وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
ضمن تبریک سال نو. به دلیل حجم بالای مرسولات، ارسال سفارشات خارج از تهران، بعد از تعطیلات نوروز انجام می‌گیرد.

اتصال میکروفون یقه ای به گوشی شیائومی

حل مشکل اتصال میکروفون یقه ای به گوشی شیائومی

اگر برای اتصال میکروفون یقه ای به گوشی شیائومی خود راه حلی ندارید، این مقاله برای شماست. تقریبا تمام سیستم‌ها اعم از لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند دارای پورت یا درگاه TRRS هستند که می‌توانید برای آگاهی بیشتر به مقاله‌ی کابل تبدیل تی‌آراِس به تی‌آرآراِس ما مراجعه کنید. این ورودی برای هنذفری‌ها و هم‌چنین برای میکروفون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. آموزش استفاده از میکروفون یقه‌ای برای گوشی و دیگر دستگاه‌ها دشوار نیست و معمولا تمام سیستم‌ها با این جک 3.5 میلی‌متری سازگاری دارند. البته میکروفون خارجی روی برخی گوشی‌ها مانند مدل‌های شیائومی با نرم افزار دوربین کار نمی‌کنند و برای قبول میکروفون نیازمند نصب اپلیکیشن و تغییر در تنظیمات آن هستند که در ادامه برایتان شرح خواهیم داد. برخی مدلها مانند میکروفون بویا BY-M1  به نرم افزار دوربین گوشی وصل نمی‌شوند مگر با کابل اتصال. بعد از خریداری کابل مشکل دیگری که پیش می‌آید این است که امکان کار نکردن کابل وجود دارد. درواقع با توجه به این‌که مدل‌های فیک این برند در بازار عرضه می‌شوند و اصل نیستند، خرید این گونه میکروفون‌ها ریسک به حساب می‌آید. البته این موضوع معنی استفاده نکردن از کابل را نمی‌دهد. مسئله این است که اگر میکروفون خوبی انتخاب نکنید، هرچقدر هم که کابلتان سالم و خوب باشد مطمئنا خروجی خوبی دریافت نخواهید کرد.

 

چه میکروفون یقه‌ای مناسب اتصال به گوشی شیائومیه؟

در این زمینه می‌توانیم میکروفون یقه ای کامیکا CVM-V01 USB را به شما معرفی کنیم. نکته مهم درباره این مدل این است که بدون نیاز به تبدیل، به موبایلای تایپ سی وصل می شود و جنس بدنه عالی و بادوام، از ویژگی‌های این محصول می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص میکروفون‌های یو‌اِس‌بی می‌توانید به مقاله میکروفون USB و انواع آن مراجعه فرمائید. در ادامه همان طور که قول دادیم به بررسی اپلیکیشن‌هایی می‌پردازیم که با فعال کردن یک گزینه در تنظیمات آن‌ها می‌توانید گوشی شیائومی خود را به میکروفون یقه‌ای دلخواهتان متصل کنید.

 

نرم افزارهای اتصال میکروفون به گوشی شیائومی:

  • Manual Camera
  • Open Camera
  • Camera Zoom

 

