز) و تمرکز خود را روی صداهای مهم‌تر بگذارید. دو فیلتر 75 و 150 هرتز شاتگان بیسیم VM30، فرکانس‌های پایین را حذف می‌کنند تا مطمئن ‌شوید که صدای باکیفیتی دراختیار دارید.

مانیتورینگ

حتما دوست ندارید بعد از تایمی که برای ضبط صدا صرف کردید، همان مقدار هم برای گوش دادن به صدای ضبط شده صرف کنید. البته اگر صدای رکورد شده مشکل نداشته باشد یا صدای دیگری ضبط شما را خراب نکرده باشد تا مجبور نشوید دوباره رکورد کنید! قابلیت مانیتورینگ این مدل باعث می‌شود بتوانید به میکروفون خود هدفون وصل کنید و برای مطمئن شدن از کیفیت صدا، صدای درحال ضبط را چک کنید.

چه چیزی از این بهتر؟

سخن پایانی

کاربردهای گسترده‌ اولین میکروفون شات گان بیسیم کامیکا را برایتان در این مقاله بررسی کردیم. این محصول یک ابزار قدرتمند در حوزه صدابرداری بشمار می‌آید. استفاده از میکروفون شاتگان بی‌سیم به شما امکان حرکت آزاد در محیط ضبط را می‌دهد.

نظر شما درباره این میکروفون چیست؟

امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*