کلاب هاوس

کلاب هاوس(Clubhouse) چیست و چگونه کار می‌کند؟

کلاب هاوس یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی است که طراحی آن بر اساس شنیدن صدای افراد صورت گرفته است. به عنوان مثال تصور کنید اپلیکیشنی در گوشی خود دارید که شما را قادر می‌سازد مکالمه‌ی دیگران را گوش کنید. در واقع این اپ کمک می‌کند تا صحبت‌های افراد شنیده شوند. این افراد ممکن است معروف باشند یا نباشند و شما با عضویت در گروهی که اطلاعات مفیدی ارائه می‌دهند می‌توانید از این اطلاعات آگاه و بهره‌مند شوید. پس تا اینجا دریافتید که این برنامه در واقع یک نرم افزار چت صوتی است. به طور کلی این برنامه یک شبکه اجتماعی آنلاین برای تعاملات صوتی است.

منظور از مکالمه زنده چیست و فرق آن با پادکست چیست؟

هنگامی که با فردی مکالمه می‌کنید، قادر به دیدن طرف مقابل نیستید. شبکه‌ی اجتماعی کلاب‌هاوس هم‌چین چیزی است. دقیقا شبیه گوش دادن به یک تماس تلفنی است. البته نوع مکالمه انعطاف پذیر است یعنی یک اتاق ممکن است شامل گروهی از دوستان باشد، در حالی که در اتاق دیگر به یک مصاحبه رسمی‌تر بپردازند، یا حتی یک  گروه موسیقی باشد که امکان دسترسی افراد به بلندگو برای صحبت کردن، از طریق مدیر آن اتاق فراهم می‌شود. بنابراین تفاوت کلاب هاوس با پادکست و شبکه‌های اجتماعی دیگر این است که این برنامه در لحظه اتفاق می‌افتد و تمام می‌شود. یعنی این برنامه را می توان نسل جدیدی از پادکست ها دانست، با این تفاوت که تعامل مستقیم بین افراد شرکت کننده برقرار است. و امکان ضبط صحبت افراد نیست. هر اتفاقی به طور کاملا زنده و در لحظه رخ می دهد.

برای اتصال گیتار به لپتاپ و استفاده در کلاب‌هاوس از آداپتور تک کاناله کامیکا LINKFLEX AD2  استفاده کنید.

در Clubhouse به چه چیزی دسترسی داریم؟­

این شبکه اجتماعی با صفحه‌ای پر از اتاق و موضوعات گفتگوی متنوع می‌باشد. اعم از ورزش، فناوری، شخصی‌سازی برند، کسب و کار، کلاس‌ زبان‌‌ها و… بنابراین می‌توانید به هر کدام از موضوعات که علاقه‌ دارید همان را دنبال کنید. هرچه این مباحث و افراد بیشتری را دنبال کنید، پیشنهاداتی برای اتاقی متناسب با خواسته‌هایتان دریافت می‌کنید. درکل این اپلیکیشن مانند تالاری بزرگ است که روم‌های متنوعی دارد و در هر اتاق، اشخاص مختلفی عضو هستند که درباره موضوعات متنوع به گفت و گو می‌پردازند. هر اتاق توسط افرادی مدیریت می شود. این مدیران که از اعضای همان اتاق هستند، بحث ها را جهت می دهند و صحبت کنندگان را مدیریت می کنند و با وصل کردن بلندگوی هر متقاضی از همهمه جلوگیری می کنند. این حالت مشابه یک کنفرانس مجازی جذاب است. افراد هم حوزه درباره مسائل مختلف در آن به بحث و تعامل و نظر دادن می‌پردازند. این فضای پویا شما را مشتاق شنیدن و صحبت کردن می‌کند.

 

دسترسی به Clubhouse چگونه است؟

در حال حاضر فقط برای سیستم عامل iOS موجود است و کاربران اندروید امکان دسترسی به آن را ندارند. برای دسترسی به این اپلیکیشن به یک دعوت‌نامه از سوی کاربران کلاب‌هاوس نیاز دارید. هر کاربر جدید دو دعوتنامه دارد و بعد از استفاده تعداد دعوتنامه بیشتری نیز به او اختصاص داده می‌شود. در صورتی که دعوتنامه نداشته باشید می‌توانید با طی کردن مراحل ثبت نام، نام کاربری خود را در این شبکه ثبت کنید. در صورتی که یکی از دوستان شما که شماره تلفن‌تان را در لیست تماس‌های خود داشته باشد و درون این شبکه دعوتنامه‌ای در اختیار داشته باشد می‌تواند با انتخاب نام، شما را به استفاده از این سرویس دعوت کند.