اپلیکیشن Manual Camera

و اما یکی از راه‌های ساده برای وصل کردن میکروفونتان به گوشی، نصب این نرم افزار است. که درباره‌ی چگونگی استفاده از این نرم افزار بطور جداگانه برایتان مقاله در سایت قرار خواهیم داد. اما چیزی که اکنون نیاز دارید رابرایتان شرح می‌دهیم. حواستان باشد که این مشکل نرم افزاری روی موبایل شما وجود دارد و حتما باید از طریق این نرم افزار، ویدیو رکورد کنید تا بتوانید از میکروفون متصل شده به موبایل استفاده کنید. از بابت این موضوع احساس خوبی داشته باشید زیرا که Manual Camera تمام خصوصیات دوربین شما را دارد و بر خلاف اپلیکیشن‌های مشابه که از دوربین عقب پشتیبانی می‌کنند، این نرم افزار هردو دوربین را ساپورت می‌کند. یکی دیگر از مهم ترین قابلیت‌های این دوربین، کیفیت بسیار بالایش می باشد. اکنون وقت دانلود و استفاده است. ابتدا از گوکل پلی یا اپ استور و حتی از گوگل باید این نرم افزار را دانلود و نصب کنید. بعد اجازه‌ی دسترسی بدهید و به همین راحتی وارد محیط برنامه می‌شوید. از قسمت پایین چرخ دنده را بزنید و وارد ستینگ برنامه شوید. گزینه‌ی Record Audio را پیدا کنید. دایره را به سمت راست بکشید تا نارنجی رنگ شده و فعال شود. با فعال کردن این قسمت، دو گزینه ظاهر می‌شود. Audio source  را  انتخاب کنید و آن را در حالت External Mic قرار دهید. به همین راحتی شما قادر هستید میکروفون یقه‌ای به گوشی شیائومی خود وصل کنید و رکورد انجام دهید.

دانلود Manual Camera

اپلیکیشن Open Camera

گاهی منوی پیش فرض گوشی‌های هوشمندمان نمی‌توانند پاسخگوی نیازهایمان باشند، در این صورت می‌توانیم از اپلیکیشنهای جایگزین استفاده کنیم. برای اتصال میکروفون یقه‌ای به گوشی شیائومی خود می‌توانید از دوربین اُپن کمرا بهره ببرید و به ضبط صدا بپردازید. یادتان باشد گزینه‌ی

External Mic فعال باشد. برای این کار وارد آیکون چرخ دنده از قسمت سمت راست و بالای دوربین بشوید سپس گزینه Video setting را انتخاب کنید و بعد  Record Audio را اکتیو کنید. حالا Audio source نمایان می‌شود. آن را انتخاب کنید و حالت External Mic  را تیک بزنید.

دانلود Open Camera

image 2022 05 29 141607671 اتصال میکروفون یقه ای به گوشی شیائومی

تنظیمات Open Camera

 

اپلیکیشن Camera Zoom

یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای اتصال میکروفون یقه‌ای به موبایل شیائومی به کمک شما می‌آید، کمرا زوم است که کار با آن همانند نرم افزار‌های معرفی شده‌ی بالا است. بعد از نصب برنامه و اجازه دسترسی به آن، آیکون تنظیمات را برگزینید. به ترتیب گزینه‌های زیر را انتخاب کنید.

Video setting –> Record Audio –> Audio source –> Audio source

دانلود Camera Zoom

image 2022 05 29 141915337 اتصال میکروفون یقه ای به گوشی شیائومی

تنظیمات Camera Zoom

سخن پایانی:
صرفا تهیه هر مدل میکروفون‌های یقه‌ای برای استفاده در کارهای گوناگون نظیر ضبط ویدئو یا پادکست و یا حضور در کلاس‌های آنلاین کافی نیست، درواقع لازم است نکاتی را در نحوه اتصال آن‌ها بدانید تا محتواهای شما با کیفیت تولید شوند. برای اطلاعات درباره بهترین میکروفون مورد نیازتان و کارکرد آن‌ها روی بهین مدیا حتما حساب کنید. ما در این مقاله تلاش کردیم به حل مشکل  اتصال میکروفون یقه ای به گوشی‌های شیائومی کمک کنیم و در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم. امیدواریم این مقاله راهنمای خوبی برای آموزش حل این سوال باشد.

موفق باشید.

13 Comments

  1. Moeini 1402-10-23 Reply

    برای ضبط صوتی یا تصویری نوازندگی ها با گوشی شیائومی poco X3 چه میکروفون و برنامه آندرویدی و تجهیزاتی پیشنهاد می کنید؟

    • Author
      سعید کریمی 1402-10-24 Reply

      سلام
      موبایل شما از طریق جک 3.5 میلیمتری میکروفون رو شناسایی میکنه، اگه میکروفونی میخواید که برای نوازندگی استفاده بشه و کیفیت صدای خوبی بده، مدل میکروفون شاتگان کامیکا COMICA CVM-VM20 رو پیشنهاد میکنم بهتون.

