وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

با مهمترین ابزار مورد نیاز استریم آشنا شوید

ابزار مورد نیاز برای شروع استریم

یادگیری و کار در زمینه استریم، به یکی از مهارت‌های مهم تبدیل شده است. از آنجا که برندها، موسسات آموزشی، تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و…، در این زمینه کار می‌کنند، داشتن ابزار برای استریم کردن حائز اهمیت می‌باشد. وبلاگ نویسان، نوازندگان، کاربران کلاب هاوس و هرکسی که چیزی برای عرضه داشته باشد، می‌تواند در این زمینه فعالیت کند. اما سوال اینجاست که استریم چیست؟ بطور کلی اجرای زنده در بستر اینترنت را استریم می‌گویند. به عبارت ساده‌تر استریم زمانی رخ می‌دهد که شما به صورت آنلاین فیلم تماشا می‌کنید یا آهنگ گوش می‌دهید، بدون اینکه فایل فیلم یا فایل آن آهنگ را دانلود کنید (به صورت لحظه‌ای به آن دسترسی دارید).

ابزا استریم

اکنون ممکن است سوال پیش بیاید که ابزار مورد نیاز استریم شامل چه مواردی می‌شوند؟ چه ابزارهایی برای راه‌اندازی یک سرویس استریم زنده موردنیاز است؟ چگونه می‌توان بصورت با کیفیت در این عرصه به فعالیت پرداخت؟ در این مقاله قرار است به این پرسش‌ها پاسخ کامل بدهیم تا دیگر برای این مسئله دغدغه نداشته باشید. اگر به دنبال بهترین میکروفون ها برای استریم هستید، این مقاله مخصوص شما نوشته شده است. ما در ادامه قرار است به محصولاتی با رده مختلف اشاره کنیم. پس اگر هر سلیقه‌ای داشته باشید، می‌توانید از لیست ما که دارای میکروفون‌هایی با برچسب قیمتی متنوع است، بهره ببرید.

اینترنت

یک اتصال اینترنتی پایدار با سرعت بالا و استفاده از گوشی هوشمند، می‌تواند کافی باشد. یکی از مشکلاتی که استریمرها با آن مواجه هستند، مشکلات متعدد اینترنت است. حتما قبل از خرید هرگونه بسته اینترنتی، تحقیق کنید که در محل شما سرویس دهی آن به چه صورت می‌باشد. از دوستان و نزدیکان خود که در محل هستند پرس و جو کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

کامپیوتر و گوشی هوشمند

شما به دستگاهی نیاز دارید که برای استریم از آن استفاده کنید. بهترین ابزارها در این زمینه، کامپیوتر یا یک موبایل هوشمند ساده خواهد بود. این کار را می‌توانید حتی با لپ تاپ انجام دهید، اما گوشی و کامپیوتر ابزارهای ساده و کاربردی‌تری هستند.

دوربین

یکی از مهم‌ترین ابزارها در بین تجهیزات مورد نیاز استریم، دوربین فیلمبرداری است. تصویر مناسب یکی از مهم‌ترین عوامل ارتباط با کاربر است. استریمر باید خودش را به مخاطبانش نشان دهد تا بازدیدکنندگان با او ارتباط بیشتری برقرار کنند.

سافت لایت

نور پردازی یک نکته کلیدی در استریم است. داشتن نور مناسب باعث می‌شود استریم حرفه‌ای و تمیزتر به نظر برسد و از نویزها و تاریکی‌ها کاسته شود، سافت لایت یک نور آرام بدون ایجاد سایه‌ و آسیب زدن به چشم ایجاد می‌کند‌.

ابزار مورد نیاز استریم

یکی از مهمترین ابزار مورد نیاز استریم میکروفون است

طبیعتا هر استریمری که کیفیت کار برایش مهم باشد نیاز به خرید میکروفون دارد تا بتواند صدای خود را به صورت واضح به مخاطب انتقال دهد. داشتن صدای مطلوب یکی از آپشن‌ها در استریم شماست و این موضوع با تهیه کردن یک میکروفن باکیفیت حل می‌شود. ممکن است فکر کنید برای شروع شما می‌توانید از همان هدفون خود استفاده کنید که یک میکروفون دارد اما دقت کنید که اگر صدای شما نویز داشته باشد، مجبور می‌شوید از طریق نرم‌افزارها، صدا‌های اضافه را استانداردسازی کنید که البته کیفیت آن نیز کاهش می‌یابد. به علاوه اگر در حالت گفت و گوی آنلاین باشید نمی‌توانید مشکل نویزها و صداهای محیطی را برطرف کنید. فرض کنید کاربر کلاب هاوس هستید و می‌خواهید مخاطب صدای شما را بطور واضح دریافت کند و متقابلا شما هم صدای او را داشته باشید، در اینصورت حتما به یک میکروفون با کیفیت نیاز خواهید داشت.

