وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
ضمن تبریک سال نو. به دلیل حجم بالای مرسولات، ارسال سفارشات خارج از تهران، بعد از تعطیلات نوروز انجام می‌گیرد.

ویدیو گرافر کیست؟ راهنمای کامل ویدیوگرافی

ویدیو گرافر کیست؟ راهنمای کامل ویدیوگرافی

اگر به دنبال روشی مناسب برای تبلیغات هستید اما در تصمیم گیری نوع تبلیغ مردد هستید و یا تجربه و شناخت کافی راجع به انواع تبلیغات و تاثیر آن‌ها را ندارید؛ پیشنهاد می‌کنیم از تیزرهای ویدیوگرافی استفاده کنید. اما ویدیو گرافی جیست؟ یکی از پرکاربردترین نوع تیزرهای تبلیغاتی است که همه ما در آگهی تلویزیونی و شهری شاهد مدل‌های متفاوت آن هستیم. چه در یک شرکت خصوصی کار کنید چه در یک کمپانی بزرگ، باید بهترین سبک ویدئویی مناسب حرفه خود را برای تبلیغات پیدا کنید. اگر ویدیو گرافر (تولیدکننده ویدئوگرافی) هستید، می‌دانید که هنر و تخصص شما در زمینه‌ی تهیه تیزر‌های تبلیغاتی جالب و جذاب، باعث جذب مخاطب بیشتر می‌شود. همان‌طور که هوا برای انسان نیاز است، ویدیو گرافر برای تبلیغات، نیاز اساسی است. اگر می‌خواهید تاثیرگذاری محتوای شما در تبلیغاتتان زیاد شود، خواندن این مقاله را از دست ندهید. قصد داریم کاربرد، انواع و تجهیزات ویدیوگرافی را برایتان شرح دهیم.

کاربردهای ویدیوگرافی و فرق آن با موشن گرافی

ویدیو گرافی ترکیبی از تصاویر، نوشته ها و صداهاست که جهت جذاب‌تر شدن کار استفاده می‌شوند. اما موشن گرافیک به معنای حرکت دادن طرح‌های گرافیکی و نقاشی‌ها است. بطور کلی هر چیز گرافیکی که حرکت کند، یک موشن گرافیک است. دانستن تفاوت این دو کمک زیادی به اثرگذاری محتوای تبلیغاتی می‌کند که به چند نمونه از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

*ساخت موشن گرافیک بعضا هزینه زیادی را بر دوش افراد به خصوص کسب و کارهای نوپا می‌گذارد. اما ویدیوگرافیک یک تیزر تبلیغاتی اقتصادی می‌باشد که هرچند جذابیت موشن گرافیک را ندارد ولی تاثیر خود را روی مخاطب می‌گذارد.

*زمان ساخته شدن پروژه‌های ویدئوگرافی نسبت به موشن گرافیک و حتی فیلم‌ها کم‌تر است. همچنین سریع‌تر تحویل داده می‌شوند.

*معمولا در پروژه ویدیو گرافی، اجباری برای فیلم‌برداری زنده وجود ندارد. ویدیو گرافر می‌تواند با ترکیب تصاویر واقعی و گرافیکی روحی تازه به کار ببخشید و تاثیرگذاری تبلیغات را چند برابر کند.

سافت باکس گاداکس

انواع ویدئوگرافی

تولید محتوای ویدیویی انواع مختلفی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

ویدئو گرافی با فعالیت زنده یا مستند

در ویدئوگرافی با فعالیت زنده، شما از تصاویر واقعی و ضبط‌شده استفاده می‌کنید و آن را ‌بصورت هنرمندانه‌ای با تصاویر گرافیکی ترکیب می‌کنید. همچنین در این ویدیوها می‌توانید کارمندان، مشتریان و حتی خودتان را به مخاطبان نشان داده و در مورد محصولات یا خدمات خود توضیح دهید. پس از یک سو امکان توضیح دادن دارید و از سوی دیگر گرافیک، لایه‌ی جذابی را به ویدئو اضافه می‌کند تا بتوانید ارائه بهتری داشته باشید.

ویدئوگرافی بدون استفاده از تصاویر واقعی

در این نوع پروژه‌ها اثری از عناصر واقعی و زنده نیست و گرافیک موجود در پروژه، پیام تبلیغاتی را به مخاطب می‌رساند. گرافیک این نوع پروژه‌ها ترکیبی از المان‌های وکتوری (تصاویر گرافیکی کامپیوتری)، نوشته‌های متحرک، جلوه‌ها و افکت‌ها است. در نهایت با اضافه کردن یک موزیک مناسب و افکت‌های صوتی، می‌توانید ویدیو گرافی خود را جذاب‌تر کنید.

