وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

معرفی 10 تا از بهترین میکروفون های یقه ای کامیکا

23b0e9ed 3a47 4243 900a a5b91db14858 بهترین میکروفون یقه ای کامیکا

بهترین میکروفون یقه‌ای کامیکا در مدل‌های مختلف را در این مقاله برای شما جمع آوری کرده‌ایم. در ابتدا اجازه دهید توضیح مختصری درخصوص این میکروفن‌ها بدهیم. میکروفون یقه‌ای همان طور که از اسمش پیدا است به لباس فرد وصل می شود و نیازی نیست که شخص در تمام مدت آن را در دست گرفته و یا از یک پایه برای نگهداری آن کمک بگیرد. این میکروفون‌ها به دلیل سایز کوچک، قدرت فرکانس بالا و وزن کمی که دارند، برای سخنرانی، مصاحبه، تولید محتوای اینستاگرام و یوتوب و … کاربرد دارند. به خاطر داشته باشید که میکروفون‌های یقه‌ای صدای فرد در فاصله نزدیک را خوب ضبط می‌کنند و هر چه دورتر شوید طبیعتا کیفیت و شدت صدا کمتر خواهد شد.

چه میکروفون یقه‌ای برای کار من مناسب است؟

انتخاب شما برای خرید بستگی به این دارد که میکروفونتان چه کاری می‌خواهد انجام دهد مثلا اگر برای ضبط پادکست از موبایل استفاده می‌کنید، به میکروفونی نیاز دارید که قابل اتصال به موبایل باشد و اگر تولید محتوای ویدیویی انجام می‌دهید، باید معیار انتخابتان میکروفونی باشد که قابل اتصال به دوربین باشد.

مزایای میکروفون‌های یقه‌ای

ثابت بودن میکروفون‌های یقه‌ای روی لباس یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن‌هاست. می‌توانید آن را از طریق گیره‌ به یقه لباستان متصل کنید و سپس سیم میکروفن را از زیر لباس خود عبور دهید تا در ویدیوهای تصویری و شرایطی که نیاز به پنهان کردن آن دارید، مشخص نشود.

بهترین میکروفون یقه ای کامیکا و انواع آنها:

میکروفون‌های یقه‌ای دو نوع بی‌سیم و باسیم دارند. برای دریافت بهتر تفاوت میان این دو مدل، چند مورد از ویژگی‌های بی‌سیم‌ها را برایتان عنوان می‌کنیم تا مقایسه با مدل میکروفون باسیم را برایتان راحت کنیم. میکروفون‌های بیسیم‌ باعث آزادی حرکت روی صحنه می‌شوند، سریع‌تر راه اندازی می‌شوند و به فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

در ادامه بهترین میکروفون یقه‌ای کامیکا  برای موقعیت‌ها و بودجه‌های مختلف را معرفی می‌کنیم.

بهترین میکروفون‌های یقه ای باسیم کامیکا:

میکروفون یقه ای کامیکا مدل SIG.LAV V05

میکروفون یقه ای کامیکا SIG.LAV V05

با میکروفون کامیکا مدل SIG.LAV V05 می‌توانید در هر شرایطی صدای باکیفیت رکورد کنید. این مدل برای وصل شدن به موبایل و دوربین، گزینه‌ای مناسبی است، کافی است زمانی که می‌خواهید میکروفون را به گوشی متصل کنید دکمه تنظیم آن را روی حالت گوشی بگذارید و زمانی که در حال استفاده از دوربین هستید، دکمه تنظیم دوربین را فعال کنید. این میکروفن یقه‌ ای با انواع موبایل‌ها سازگاری دارد (امکان اتصال به آیفون و موبایلهای تایپ سی با استفاده از رابط تبدیل) و به هر دوربین، کامپیوتر یا رکوردری که دارای ورودی صدا باشد، وصل می‌شود. این مدل دارای چراغ LED به رنگ سبز است که وضعیت روشن بودن میکروفون را نشان می‌دهد و اگر باتری ضعیف باشد به رنگ قرمز درمی‌آید البته باتری میکروفون V05 لیتیومی می‌باشد که قادر است تا 40 ساعت برای شما رکورد کند.

طول سیم میکروفون ۶.۲ متر است که برای ضبط در استودیو هم این مقدار سیم کافی است و کیفیت آن نسبت به دیگر برندها با همین قیمت بسیار قابل قبول است. از دیگر قابلیت‌های این محصول داشتن پورت خروجی هدفون است که امکان مانیتورینگ همزمان صدا (قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد هم‌زمان با ضبط، صدای خود را بشنوید و مشکلات آن را در همان زمان متوجه شوید) را فراهم می‌کند. برای تنظیم حساسیت هم‌زمان با ضبط دکمه‌ gain  طراحی شده است و می‌توانید آن را تنظیم کنید. الگوی قطبی مدل SIG.LAV V05 کامیکا از نوع تمام جهتی است و از همه زوایای اطراف، صدا را دریافت می‌کند.

