وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

کابل اتصال میکروفون به موبایل

7 کابل اتصال میکروفون به موبایل

کابل اتصال میکروفون به موبایل:

امروزه برای کارکردن با دستگاه‌های دارای جک تی‌آرآراِس ، نیاز به کابل‌های اتصال داریم. ممکن است پیدا کردن کابلی که نیاز شما را برطرف کند کمی دشوار بنظر برسد بخصوص اگر در این زمینه آگاهی لازم را کسب نکرده باشید. ما برای این که شما با خیالی راحت و  با اطلاع قبلی به سراغ کابل مورد نظرتان بروید، این مقاله را جمع آوری کرده‌ایم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید. خیلی از تکنولوژی‌ها بدون کابل نمی‌توانند به سایر دستگاه‌ها متصل شوند و تا وقتی این ارتباط برقرار نشود، آن وسیله بی استفاده باقی می‌ماند.

آشنایی با کابل‌ها:

کابل‌ها به صورت یک یا چند رشته سیم در کنار و به‌ هم‌ پیچیده هستند که وظیفه‌ی آن‌ها در دنیای دیجیتال منتقل کردن انرژی و یا اطلاعات از مبدا به مقصد است. یک نمونه از آن، کابل تبدیل کامیکا CVM-SPX می‌باشد که برای اتصال گیرنده های بیسیم به موبایل استفاده می‌شوند. کابل‌ها کانال ارتباطی بین قطعات مختلف هستند و بعد از هر مرحله پردازش، سیگنال صوت از قسمتی به قسمت دیگر منتقل می‌شود. برای آشنایی بیشتر با انواع کابل ها و نحوه اتصال میکروفون به موبایل، ویدیو زیر را ببینید:

 

 

سیگنال صوتی ممکن است تحت تاثیر عوامل متعدد تغییر کند. برای این‌که بتوانیم این سیگنال را بدون ذره‌ای تغییر و یا نقصی بین قطعات انتقال بدهیم، لازم است که روش درست استفاده کردن از کابل را بلد باشیم و بدانیم که هر کابل در کدام بخش از مرحله‌ی منتقل کردن سیگنال بین قطعات، کاربرد دارد.

سیگنال‌های آنالوگ:

این نوع سیگنال ها در استودیو‌ها استفاده می‌شوند و عموما دارای دو نوع بالانس و آنبالانس هستند.

سیگنال بالانس:

هر سیگنال صوتی حاوی دو کانال راست و چپ می‌باشد. سیگنال بالانس به سیگنالی گفته می‌شود که بین کانال چپ و راست آن فرقی وجود نداشته باشد و دارای توازن باشد (سیگنال مونو باشد).

سیگنال آنبالانس:

 برخلاف سیگنال بالانس، در کانال چپ و راست خود دارای تغییرات است و در هر کانالش، سیگنال شکل متفاوتی دارد. برای این مدل سیگنال، اصطلاح سیگنال استریو به کار برده می‌شود.

کابل TRS

کابل TRS:

از این کابل در هدفون های استریو استفاده می شود. کابل های تی‌آراِس این قابلیت را دارند که سیگنال‌ها را به دو طریق بالانس و آنبالانس منتقل کنند. از کاربرد های دیگر این کابل های می‌توان به استفاده از آن به عنوان کابل هدفون ، کابل میکروفن ، کابل مورد استفاده در سیستم های سارند ، کابل گیتار (الکتریک و الکترو اکوستیک) ، خروجی کیبورد ها و درامز های الکتریکی و …. اشاره کرد.

کابل اتصال TRRS

کابل TRRS:

این نوع از کابل دارای سه خط تی‌آرآراِس است که  فیش را  به چهار قسمت تقسیم می کند. سه بخش اول آن همانند کابل صدای دو خط به برای صدای چپ، راست و مشترک بین آن ها است و بخش چهارم آن برای میکروفون می باشد. از این کانکتور برای دستگاه‌هایی که میکروفون دارند (علاوه بر انتقال صدا) استفاده می شود. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به  هدست، هندزفری اشاره کرد.

کابل تبدیل کامیکا COMICA CVM-D-SPX

آشنایی با کابل تبدیل کامیکا  CVM-D-SPX

این کابل اتصال میکروفون دارای یک سر با جک 3.5 میلیمتری است و با میکروفون‌های دارای خروجی مادگی تی‌آر‌اِس 3.5میلیمتری سازگار است. برای اتصال میکروفون‌های مدل  BOOMX-D، BOOMX-U و RODE وایرلس گو به گوشی‌های هوشمند با درگاه ورودی TRRS ، مناسب می باشد.

چرا باید از این کابل اتصال استفاده کنیم؟

  • به دلیل ابعاد مناسب این کابل، جابه‌جایی آن بسیار آسان است
  • کیفیت و سرعت انتقال آن عالی
  • با وجود این کابل، از شر نویز در امان خواهید بود

مشخصات فنی:

  • طول 50 سانتیمتر
  • اتصال آسان
  • سیم فنری
  • جهت تبدیل TRS 3.5mm به TRRS 3.5mm

سخن نهایی: 

ما در این مقاله سعی کردیم که شما را با کابل‌های اتصال آشنا کنیم. امیدواریم که مورد استقبالتان قرار گرفته باشد. اگر سوالی در این زمینه و در زمینه میکروفون دارید، حتما از ما بپرسید. در اسرع وقت به جواب سوالتان خواهید رسید.

امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*