ویدیوگرافی تبلیغاتی

در ویدیوگرافی تبلیغاتی بیشتر به نمای محصول پرداخته خواهد شد (نه اطلاعات فنی آن). شما بعنوان ویدیو گرافر در این نوع تبلیغ باید از مهارت‌های گرافیکی استفاده کنید. ویدیوگرافی تبلیغاتی عموما در فضای استودیوی تبلیغاتی با استفاده از تجهیزات نور پردازی تخصصی، پرده‌ها و پس زمینه های رنگی صورت می‌گیرد. در این روش امکان طراحی و تهیه مدل‌های مختلف تبلیغاتی جذاب در زمان کوتاه با هزینه اقتصادی وجود دارد. در نتیجه می‌توانید به آسانی با مشتری و مخاطبان ارتباط مؤثری برقرار کنید.

تجهیزات لازم ویدیو گرافر برای ویدئو گرافی

ساخت ویدیو و تولید محتوا، به صبر و حوصله، سخت کوشی و ابزار مناسب نیاز دارد. ویدیوهایی که دارای وضوح بالا و بدون لرزش تصویر، کیفیت صدا و نورپردازی خوب، بک گراند مناسب و محتوای کاربردی و ارزشمند هستند، بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند. در این قسمت از مقاله سعی کردیم به شما کمک کنیم تجهیزات ضروری برای کار خود را بشناسید.

دوربین کنون Canon EOS 5D

دوربین

طبیعتاً یکی از اساسی ترین نیاز شما برای ویدیوگرافی، وجود یک دوربین باکیفیت است. گرا‌ن‌ترین دوربین؛ لزوما بهترین دوربین نیست بلکه دوربینی بهترین است که بتوانید به بهترین شکل از آن استفاده کنید. دوربینی که بتواند با کیفیت p1080 فیلمبرداری کند، کارتان را به راحتی پیش می‌برد و ضبط و ساخت ویدیوهایی با کیفیت و واضح را امکان پذیر می‌کند. بطور مثال دوربین کانن Canon EOS 5D Mark IV Kit 24-105mm f/4L IS II USM می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. سیستم  فوکوس خودکار استفاده شده در این دوربین همان است که در دوربین پرچمدار کانن به كار رفته است. با این دوربین می‌توانید تا ۳۰ فریم در ثانیه با فرمت 4K  فیلمبرداری کنید. . نتایج نشان می دهد شرکت کانن توانسته دامنه پویایی٫ رزولوشن٫ سرعت و دقت فوکوس خودکار را در این دوربین نسبت به قبلی‌ها، بهبود دهد.

ویژگی های مهم

30 مگاپیکسل

لنز EF 24-105mm f/4L IS II USM

اندازه حسگر Full Frame

میکروفون

صدا، نور، تصویر، حرکت! احتمالا این جمله شما را یاد پشت صحنه فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی می‌اندازد. تابحال دقت کرده‌اید که چرا اول به صدا اشاره می‌شود؟ فودبلاگری را تصور کنید که درحال ضبط موکبانگ غذاست، اگر به هر دلیلی نتواند فیلم بدون نویز ضبط کند، وقت و مواد غذایی محدودی که در اختیار داشته از بین می‌رود. مگراینکه میکروفون مورد نظر قابلیت مانیتورینگ داشته باشد.(قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد هم‌زمان با ضبط، صدای خود را بشنوید و مشکلات آن را در همان زمان متوجه شوید). پس صدای باکیفیت لازمه کار حرفه‌ای‌ها و ضبط ویدیوی حرفه‌ای است.

اگر عکسی که گرفتید تار باشد یا افکت خوبی نداشته باشد، تدوینگر و ادیتورها می‌توانند با افکت‌ها و برنامه‌های مخصوص، آن را ویرایش کنند. ولی اگر صدای محیطی زیادی در ویدیوی شما وجود داشته باشد هرگز نمی‌توانید نویز محیط را از بین ببرید. راه حل چیست؟ برای به دست آوردن کیفیت صدا، باید حتما از میکروفونی استفاده کنید که خروجی باکیفیت و بدون نویزی را به شما بدهد. بعنوان مثال یک موکبانگر در حین رکورد، میکروفونی مثل میکروفون شاتگان کامیکا COMICA CVM-VM20 مجاور دهانش قرار می‌دهد تا جزئیات صدا را رکورد کند. این مدل شفاف ترین صدای ممکن را در شرایط مختلف دریافت می‌کند زیرا که تمرکز صدا روی سوژه بوده و نه صداهای محیطی اطراف. با این میکروفن می‌توانید کیفیت صدای استودیویی داشته باشید ولی پولی برای کارت صدا ندهید.