بهترین میکروفون یقه ای کامیکا SIG.LAV V03

میکروفون یقه ای کامیکا SIG.LAV V03

یکی دیگر از بهترین میکروفون های کامیکا باسیم مدل V03 است که با انواع موبایل‌های اندروید و آیفون، سازگار است. دارا بودن درگاه ارتباطی با جک ۳.۵ میلی‌متری امکان اتصال به دوربین، گوشی و لپ‌تاپ را فراهم می‌کند. اکثر مشخصات این مدل شبیه به مدل قبلی یعنی میکروفون یقه ای کامیکا SIG.LAV V05 است مانند داشتن چراغ LED برای تعیین وضعیت باتری، اماکن اتصال به موبایل و دوربین، قابلیت مانیتورینگ صدا.

 نزدیک بودن قسمت کنترلر به ورودی صدا، نشان‌دهنده مناسب بودن این میکروفون برای ضبط‌های تک نفره است. الگوی دریافت Omnidirectional (تمام جهتی) امکان ضبط صداهای اطراف را به بهترین حالت فراهم می‌کند. باتری این میکروفون همانند میکروفون V05 لیتیومی ساعتی می‌باشد و می‌تواند 40 ساعت ولتاژ مورد نیاز برای رکورد کردن را ذخیره کند.

بهترین میکروفون یقه ای کامیکا COMICA V01 USB

 میکروفون یقه ای کامیکا CVM-V01.USB

این میکروفون با موبایل‌های دارای درگاه تایپِ سی سازگار است. از دیگر قابلیت‌های این محصول، امکان تغییر اتصال میکروفون از تایپِ سی به یو‌اِس‌بی می‌باشد که در این صورت می‌توان با کامپیوتر و لپ‌تاپ به ضبط صدا پرداخت. از دیگر کاربردهای این محصول می‌توان به کارآمد بودنش در لایو دوطرفه، ویدیو کنفرانس، فیلم‌برداری از اتفاقات روزمره و… اشاره کرد که علت آن هم امکان اتصال USB می‌باشد. بطور کلی این مدل بهترین میکروفون یقه ای برای لایو است.

ارزانترین و بهترین میکروفون یقه ای کامیکا COMICA CVM-V01SP

میکروفون یقه ای کامیکا CVM-V01SP

میکروفن یقه ای کامیکا مدل COMICA CVM-V01SP یک میکروفون اقتصادی و با کیفیت است که برای شروع تولید محتوا می‌تواند بهترین انتخاب باشد. در ادامه برخی از ویژگی های این مدل را بصورت موردی برایتان می‌نویسیم.

  •  مناسب برای تمامی گوشی های هوشمند دارای جک 3.5mm
  •  بهره گیری از شیلد داخلی فلزی و بادگیر جهت کاهش نویز
  •  طول کابل 4.5 متر و از جنس ژل سیلیکا

بهترین میکروفون‌ های یقه ای بیسیم کامیکا:

بهترین میکروفون یقه ای بیسیم کامیکا BOOMX-D PRO D1

ست میکروفون بی سیم کامیکا BoomX-D Pro D1

این میکروفن، یک ست بیسیم بسیار سبک است که عملا از ترکیب 4 دستگاه تشکیل شده است. زیرا که محصول معرفی شده علاوه بر میکروفن یقه‌ای بیسیم بودن، میکروفون یواس بی نیز می‌باشد و دارای رکوردر و کارت صدا هم است. این ست میکروفون بیسیم یقه‌ای امکان انتقال فایل صدا بصورت دیجیتال و آنالوگ را به کاربر می‌دهد و هم چنین به دلیل ذخیره سازی فایل صدا (حدود 24 ساعت) بر روی حافظه داخلی (8 گیگابایت)، مناسب  ولاگرها، یوتوبرها و خبرنگاران است.

  • قابلیت خروجی بصورت Mono/ Stereo
  • قابلیت اتصال میکروفون خارجی همچنین استفاده از میکروفون داخلی
  • حداکثر برد دستگاه تا 100 متر

05 بهترین میکروفون یقه ای کامیکا 04 1 بهترین میکروفون یقه ای کامیکا

مدل یاد شده شامل 1 فرستنده و 1 گیرنده است و مدل دیگری دارد که ست میکروفون بی سیم کامیکا BoomX-D Pro D2 است با این تفاوت که شامل  2 فرستنده و 1 گیرنده می‌باشد. میکروفون BoomX-D Pro D2 یک پک کامل است و برای اتصال موبایل و دوربین از کابل‌های موجود در داخل پک می‌توانید استفاده کنید. هم‌چنین از طریق کابل تایپ سی سه‌تایی می‌توانید برای انتقال صدا از گیرنده و یا فرستنده، به لپ‌تاپ و موبایل استفاده کنید.

