وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

خصوصیات یک میکروفن خوب برای وبینار

یکی از خصوصیات میکروفون خوب، ضبط صدای بدون نویز است. اگر مدرس هستید و در شرایطی مثل کرونا کلاس آنلاین و وبینار برگزار می‌کنید، حتما می‌خواهید صدای شفاف و بدون نویزی را منتقل کنید. داشتن میکروفون برای تدریس در کلاس آنلاین، باعث بالا رفتن پرستیژ کارتان نیز می شود. اما استفاده از میکروفون داخلی گوشی و یا لپ‌تاپ برای دانش آموزان و دانشجویانتان در این کلاس‌ها کافی است، زیرا مشارکت آن‌ها از شما کم‌تر است. (هرچند میکروفون داخلی لپ‌تاپ‌ها معمولا نویزگیر ندارند). تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و از این به بعد، صدایتان را با کیفیت بهتری به گوش مخاطبان آنلاین خود برسانید.

میکروفن خوب برای وبینار

خصوصیات میکروفن خوب برای وبینار:

1- ضبط صدای بدون نویز:

از مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب میکروفن در کلاس مجازی، داشتن صدای بدون نویز است. میکروفون‌ های متعددی با قیمت و کیفیت متفاوت وجود دارند که بسیاری از آن‌ها برای تدریس در کلاس آنلاین مناسب نیستند. اگر به دنبال بهترین میکروفون برای کلاس مجازی هستید، میکروفونی را انتخاب کنید که نویز اطراف را دریافت نمی‌کند. به این ترتیب که صداهای اضافه‌ای که در اطراف شما وجود دارد، هنگام استفاده از میکروفون ضبط نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: راه حل های کاهش نویز میکروفون

2- فرکانس پاسخگویی بالا:

هرچه پاسخ فرکانسی میکروفون بیشتر باشد، صدا با کیفیت مطلوب‌تری رکورد می‌شود. فرکانس قابل شنیدن برای گوش انسان، بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز می‌باشد. هر چه بازه فرکانس پاسخگویی میکروفون شما به 20 هزار هرتز نزدیک‌تر باشد، بهتر است. پس حتما مشخصات فنی میکروفون مورد نظرتان را بررسی کنید. جالب است بدانید اگر پاسخ فرکانسی موبایلتان پایین باشد، صدایی که با آن ضبط کرده‌اید را متفاوت از صدای اصلی می‌شنوید.

3- قابلیت Plug and play:

فناوری Plug and Play باعث می‌شود میکروفون توسط کامپیوتر و لپتاپ بصورت خودکار شناسایی شود. تجهیزاتی مانند ماوس، کیبورد، هدست اداری، اسپیکر و وب‌کم از این فناوری استفاده می‌کنند. بهترین میکروفون برای کلاس مجازی نیز این ویژگی را دارد و سیستم شما به راحتی آن را می‌شناسد. پس لازم نیست وقت خود را صرف نصب درایورهای مربوطه کنید. (درایور رابط بین سخت افزار و نرم افزار است).

میکروفون خوب مناسب لایو

4- اندازه میکروفون:

برای برگزاری کلاس آنلاین و وبینار، نیاز به میکروفون بزرگ ندارید. یک میکروفون بزرگ ممکن است مانعی برای دیدن تصویر کامل شما باشد. بهترین گزینه برای این کار استفاده از میکروفون های یقه‌ای است. میکروفون یقه ای به دلیل سایز کوچک، وزن کم و محدوده فرکانسی مناسبی که دارد، برای تدریس آنلاین، ضبط ویدیوهای آموزشی، سخنرانی، مصاحبه، تولید محتوای اینستاگرام و یوتوب نیز مناسب است. یکی از بهترین مزیت‌های میکروفون های یقه ای، ثابت بودن آن روی لباس است. می‌توانید آن را به وسیله گیره کوچکی که دارد به لباس خود متصل کنید و سیم آن را از زیر لباس عبور دهید تا پنهان شود.