1610063342 IMG 1465555 ویدیو گرافر کیست؟ راهنمای کامل ویدیوگرافی

برای ضبط پادکست، ASMR، آمبیانس و صدابرداری در ساخت ویدیو می‌توانید از این شاتگان استفاده کنید و یا میکروفون شاتگان کامیکا COMICA Traxshot که امکان مانیتورینگ صدا و تنظیم گین صدا را دارد. این میکروفون همه کاره با داشتن 4 حالت مختلف صدا، این اجازه را به کاربر می‌دهد تا هر سناریویی که در ذهن دارد را به راحتی پیاده سازی کند. شما می توانید برای ضبط صدا بین حالت های مونو، استریو 30 درجه‌ای، استریو 90 درجه‌ای و استریو 180 درجه‌ای باتوجه به سناریویی که دارید، انتخاب کنید.

نورثابت

نوردهی در عکاسی اهمیت زیادی دارد و عکاسان به همین منظور از سافت باکس برای تأمین نور محیط استفاده می‌کنند. گفتنی است که ویدئولایت یک ابزار رایج برای این منظور و کار ویدیو گرافر ها است. اکثر ویدئولایت‌ها کم‌حجم و سبک هستند، بنابراین می‌توانید همراه با دوربین از آن استفاده کنید. برای مثال ویدئو لایت گودکس Godox VL300 LED Video Light یک منبع نور سبک و جمع ‌و جور است که مناسب کار شماست. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به وجود یک فن خنک‌کننده و بیصدا اشاره کرد. همچنین می‌توان به تنظیمات وایرلس دستگاه که بصورت بی‌سیم و کنترل از راه دور رادیویی در اختیار شما قرار می‌گیرد، اشاره کرد. حتی می‌توانید با دستگاه‌های همراه و بلوتوث به آن متصل شده و از برنامه GodoxPhoto استفاده کنید. این برنامه بصورت رایگان در اختیار پلتفرم‌های گوگل و iOS قرار دارد.

ویژگی های مهم

پروژکتور LED پرقدرت

روشنایی قابل تنظیم

دمای رنگ 5600k

سخن پایانی

ویدیو گرافی ترکیبی از تصاویر، نوشته‌ها و صداهاست که جهت جذاب‌تر شدن پروژه استفاده می‌شوند. این موضوع کمک زیادی به اثرگذاری محتوای تبلیغاتی شما خواهد کرد. پروژه ویدیو گرافی را می‌توان تحت قالب‌هایی مانند پروژه اسلاید شو، افتتاحیه، معرفی و اینفوگرافیک طراحی کرد. (اینفوگرافیک به تصویری گفته می‌شود که در آن اطلاعات و یا هرگونه دانشی در قالب تصویر و با استفاده از نمودارهای گرافیکی، چارت و سایر آیکون ها ارائه شود. هدف آن ساده سازی فهم اطلاعات پیچیده و یا جذاب نمودن ارائه اطلاعات است.)

از تأثیر ویدیو گرافر ها درروند کسب‌ و‌کار خود برایمان بنویسید.

2 Comments

  1. محمد 1401-12-13 Reply

    سلام وقت بخیر کاش زودتر با قابلیت مانیتورینگ آشنا می شدم. من موکبانگرم، یبار کلی زمان گذاشتم فیلم ضبط کردم، بعداز اتمام ضبط کلی وقت گذاشتم از اول به صدای رکوردشده گوش دادم، بعد متوجه شدم وااای صدای محیط اطراف خیلی فیلمو خراب کرده. این قسمت خوب ماجراس، تازه دوباره مجبور شدم از اول ضبط کنم. واقعا اعصاب و وقت و انرژیمو هدر دادم. ممنون از مقاله خوبتون. امیدوارم بقیه مثل من ندونسته چیزی نخرن

    • Author
      سعید کریمی 1401-12-13 Reply

      ممنون محمد عزیز که تجربه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید و خوشحالیم که مقاله براتون مفید بوده

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*