  2. رضا 1402-07-15 Reply

    سلام من گوشیم Poco X3 Pro میخواستم بدونم با برنامه دوربین مجزا میکروفون بویا به گوشیم وصل میشه و میتونم بی دردسر ویدئو رکورد کنم یا خیر

  3. Mehdi 1402-06-23 Reply

    من میکروفن یقه ای بیسیم Synco G1T دارم

    درگاه تایپ سی داره
    متأسفانه موقع اتصال علامت هندزفری بالا نمیاد. به طبع اون اتصال برقرار نمیشه

    مدل گوشی 11T pro

    • Author
      سعید کریمی 1402-06-26 Reply

      سلام وقت بخیر
      معمولا بعد از اتصال میکروفون، اینطور نیست که همه موبایلا علامتی رو نشون بدن. بهترین راه برای تست اینکه میکروفون توسط موبایل شناسایی شده باشه، اینه که با نرم افزار ویس رکوردر موبایل تست کنید.

  4. سارا 1402-06-22 Reply

    سلام چه میکروفونی بدون مشکل به گوشی شیائومی ردمی 9تی میخوره؟ از لحاظ تایپ سی و اینکه مستقیم ویس ضبط بشه نه اینکه فیلم بگیرم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  5. Ahmed 1402-06-10 Reply

    سلام .بنده میکروفون را که وصل میکنم بعد ضبط با دوربین صدا ضبط شده خراب و داری کشش آمدن در صدا هست .گوشی بنده 12t pro شیائومی هست

    • Author
      سعید کریمی 1402-06-10 Reply

      با سلام احمد عزیز
      لطفا نمونه ویدیویی که مشکل داره رو به شماره واتس اپ 09927111678 مسیج کنید تا مشکل رو بررسی و حل کنیم.

  6. بهروز رضازاده 1402-01-09 Reply

    ممنون از توضیحات شما، اما برای ضبط صدا هم راهی معرفی میکنید؟؟ 🙏

    یعنی شما فقط محبت کردین و مراحل ضبط با دوربین رو فرمودین، اما برای ضبط به صورت صوتی رو توضیح ندادین.

    یک دنیا تشکر و سپاس 🙏🙏🌹

    • Author
      سعید کریمی 1402-01-10 Reply

      با سلام بهروز عزیز
      معمولا نرم افزار رکوردر موبایل، میکروفون رو شناسایی میکنه و نیازی به ترفند خاصی نداره. ولی اگه به هر دلیلی میکروفون شناسایی نشد، میتوین از نرم افزار mp3 recorder استفاده کنید که شبیه manual camera تنظیماتی داره که میکروفون خارجی رو میتونید شناسایی کنید برای رکورد صدا. هردو فرمت mp3 و wav رو خروجی میده بهتون.

  7. فاطمه 1401-08-18 Reply

    با وجود همه اینکارها باز هیچ میکروفونی به گوشی شیائومی ۱۱تی پرو من نمیخوره. دلیلش رو میدونید؟حتی بویا ۴میلیونی و بلوتوثی های ۶۰۰تومنی هم نمیخورن. دفعه اول متصل میشن. دفعه دوم دیگه کار نمیکنه. و باید گوشی رو خاموش و روشن کنم باز. شاید یه بار دیگه کار کنه

    • Author
      سعید کریمی 1401-08-18 Reply

      این ناسازگاری بخاطر اینه که میکروفون شما ورژن تایپ سیش با موبایلتون مچ نیست. ما مدلی رو که خودمون تست کردیم و روی موبایل شما و مدلای پرچمدار سامسونگ کار میکنه، ست میکروفون بی سیم کامیکا COMICA VDLive10 USB هستش که الان توی تخفیف خیلی خوبی هستش

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*