وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

آموزش رایگان کپ کات (CapCut) 0 تا 100

آموزش رایگان کپ کات (CapCut) 0 تا 100

آموزش کپ کات

امروزه ادیت ویدئو با گوشی بسیار رایج است. جالب است بدانید اکثر کسانی که به عنوان ادمین در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، از برنامه‌های ادیت ویدیو مانند کپ کات بهره می‌برند. تاکنون انواع بسیار زیادی از اپلیکیشن‌ها طراحی شده‌اند اما در میان آن‌ها، اینشات و کپ کات کاربران بسیار زیادی دارند. برنامه capcut که توسط سازندگان تیک‌تاک تولید شده، یکی از بهترین برنامه‌های ویرایش هرنوع ویدیو است. با این اپلیکیشن می‌توانید بخش‌های مختلف ویدیو را جدا کنید، فیلم‌هایی که گرفته‌اید را با هم ترکیب کنید و به آن‌ها موسیقی اضافه کنید. این برنامه همان Viamaker سابق است که در لیست 3 برنامه برتر ادیت ویدیو موبایل قرار دارد. در ادامه شما را با قابلیت‌های این برنامه بیشتر اشنا می‌شوید و به آموزش capcut میپردازیم.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اپلیکیشن اینشات

ایجاد پروژه در کپ کات:

از فارسروید به عنوان بروزترین مرجع اندروید، CapCut را دانلود کنید. در نسخه آنلاک (مود شده)، همه قابلیت‌های پولی برنامه در دسترس‌اند.

دانلود از سایت دانلود کده

دانلود از سایت فارسروید

دانلود برای آیفون

ابتدا برنامه را اجرا کنید و یک پروژه جدید بسازید.

برای استفاده از قابلیت های برنامه کپ کات، لازم است فیلترشکن خود را روشن کنید.

2 آموزش رایگان کپ کات (CapCut) 0 تا 100

ابزار های برنامه capcut

برش ویدیو:

VIDEO یا PHOTO مورد نظر را اضافه کنید و ADD را بزنید.

Split: در هر قسمت که از ویدیو قرار بگیرید می‌توانید با گزینه Split دو برش ایجاد کنید و آن قسمت را پاک کنید.

Speed: برای بالا بردن سرعت ویدیو در کپ کات روی بخش موردنظر قرار بگیرید و دو برش با استفاده از گزینه Split ایجاد کنید. اکنون گزینه Speed را لمس کنید تا سرعت ویدیو زیاد شود.

3 آموزش رایگان کپ کات (CapCut) 0 تا 100

Edit: با گزینه ادیت می‌توانید ویدیو را بچرخانید (Rotate) ، حالت آینه (mirror) به آن دهید و با گزینه Crop آن را برش دهید. در حالت آینه، تصویر بصورت افقی یا عمودی برگردانده می‌شود، درست مانند وقتی که جلوی آینه قرار گرفته‌اید.

4 آموزش رایگان کپ کات (CapCut) 0 تا 100

اضافه کردن عکس و ویدیو:

Overlay: این گزینه را لمس کنید و ویدیو ها و عکس های موردنظر را اضافه کنید. عکس را اضافه کنید و با لمس دو تا انگشت سایز آن را کوچک یا بزرگ کنید سپس آن را در جای مناسب قرار دهید. اگر می‌خواهید یک انیمیشن به کل عکس اضافه کنید گزینه Combo را لمس کنید.

قرار دادن انیمیشن روی پروژه:

Animation: از قسمت ادیت وارد انیمیشن شوید. با این گزینه می‌توانید یک انیمیشن شروع و پایان به ویدیو اضافه کنید. بعد از کلیک بر روی این ابزار، سه گزینه in – out – combo برای شما ظاهر می شود. از گزینه in برای لحظه شروع ویدیو استفاده می‌شود. اینکه دوست دارید ویدیو شما، به چه شکلی شروع شود. از گزینه out برای لحظه به اتمام رسیدن ویدیو استفاده می‌شود؛ اینکه دوست دارید ویدیو شما به چه شکلی به پایان برسد.

Delete: با این گزینه می‌توانید لایه موجود را حذف کنید.

Remove Background: با استفاده از این گزینه می‌توانید پس زمینه ویدیو را حذف کنید.

5 آموزش رایگان کپ کات (CapCut) 0 تا 100

Filter: با استفاده از این گزینه می‌توانید فیلتر آماده به ویدیو اضافه کنید و اگر گزینه Adjust را لمس کنید می‌توانید این فیلتر ها را به صورت دستی تنظیم کنید. به کمک ابزار adjust می‌توانید تنظیمات مربوط به ظاهر و مخصوصا روشنایی و رنگ ویدیو خود را تنظیم نمایید.

Style: از قسمت ادیت وارد منوی استایل شوید. اگر می‌خواهید یک استایل خاص به ویدیو بدهید این گزینه را انتخاب کنید. یکی از استایل‌های موجود، کارتونی کردن ویدیو است. برای مثال می‌توانید کارتونی شدن بازیکن معروف رئال مادرید ( مارسلو ) را ببینید. یادتان باشد گزینه استایل در کپ کات فقط روی عکس‌ها اعمال می‌شود.

7 Copy آموزش رایگان کپ کات (CapCut) 0 تا 100

روتوش کردن چهره شخص داخل ویدیو:

Beauty: ابزار beauty در زیبایی ویدیو شما تاثیر دارد چرا که با استفاده از روتوش، چین و چروک و خال چهره را حذف می‌نماید. از قسمت ادیت وارد ابزار رتوش شوید. کافی است روی گزینه Face بزنید. (در نسخه‌های جدید کپ کات بجای beauty گزینه Retouch قرار داده شده.)

