وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

آموزش ساخت اتاق آکوستیک

اتاق آکوستیک

ساخت اتاق آکوستیک:

برای این که بدانید نیاز به اتاق آکوستیک دارید یا نه، بهتر است به بررسی میزان ضبطی که دارید بپردازید. وجود اتاقک ضبط برای همه‌ی کاربران ضرورت ندارد و مناسب افرادی است که ضبط گسترده انجام می‌دهند. البته به کار بردن این روش، برای تمام افرادی که خواهان ضبط بدون پرداخت هزینه‌ی اتاق ضبط هستند، مفید است. برای اینکه اتاقک ضبط بسازید، راه‌های زیادی را می‌توانید امتحان کنید اما باید به خاطر داشته باشید که هدف و بودجه شما بسیار حائز اهمیت است.

چجوری اتاقک ضبط بسازم؟

کافی است بتوانید یک اتاقک با ابعاد دلخواه و متناسب که دارای یک در ساده و یک پنجره‌ی کوچک می‌باشد را بسازید یا از نجاری سفارش دهید. حتی برای این کار می‌توانید از یک جعبه استفاده کنید. قسمت پنجره را بپوشانید و داخل اتاقک را ضد صدا کنید. برای این کار می‎توانید از راه کارهای پیشنهادی برای ضد صدا کردن دیوار بهره ببرید. هم‌چنین می‌توانید از رول‌های کاغذی پشم سنگ استفاده کنید. آن را در دیواره‌ی داخلی نصب کنید ( با کوبیدن میخ و … ). سپس روی آن را از مواد دیگر بریزید. مانند فوم های عایق، موکت، فوم شانه تخم مرغی و…. اگر هم ضبط‌های زیادی ندارید، می‌توانید از یک روش ساده برای درست کردن یک محفظه‌ی کوچک برای ضبط استفاده کنید که البته مدل‌های پیش ساخته نیز در بازار یافت می‌شوند. یک جعبه کارتن یا جعبه ی بلا استفاده با ابعاد مناسب تهیه کنید. سپس داخل جعبه را با فوم شانه تخم مرغی بپوشانید. با قرار دادن میکروفون در داخل محفظه، گویا اتاقک ضبط کوچکی دارید. می توان ضبط های کوچک را در همان اتاق انجام داد.

 

مزیت ساختن اتاقک ضبط:

  • پرتابل بودن
  • نصب سریع
  • قابلیت ساخت در ابعاد مختلف
  • مقرون به صرفه بودن

 

 پنل های دست ساز عایق و مقرون به صرفه:

اگر دوست دارید اتاقتان را عایق صوتی کنید بطوری هزینه‌های زیادی را متقبل نشوید، با بهین مدیا همراه باشید. در ابتدا نیازمند مواد عایق صوتی هستید تا آن‌ها را داخل پنل قرار دهید. می‌توانید فوم آکوستیک یا هرچیز در دسترس دیگری را انتخاب کنید. بیشترشان قیمت مناسبی دارند و قابل دسترسی هستند.

در مرحله‌ی بعد یک قاب چوبی بسازید که مواد عایق صوتی را دربر بگیرد. دانستن سایز پنل هم ساده است. باید دقیقا اندازه‌ی سایز سطحی باشد که می خواهید بپوشانید. در تمام محیط عایقتان استفاده از چسب چوب و چسب اسپری را فراموش نکنید. اکنون وقتی مواد عایق را داخل قاب چوبی قرار دادید، نوبت قرار دادن کل سازه در پارچه می‌رسد. این پارچه بخش رویی کار است پس مستلزم این است که زیبا باشد. دقت داشته باشید قرار است امواج صوتی به وسط پنل شما برسد، پس از هرچیزی قبیل پارچه که استفاده می‌کنید نباید عایق صدا باشد.

سخن نهایی:

بعد از راه اندازی اتاق آکوستیک حتما نیاز به  یک استودیوی خانگی دارید که مقاله مفصلی در این باره در اختیارتان قرار دادیم. وقتی با ابزار اره، میخ و … کار می‌کنید حتما نکات ایمنی را رعایت کنید و از فضای باز مانند حیاط، بالکن یا پشت بام استفاده کنید.

امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*