و اما سوال اصلی این است که پس چه میکروفونی مناسب کار من است؟ میکروفون یکی از مهم‌ترین ابزارها برای استریم است و باید برای خرید آن حساسیت زیادی به خرج دهید. در ادامه به بررسی چند مدل از بهترین میکروفن‌های مناسب استریم که در بازه قیمتی 1 تا 3 میلیون تومانی هستند می‌پردازیم.

f0215fa5 ed68 437c 9002 c44a9f33087c.jpg 500xaf ابزار مورد نیاز استریم کدامند؟

میکروفون یقه‌ای کامیکا CVM-V01.USB

استفاده از میکروفون‌های یو‌اس‌بی مناسب ارتباط‌های دو طرفه (مانند لایو) هستند که V01.USB  از این قاعده مستثنی نیست و متصل کردن این مدل به کامپیوتر، نیاز شما به کارت صدا را برطرف می‌کند زیرا کامپیوتر انرژی برق مورد نیاز را تامین می‌کند. این مدل یکی از میکروفون‌های یقه‌ای می‌باشد که کاربران زیادی از آن برای تولید محتوا یا استریم استفاده می‌کنند. کیفیت صدای مطلوب، بدون وجود صدای محیطی یکی از ویژگی‌هایی است که سبب می‌شود استریمرهایی که کیفیت خروجی کار برایشان مهم است به سراغ این مدل بیایند. فرض کنید با لپ‌تاپ در حال ارتباط دونفره هستید و میکروفون دستگاهتان هم باز است، در اینصورت طرف مقابل ممکن است صدای محیطی زیادی را بشنود و نتواند روی حرفهای شما تمرکز کند، باید میکروفونی داشته باشید که هم صدایتان را به وضوح دریافت کند و هم صداهای اطراف را کم کند. درحالی که بخواهید از مدل میکرفون معرفی شده استفاده کنید این مشکل را نخواهید داشت زیراکه خروجی هدفون و میکروفون جداگانه دارد و فرستنده و گیرنده صدای یکدیگر را بخوبی دارند و چه چیزی از این بهتر؟ اگر در استریم تازه وارد هستید و نمی‌خواهید به سراغ محصول گران قیمت بروید، می‌توانید این مورد را مد نظر قرار دهید.

 

میکروفون USB استودیویی کامیکا COMICA STA-U1

این مدل یک میکروفون با قیمت مناسب و اقتصادی است که تقریبا همه ی نیازهای شما رو برآورده می‌کند. فرض کنید داخل وبیناری قرار دارید و می‌خواهید فایل با خروجی با کیفیت داشته باشید که در آینده برای کاربران بارگذاری کنید یا در سایتی مانند آپارات آن را بارگذاری کنید، یا فرض کنید قرار است جلسه دونفره بصورت پرسش و پاسخ داشته باشید، در اینصورت حتما نیاز به میکروفونی دارید که علاوه بر مقرون بصرفه بودن بتواند نیازهای شما اعم از داشتن صدای باکیفیت را برآورده سازد. ممکن است بودجه زیادی برای خرید میکروفون گران قیمت نداشته باشید. علاوه برآن  ظاهر ساده و جذابی دارد و می‌تواند به هر میز کاری زینت ببخشد.

میکروفون USB استودیویی کامیکا STM-USB

اگر استریمر حرفه‌ای هستید قطعا نیاز به تجهیزات حرفه‌ای‌تر دارید. افراد کاربلد و کسانی که کیفیت کار برایشان مهم باشد همیشه به سراغ بهترین‌ها می‌روند. این مدل میکروفون استودیویی حرفه‌ای گزینه ای ایده‌آل برای استفاده استریم می‌باشد.

اگر نوازنده هستید و استریم می‌کنید، فرض کنید می‌خواهید با لپ تاپ به کلاب هاوس متصل شوید، در عین حال می‌خواهید صدای یک یا چند ساز خود را  هم داشته باشید، بودجه شما هم در حدی است که نمی‌خواهید دو عدد میکروفون داشته باشید یا کارت صدا و پایه جداگانه تهیه کنید، هم‌چنین دوست دارید میکروفون جم و جوری داشته باشید تا فضای زیادی را اشغال نکند، خروجی خوبی هم بدهد حتما به سراغ میکروفون USB استودیویی کامیکا STM-USB بروید. وجود دو کپسول کارایی این میکروفون را دوچندان می‌کند با این وجود پول یک میکروفون می‌دهید اما درواقع دو میکروفون دارید. وقتی دو میکروفون داشته باشید نیاز به کارت صدای جدا دارید اما این مدل دارای کارت صدای داخلی است.