چرا فقط کاربران آیفون امکان استفاده از این شبکه اجتماعی را دارند؟

تعداد کاربرانی که اندروید دارند در سرتاسر جهان از افراد دارای آیفون به مراتب بالاتر است، بنابراین شروع کار با اندروید ممکن است باعث اختلال در سرورهای این اپلیکیشن شود.

آموزش ثبت نام و دریافت دعوت نامه در کلاب هاوس:

برای عضویت در شبکه کلاب باید از سمت کاربران دیگر دعوت بشوید. قبل از دعوت شدن می‌توانید شماره همراهتان را وارد کرده و مراحل ابتدایی ثبت نام را پیش ببرید. در این صورت قادرید نام کاربریتان را در حالت رزرو قرار دهید تا وقتی که از سوی فردی دعوت شوید. حال وقتی دعوت شوید، برای شماره تلفن شما یک لینک پیامک می‌شود که از طریق آن ثبت نام کنید و وارد سیستم بشوید. طی کردن مراحل اولیه‌ی ثبت‌ نام بسیار حائز اهمیت است چراکه همراه‌ با اتمام این فرایند، برای کسانی که شما را به‌عنوان مخاطب ذخیره دارند، اعلانی شامل انتظار شما برای دعوت به clubhouse ارسال می‌شود و آن‌ها می‌توانند در صورت تمایل ارسال دعوت‌نامه را برعهده بگیرند. دعوت کردن کسی به کلاب اصلا سخت نیست. با انتخاب آیکون پاکت‌ نامه‌ای در نوار اپلیکیشن، به لیست مخاطبان دسترسی می‌یابید و می‌توانید فرد دلخواه را به فعالیت در کلاب هاوس دعوت کنید. شما باید شماره تلفن و نام واقعی خود را به کلاب هاوس بدهید.

دنبال کردن موضوعات مورد علاقه:

پس از به پایان رساندن مراحل اولیه‌ی ثبت‌ نام و دریافت دعوت‌نامه، می‌توانید عنوان‌های مورد علاقه‌‌تان را انتخاب کنید. پس از آن کلاب هاوس از شما می‌خواهد به مخاطبانتان دسترسی یابد تا برای ارسال دعوت‌نامه بتوانید کانتکت دلخواهتان را انتخاب کنید.

پروفایلتان را تکمیل کنید(تنظیمات بیو):

کلاب هاوس مانند سایر شبکه‌های اجتماعی، دارای بخش پر اهمیت پروفایل است. نکته قابل توجه این که این نرم افزار با پیشرفت شبکه‌های اجتماعی مشکلی ندارد؛ زیرا که در همین بخش از شما می‌خواهد در صورت تمایل پروفایل توییتر و اینستاگرامتان را به پروفایل کلاب هاوس لینک کنید که قابل کلیک کردن است و در این حالت بخش قابل توجهی از پروفایل شما نظیر تصویر پروفایل و بیوگرافی به‌صورت خودکار تکمیل می‌شود. با کلیک روی کلید تنظیمات در سمت راست بیو، می‌توانید تغییراتی در بخش اعلان‌ها ایجاد کنید.

Clubhouse

بخش‌های مختلف کلاب هاوس:

  • منو
  • تقویم
  •  Hallway یا تالار ورودی: قسمتی است که می‌توان چت‌روم‌های آنلاین و فعال را مشاهده کرد.
  • جستجو Member Search:  قابلیت سرچ افراد از طریق نام کاربری، نام یا کلمات کلیدی موجود در پروفایل آن‌ها است.
  • اعلان‌ها: آیکونی زنگوله‌ای است که امکان مشاهده اعلان‌ها را می‌دهد.

جمع بندی:

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به این موضوع که clubhouse چیست و دارای چه کاربردهایی است بپردازیم. لطفا نظریات و تجربیات خودتان و یا اطرافیانتان را درباره‌ی این اپلیکیشن با ما به اشتراک بگذارید. به نظر شما کلاب هاوس در آینده دستخوش چه تغییراتی خواهد شد.