Mask: به کمک ابزار mask می‌توانید انواع ماسک‌ها را برای ویدیو خود قرار دهید. بعد از وارد شدن به این بخش، انواع مختلفی از اشکال موجود می‌باشد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

8 Copy آموزش رایگان کپ کات (CapCut) 0 تا 100

اضافه کردن موزیک به ویدیو:

می‌توانید از گزینه کنار ادیت استفاده کنید یا اینکه روی Add audio  بزنید تا لایه فعال شده و وارد صفحه بعد شود. حالا برای اضافه کردن آهنگ به کلیپ خود، گزینه Sounds را لمس کنید؛ سپس گزینه From device را بزنید و موزیک موردنظر را با استفاده از + اضافه کنید.

6 آموزش رایگان کپ کات (CapCut) 0 تا 100

 

Volume: با گزینه Volume، صدای ویدیو را کم یا زیاد کنید.

برای جدا کردن صدا از ویدیو گزینه Extracted را انتخاب کنید.

Extract audio: اگر این گزینه را لمس کنید، صدای ویدیو از آن جدا شده و ویدیو بیصدا می‌شود. ابتدا روی Extract بزنید. می‌بینید که صدای فیلم بصورت نوار ظاهر می‌شود، روی آن بزنید تا اکتیو شود، حالا گزینه  Deleteرا انتخاب کنید.

9 آموزش رایگان کپ کات (CapCut) 0 تا 100

نوشتن متن روی ویدیو با گزینه Text:

با استفاده از گزینه TEXT و سپس ADD TEXT، متن مورد نظرتان را بنویسید. حالا نوار متن را تا هرقسمتی از کلیپ که می‌خواهید نمایش داده شود، با دست بکشید.

برنامه کپ کات از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند، برای همین وقتی متن را به فارسی تایپ کنید نوشته به صورت برعکس نمایش داده می‌شود. باید متن را انگلیسی تایپ کنید. اما نگران نباشید برای حل این مشکل می‌توانید از ابزارهای فارسی ساز استفاده کنید. با کلیک بر روی دکمه زیر وارد وبسایت فارسی ساز شوید.

https://www.timecode.ir/font-converter

پس از باز شدن وبسایت گفته شده در کادر اول متن موردنظرتان را تایپ کنید، سپس روی «فارسی سازی» کلیک کنید و بعد «کپی متن در حافظه» را بزنید. حال وارد برنامه شوید و این متن کپی شده را در هر کجا که می خواهید قرار دهید.

بخش text to speech در capcut به شما کمک می‌کند که متن خود را در صورت نوشته شدن با حروف انگلیسی، با صدا و لهجه موجود در برنامه، پخش کنید.

10 آموزش رایگان کپ کات (CapCut) 0 تا 100

افکت کپ کات:

گزینه Effects را لمس کنید. با Video effects می‌توانید از بهترین افکت های کپ کات استفاده کنید.

برای تار کردن قسمتی از ویدیو  بخش Basic و گزینه Blur را لمس کنید.

دانلود افکت های کپ کات را  از داخل برنامه می‌توانید انجام دهید.

Body effects: در این بخش از افکت‌هایی که برای اجزای بدن هست می‌توانید استفاده کنید.

اضافه کردن استیکر:

روی گزینه Sticker بزنید و از استیکرهای موجود در برنامه استفاده کنید. اگر می‌خواهید استیکر تا آخر ویدیو ادامه داشته باشد لایه آن را تا انتهای ویدیو بکشید.

می‌توانید این استیکر را روی صورت یک شخص قرار دهید و گزینه Tracking را بزنید تا استیکر متناسب با حرکت چهره شخص، در جای مناسب قرار بگیرد.

Replace: با این گزینه می‌توانید ویدیو را با ویدیوی دیگری جایگزین کنید.

Opacity: می‌توانید میزان شفافیت لایه را کم یا زیاد کنید.

Voice effects: اگر می‌خواهید صدای ویدیو را تغییر دهید این گزینه را لمس کنید.

Copy: با این گزینه میتوانید یک کپی از لایه بگیرید

Reverse: اگر این گزینه را لمس کنید می‌توانید ویدیو را بچرخانید.

11 آموزش رایگان کپ کات (CapCut) 0 تا 100

تغییر نسبت تصویر ویدیو

گزینه Format را بزنید و نسبت تصویر کلی ویدیو را تغییر دهید. در برخی نسخه‌ها گزینه فرمت وجود ندارد، در اینصورت Ratio را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید ویدیو را برای پست ینستاگرام بسازید از نسبت تصویر 1.1 استفاده کنید.

12 آموزش رایگان کپ کات (CapCut) 0 تا 100

خروجی گرفتن از ویدیو

در نهایت برای خروجی گرفتن از کپ کات روی گزینه 1080 سمت راست بالا بزنید و کیفیت موردنظر را انتخاب کنید.

روی فِلِش بالای صفحه بزنید و کمی صبر کنید تا فیلم ذخیره شود.

سخن نهایی:

در این مقاله به آموزش کپ کات پرداختیم که برای ادیت صدا با موبایل و همچنین ادیت ویدیو با گوشی بسیار کاربردی است. اگر پیشنهاد و یا سوالی دارید در بخش کامنت با ما درارتباط باشید.

به این مقاله امتیاز دهید

3 Comments

  1. sajad 1403-01-20 Reply

    روش خوبی هست البته فارسی نویس سایت فروشگاه گرافیک هم گزینه خوبیه سریع به فارسی تبدیل میکنه

    • Author
      سعید کریمی 1403-01-20 Reply

      ممنون که روش خودتونو کامنت کردید.

  2. بهار 1402-06-30 Reply

    روز بخیر . کپ کات من style رو نداره چیکار باید بکنم؟؟ گوشیم ios هست

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*