میکروفون استریم

با وجود کارت صدای داخلی می‌توانید از قابلیت مانیتورینگ این میکروفون بهره ببرید به این صورت که هدفون را به میکروفون وصل کرده و با هدفون می‌توانید هم‌زمان هم صدای خودتان را بشنوید هم صدایی که دستگاه به واسطه باز بودن اسپیکر پخش می‌کند. این مورد به شما اجازه می‌دهد در جریان استریم‌ها صدا را بررسی کنید. این امر به شما کمک می‌کند از این اطمینان حاصل کنید که مخاطبان همان‌طور که می‌خواهید صدا را می‌شنوند یا نه؟ دیگر آن که این مدل قابل اتصال به موبایل هوشمند و کامپیوتر و لپ‌تاپ است و بدون تبدیل روی لپ‌تاپ کار می‌کند.

میکروفن STM-USB  دارای پاپ فیلتر است. وظیفه پاپ فیلترها چیست؟ یکی از مواردی که در دنیای استریم به آن بیش از حد توجه شده است، پاپ فیلتر نام دارد. این فیلترِ محافظت در برابر سر و صدا یک وظیفه اصلی دارد: وقتی در حال صحبت با میکروفون هستید، تلفظ حروفی مثل «پ»، «ت» ممکن است برایتان دردسرساز شوند. پاپ فیلتر وظیفه حذف این صداها را برعهده دارد. نتیجه‌ی اصلی استفاده از این وسیله این است که میکروفون صدایی واضح‌تر و بدون مشکلی را به گوش مخاطب خواهد رساند. بطور کلی این محصول دارای هر چیزی است که از یک میکروفون حرفه‌ای انتظار دارید.

میکروفون وکال استودیویی کامیکا STM01

این میکروفون حرفه‌ای از نوع میکروفون‌های کندانسوری است که با بودجه مناسب می‌توانید از آن بهره ببرید. درواقع با هزینه‌ای مقرون بصرفه دارای میکروفونی می‌شوید که می‌توانید برای ارتباط دو طرفه هم‌چون لایو و برای استریم از آن استفاده کنید. این مدل مانند مدل بالا کارت صدا ندارد که می‌توانید آن را جداگانه تهیه کنید.

لوازم جانبی

اهمیتی ندارد که در استریم کردن مبتدی هستید و یا با تجربه، شما نیاز دارید که لوازم جانبی مورد نیاز برای این کار را داشته باشید تا ارزش بیشتری به کار خود بدهید. برخی از این لوازم جانبی مهم هستند و به کیفیت کار شما کمک می‌کنند. بطور مثال می‌توانید از یک وب‌کم با کیفیت استفاده کنید یا اینکه یک سه پایه بخرید و دوربین خود را روی آن ببندید.

سخن نهایی:

مواردی که در این مقاله عنوان کردیم، مهم‌ترین ابزار مورد نیاز استریم بودند که، بدون شک انتخاب نهایی و گزینه‌های بیشتر با شماست. بعنوان مثال پرده سبز یک آیتم کاملاً سلیقه‎‌ای می‌باشد، اگر دوست دارید که فضای اضافه اتاقتان دیده نشود و یا فضای پشت زمینه مناسبی ندارید می‌توانید از پرده سبز استفاده کنید. میکروفون‌های ذکر شده در این مقاله آزمون‌های خود را پس داده‌اند، اگر به انتخاب‌های بیشتری نیاز داشتید می‌توانید از مشاوره ما استفاده کنید تا قادر باشید قدرت انتخاب بیشتری داشته باشید.

امتیاز دهید

2 Comments

  1. حسام 1401-10-05 Reply

    سلام من می خوام استریم بازی رو برای اولین بار تجربه کنم، به دنبال میکروفون با قیمت مناسب و کیفیت صدای عالی هستم.
    پیشنهاد شما چیه؟

    • Author
      سعید کریمی 1401-10-06 Reply

      سلام
      یکی از اقتصادی ترین مدلایی که برای شروع استریم و گیمینگ مناسبه، میکروفون یقه‌ای کامیکا CVM-V01.USB هستش که مستقیم به موبایلای تایپ سی میخوره و تبدیل به usb هم داره که لپتاپ بزنید.

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*