میکروفون بیسیم کامیکا BOOMX-U U1

ست میکروفون بی سیم کامیکا BoomX-U U1

محصول معرفی شده یک ست میکروفون سبک وزن است که دارای یک فرستنده و یک گیرنده می‌باشد. این مدل یک میکروفون تمام جهتی داخلی و یک میکروفون خارجی (یقه‌ای) دارد، اگر به دنبال بهترین میکروفون یقه ای کامیکا برای محیط های شلوغ هستید، این مدل یکی از انتخاب های شما خواهد بود. میکروفون های بیسیم کامیکا یک میکروفون یقه‌ای اضافه دارند که این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های  میکروفونهای کامیکا بشمار می‌رود. فرکانسی که این دستگاه استفاده می‌کند در محدوده بازه فرکانسی UHF است و دارای 48 کانال می‌باشد.

  • دارای امکان low-cut-filter برای حذف نویز های محیط
  • قابلیت نمایش میزان باتری و لول صدا
  • باتری لیتیومی داخلی قابل شارژ
  • قابلیت خروجی بصورت Mono/ Stereo
  • خروجی هدفون جهت مانیتورینگ کیفیت صدای دریافتی
  • حداکثر برد تا 120 متر
  • وزن بسیار کم

بهترین میکروفون بیسیم یقه ای کامیکا BOOMX-U U2

مدل دیگری از این میکروفون وجود دارد که ست میکروفون بی سیم کامیکا BoomX-U U2 می‌باشد با این تفاوت که شامل 2 فرستنده و 1 گیرنده است.

بهترین میکروفون یقه ای کامیکا آیفونی COMICA VDLIVE 10 MI

ست میکروفون بی سیم کامیکا VDLive10 MI

این مدل بهترین میکروفون یقه ای بیسیم کامیکا برای موبایلای آیفون است و بهترین گزینه برای لایو دوطرفه، استریم، بلاگری، کلاس های آنلاین و… است. بدون اینکه سیمی به شما وصل شود می‌توانید هرچقدر که دوست دارید از دوربین و موبایل فاصله بگیرید. این مدل آیفونی است و امکان اتصال به دوربین و موبایل های اپل را دارد.

  • دو فرستنده به همراه میکروفون داخلی
  • خروجی لایتنینگ و جک 3.5 میلیمتری
  • گیرنده دوکاناله
  • امکان شارژ کردن دستگاه ها بوسیله پاور کیس (محفظه شارژ)
  • ظرفیت 4 ساعته باتری
  • تا 30 متر برد مفید

بهترین میکروفون یقه ای کامیکا تایپ سی COMICA VDLIVE 10 USB

مدل دیگری نیز وجود دارد که ست میکروفون بی سیم کامیکا VDLive10 USB می‌باشد با این تفاوت که تایپِ‌سی است و امکان اتصال به دوربین و لپتاپ و موبایل های تایپ سی را دارد.

سخن نهایی:

داشتن یک میکروفون خوب امری ضروری برای بهبود کیفیت ضبط صدا می باشد و میکروفن‌های کامیکا تنوع زیادی دارند و با توجه به هر نیازی تعبیه شده‎‌اند، پس اگر برای خرید این میکروفن‌ها نیاز به مشاوره داشتید حتما با ما درمیان بگذارید و مطمئن باشید خیلی زود به شما کمک می‌کنیم تا به جواب خود برسید. در این مقاله تلاش کردیم بهترین میکروفون یقه‌ای کامیکا را به شما معرفی کنیم اما اگر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، علاوه بر مشاوره گرفتن از ما، می‌‌توانید مقاله بهترین میکروفن یقه‌ای در انواع مختلف را نیز مطالعه فرمایید.

امتیاز دهید

4 Comments

  1. آرام 1402-09-20 Reply

    سلام من برای اجرای تئاتر دو نفره می خواستم ببینم می تونم از میکروفن های شما استفاده کنم و کدوم رو خودتون پیشنهاد می کنید؟

    یک نمایش که از اول تا آخر دو نفر (در فضایی شبیه به پارک روی نیمکت یا در حالت ایستاده با فاصله ی یک یا دو متر) در حال مکالمه با هم هستند، فقط می خوام که “میکروفون ها قابلیت اتصال به بلندگو های سالن رو داشته باشند” و در طول 1 ساعت و نیم اجرا ، بازیگرها بدون این که تغییری در صداشون داشته باشند (با همون ولوم صدای پایین و عادی که دونفر با هم حرف می زنن (برای این که اغراقی در بازیشون نباشه)) صدا با بهترین کیفیت به گوش مخاطبان برسه…

    فرض بفرمایید در سالن تئاتر با سیصد نفر تماشاچی یا در سالنی کوچکتر قراره این اتفاق بیفته

  2. رامین 1401-09-28 Reply

    سلام مدل V03 خیلی فرق داره بامیکروفون مدل M1 مارک بویا؟؟

    • Author
      سعید کریمی 1401-09-28 Reply

      با سلام
      این مدل شبیه بویا m1 هستش با این ویژگی که وقتی باتری در حال اتمام باشه، از چراغ LED متوجه میشید ولی بویا این قابلیت رو نداره. از نظر کیفیت صدا و جنس ساخت، از بویا خیلی بهتره

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*