5- طول کابل:

دقت داشته باشید که طول کابل میکروفون متناسب با نیاز شما باشد تا بتوانید آن را در فاصله دلخواه از سیستم خود قرار دهید. طول کابل مناسب امکان فاصله گرفتن از سیستم  و حرکت آزادانه را به شما می‌دهد.

6- قابلیت چرخش:

یکی دیگر از خصوصیات میکروفن خوب، قابلیت چرخش یا انعطاف است. میکروفون های یقه ای انعطاف زیادی دارند اما در خصوص میکروفون های رومیزی بهتر است دقت داشته باشید که پایه آن قابلیت چرخش داشته باشد تا بتوانید آن را در زاویه دلخواه خود تنظیم کنید.

میکروفون یقه ای کامیکا COMICA V01 USB

خوش قیمت ترین میکروفون یقه‌ای برای لایو و تولید محتوا:

اگر به دنبال میکروفون موبایلی هستید که به لپتاپ هم وصل بشود و برای کلاس آنلاین کاربرد داشته باشد، میکروفون یقه ای کامیکا COMICA CVM-V01.USB انتخاب درستی است. این میکروفون به  دلیل  داشتن  خروجی  هدفون، برای ویدیو کنفرانس، لایو، گیم و فیلم‌برداری مناسب است. بطوریکه هنگام لایو یا در محیط گیم، می‌توانید صدای طرف مقابل و هم‌تیمی هایتان را بشنوید.

این مدل با موبایل‌های اندرویدی تایپِ سی سازگار است و بوسیله تبدیل USB که دارد به لپتاپ و کامپیوتر متصل می‌شود. بطور کلی این مدل یکی از میکروفون‌های مناسب برای لایو است.

میکروفون یقه ای کامیکا مدل SIG.LAV V05

میکروفون یقه‌ای دارای خصوصیات میکروفون خوب:

میکروفون یقه ای کامیکا COMICA SIG.LAV V05 با وزن کمی که دارد به راحتی قابل حمل کردن است. این میکروفون مقرون به صرفه، با کیفیت صدای مطلوبی که دارد برای برگزاری کلاس آنلاین بسیار عالی عمل می‌کند. با داشتن کلید سه حالتی بر روی این میکروفون می‌توانید بین حالت‌های موبایلی (مناسب برای لایو)، دوربینی و خاموش-روشن تغییر وضعیت دهید. با وجود چراغ LED می‌توانید متوجه تمام شدن باتری میکروفون بشوید و در هنگام برگزاری جلسات آنلاین سردرگم نشوید. این میکروفون یقه‌ای با انواع موبایل‌هایی که جک 3.5 میلیمتری (جک هدفون) دارند سازگار است. برای اتصال به آیفون و اندروید باید از تبدیل های مناسب استفاده کنید . وقتی در حال برگزاری کلاس مجازی هستید و محیط اطرافتان شلوغ است، می‌توانید با پایین آوردن گین، نویز را کاهش دهید.

سخن پایانی:

در این مقاله تاثیر داشتن صدای واضح در برگزاری کلاس مجازی را بررسی کردیم. به نظر شما چه فاکتورهای دیگری باید به لیست خصوصیات میکروفن خوب برای کلاس مجازی اضافه شود؟

امتیاز دهید

2 Comments

  1. سمانه 1401-10-03 Reply

    سلام،، جای شارژ گوشی من تایپ سی هست. این میکروفون به قسمت شارژ وصل میشه؟

    • Author
      سعید کریمی 1401-10-04 Reply

      با سلام
      بله میکروفون یقه ای کامیکا COMICA CVM-V01.USB به قسمت شارژ موبالای تایپ سی میخوره و بدون نیاز به باتری، میتونید صداتون رو با نرم افزار دوربین موبایل ضبط کنید

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*