وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

راه حل مشکل اتصال میکروفون به آیفون

مشکل اتصال میکروفون به آیفون در چیست؟

اتصال میکروفون به آیفون

اگر با اتصال میکروفون به آیفون خود دچار مشکل هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. با این‌که گوشی‌های هوشمند دارای میکروفون داخلی هستند، اما برای تولید محتوای حرفه‌ای نیازمند میکروفون‌ (خارجی) باکیفیت هستید. تقریبا همه لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها دارای جک هدفون هستند، این ورودی برای هندزفری‌ و میکروفون‌ هم استفاده می‌شود. اما موبایلهای آیفون معمولا درگاه لایتنینگ دارند ولی جک هدفون ندارند و برای اتصال میکروفون، به کابل تبدیل نیاز دارند. البته میکروفون‌هایی وجود دارند که مخصوص آیفون طراحی شده‌اند و کانکتور لایتنینگ دارند. این میکروفن‌های معمولا مشکل اتصال به iPhone را ندارند و با آن سازگار هستند، اگر مشکلی وجود داشته باشد اغلب نرم افزاری است و یا به میکروفون داخلی ربط پیدا می‌کند. (در ادامه راه حل این مشکل را برایتان توضیح داده‌ایم).

برعکس، بعضی از میکروفون‌ها مانند رود وایرلس گو 2 RODE Wireless GO II که مخصوص دوربین هستند حتی با تبدیل آیفونی به آیفون وصل نمی‌شوند. بنابراین برای اتصال رود به آیفون باید از کابل موبایلی هم استفاده کنید. میکروفون‌هایی مانند بویا (By-m1) که  اکثرا با موبایلهای اندرویدی استفاده می‌شوند، به دلیل اینکه نسخه فیک آنها در بازار زیاد شده با آیفون سازگاری ندارند. در ادامه راهکارهای مهم اتصال میکروفون به آیفون را بررسی میکنیم.

 

بررسی اتصال میکروفون خارجی به آیفون

1- ممکن است گرد و خاک به ورودی میکروفون موبایل نفوذ پیدا ‌کند، باید مطمئن شوید هیچ غباری در آن وجود ندارد و راه اتصال میکروفون به گوشی ‌را نبسته است. بهترین راه برای تمیز کردن ورودی میکروفون، استفاده از خلال دندان است. بعد از خارج کردن ذرات و غبار، میکروفون را به موبایل بزنید.

2- گاهی قاب موبایل مانع از اتصال میکروفون به دستگاه می‌شود، ممکن است کابل تبدیل به اصطلاح خوب جا نرفته باشد، از اتصال آن مطمئن شوید.

رفع مشکل میکروفون آیفون

بررسی اتصال میکروفون داخلی آیفون

1- اگر میکروفون داخلی آیفون کار نمی‌کند، تنظیمات میکروفون را بررسی کنید. وارد تنظیمات شوید، Privacy را انتخاب کنید و روی Microphone ضربه بزنید. اگر دسترسی میکروفون به دوربین غیر فعال بود، آنرا فعال کنید.

2- قاب‌های زیادی برای گوشی آیفون وجود دارند که کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند. دلیل قطع و وصل شدن صدای گوشی گاهی به همین قاب‌ها ربط دارد. برخی از محافظ‌ها به اصطلاح صدا را خفه می‌کنند، کافی است گوشی خود را از آن جدا کنید.

3- مطمئن شوید قاب موبایل ورودی میکروفون آیفون را مسدود نکرده باشد.

4- اگر گوشی شما زیر باران خیس شده یا آب روی آن ریخته، قبل از رکورد کردن حتما اسپیکر گوشی را به سمت پایین قرار دهید تا آب اضافی آن خارج و به طور کامل خشک شود.

تست ضبط صدا از طریق میکروفون خارجی انجام می‌شود یا میکروفون داخلی؟

بعد از اتصال میکروفون به گوشی، باید بررسی کنید موبایل از میکروفون داخلی استفاده می‌کند یا از میکروفونی که به آن وصل کرده‌اید. نرم افزار ضبط صدا را باز کنید و به قسمت‌هایی از فوم میکروفون خارجی آرام ضربه بزنید، وقتی به میکروفون خارجی ضربه می‌زنید، دامنه موج در ضبط صوت بیشتر می‌شود. با این تست ساده می‌توانید تشخیص دهید که میکروفون خارجی به گوشی وصل شده یا نه.

اتصال هدفون به موبایل تایپ سی

از کابل تبدیل مناسب استفاده کنید

تا الان دریافتید که اگر می خواهید با میکروفون خارجی صدایتان را رکورد کنید، از بین میکروفون‌های مخصوص آیفون و میکروفون‌های غیر آیفونی باید انتخاب کنید. برای اتصال میکروفون‌های تایپ سی به آیفون از مبدل USB-C به لایتنینگ کامیکا COMICA CVM-USBC-LN و برای اتصال میکروفون‌هایی که جک 3.5 میلیمتری دارند از کابل تبدیل لایتنینگ کامیکا COMICA CVM-SPX-MI استفاده کنید.

سخن نهایی:

در این مقاله تلاش کردیم به حل مشکل  اتصال میکروفون به گوشی‌های آیفون کمک کنیم. در هنگام خرید کابل لایتنینگ حتما به اصل بودن آن توجه کنید و از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. کابل اصل طول عمر بالاتری دارد و نویز ایجاد نمی‌کند. امیدواریم این مقاله راهنمای خوبی برای اتصال میکروفون به آیفون باشد. اگر تمام راه‌ حل‌های این مقاله را به درستی انجام دادید ولی مشکلتان حل نشد، می‌توانید گوشی خود را یکبار خاموش و روشن کنید و دوباره به ضبط صدا بپردازید. درصورتی‌که راهکار دیگری را تست کرده‌اید، آن را بنویسید تا بقیه از آن استفاده کنند.

امتیاز دهید

2 Comments

  1. مژگان 1401-10-21 Reply

    سلام، من رود وایرلس گو 2 سینگل خریدم بعد که به دستم رسید دیدم کابل ایفونی نداره، مجبور شدم دوباره برم کابل ایفونی بخرم ولی هرکاری کردم به ایفونم وصل نشد . مطمئن هم هستم که کابل تبدیلم سالم و اورجیناله. حالا باید چیکار کنم؟

    • Author
      سعید کریمی 1401-10-21 Reply

      با سلام
      میکروفون wireless go برای استفاده روی دوربین هستش و برای اینکه به موبایل آیفون بزنید باید دوتا کابل داشته باشید که هیچ کدومش توی پک رود وجود ندارن.
      یکیش همون کابل آیفونی هستش که شما دارید. دومی کابل تبدیل کامیکا COMICA CVM-SPX هستش که یه سمتش رو باید به کابل رود بزنید و سر دیگه رو به تبدیل آیفونی که دارید.
      اینجوری مشکلتون حل میشه

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*