وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

اتصال میکروفون به موبایل با تبدیل aux به تایپ سی

تبدیل aux به تایپ سی کابلی است که یک سر تایپ سی دارد و سر دیگر آن جک 3.5 میلیمتری مادگی است. این مبدل برای اتصال میکروفون به موبایل‌هایی استفاده می‌شود که جک 3.5 میلیمتری (AUX) ندارند و فقط ورودی TYPE-C دارند. برای اتصال هدفون، هندزفری و میکروفون به موبایل‌های پرچم‌‌دار سامسونگ (سری S) و شیاومی باید از این تبدیل AUX به TYPE-C استفاده کنید. ما این مقاله را برای شما تهیه کرده‌ایم.

تبدیل aux به تایپ سی در موبایل‌های هوشمند چه کاربردی دارد؟

امروزه کیفیت فیلم‌برداری گوشی‌های هوشمند روز به روز در حال  پیشرف است و شما می‌توانید با گوشی هوشمند خود فیلم‌برداری حرفه‌ای داشته باشید. صدا یکی از مهمترین عوامل در کیفیت ویدیو شماست. پیشرفت‌هایی در میکروفون‌های داخلی گوشی‌ها صورت گرفته ولی کیفیت صدایی که رکورد می‌کنند برای پروژه های حرفه‌ای مناسب نیستند. استفاده از میکروفون خارجی یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود صدای موبایل شماست. معمولا اغلب موبایل‌های هوشمند اندرویدی از درگاه تایپ سی پشتیبانی می‌کنند و جک 3.5 میلیمتری ندارند.

اتصال میکروفون به موبایل با تبدیل aux به تایپ سی

اهمیت استفاده از کابل تبدیل:

کابل‌ها به صورت یک یا چند رشته سیم هستند که وظیفه‌ی آن‌ها در دنیای دیجیتال، منتقل کردن اطلاعات از دستگاهی به دستگاه دیگر است. کابل‌ها کانال ارتباطی بین قطعات مختلف هستند و می‌توانند سیگنال صوت را  از قسمتی به قسمت دیگر منتقل کنند. خیلی از ابزارها بدون کابل نمی‌توانند به سایر دستگاه‌ها متصل شوند و تا وقتی ارتباط از طریق کابل تبدیل برقرار نشود، آن وسیله بی استفاده باقی می‌ماند.

جک 3.5 میلیمتری:

کابل‌های صدا دارای انواع مختلف با کانکتورهای متفاوت می‌باشند که جک 3.5 میلی‌متری در این دسته قرار می‌گیرد. کاربرد آن در AUX، هدفون، هندزفری و … است. البته همه‌ی کانکتورهای این جک شبیه به هم نیستند و کاربرد و حتی شکل  ظاهریشان متفاوتند. آن‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از یک خط، دو خط و سه خط. در بیشتر دستگاه‌های پرتابل و گوشی‌های هوشمند از جک 3.5 میلی‌متری استفاده می‌شود. جک TRS (دو خط) برای اتصال میکروفون به دوربین و جک TRRS (سه خط) برای اتصال به موبایل ساخته شده اند.

بیشتر بخوانید: کابل تبدیل TRS  به TRRS

اتصال هدفون به موبایل تایپ سی

تبدیل aux به تایپ سی با چه موبایل‌هایی سازگاری دارد؟

اگر می‌خواهید میکروفون یا هدفون را به موبایل تایپ سی بزنید باید از کابل تبدیل USB-C کامیکا COMICA CVM-SPX-UC  استفاده کنید. این کابل برای انواع موبایل، تبلت و دیگر سیستم‌هایی که اتصال aux ندارند، مناسب می‌باشد، از جمله گوشی‌هایی که فاقد خروجی aux هستند می‌توان به Mate10 Huawei، Samsung s21 ultra، Samsung s20 و … اشاره کرد.

توجه داشته باشید که برای استفاده از کابل تبدیل، بهتر است گوشی را از قاب خارج کنید. چون ممکن است مانع از اتصال درست کابل به موبایل شود.

سخن نهایی:

کیفیت، مهمترین رکنی است که در خرید لوازم جانبی هم‌چون کابل aux به تایپ سی باید در آن دقت کنید. بهین مدیا این اطمینان را به شما می‌دهد که محصولات اورجینال و باکیفیت تهیه کند. شما با گوشی خود مشکل اتصال کابل دارید؟

امتیاز دهید

4 Comments

  1. Arya 1402-11-28 Reply

    سلام وقت بخیر . من میکروفون بقه ای تهیه کردم اگه ازین برا رابطش استفاده کنم کیفیت ضبط صدا افت میکنه؟

  2. صبا 1401-09-23 Reply

    سلام وقت بخیر، گوشی من Samsung Galaxy S20 FE هستش، می تونم از این کابل تبدیل استفاده کنم؟

    • Author
      سعید کریمی 1401-09-23 Reply

      با سلام
      بله این کابل تبدیل برای اتصال میکروفون و هندزفری هستش و با موبایل شما سازگاره.

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*