وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

راهنمای خرید میکروفون یقه ای

خرید میکروفون یقه ای با کیفیت یکی از مهمترین کارهایی است که قبل از ضبط صدا باید به درستی انجام شود. میکروفون یقه ای یکی از مهمترین لوازمی است که برای تولید یک صدای با کیفیت به آن نیاز داریم.برای اینکه بتوانید بهترین میکروفون یقه ای را تهیه کنید قبل از هر چیز لازم است با امکانات، مشخصات و کاربرد انواع میکروفون های یقه ای آشنا شوید.

 اگر می خواهید یک میکروفون یقه ای با کیفیت، متناسب با نیازتان و مقرون به صرفه تهیه کنید پیشنهاد می کنیم در این مقاله همراه ما باشید.

میکروفون یقه ای

راهنمای کامل خرید میکروفون یقه ای

خرید میکروفون یقه ای خوب یکی از بزرگترین دغدغه های افرادی است که این روزها قصد دارند صدای با کیفیتی در ضبط ویدیوها یا پادکست های خود داشته باشند.

میکروفون های یقه ای با توجه به نیاز افراد مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع هر میکروفونی برای کار خاصی طراحی شده است. به عنوان مثال از یک میکروفون استودیویی نمی توان در محیطی که آکوستیک نیست استفاده کرد! اگر شناخت کافی از میکروفون ها نداشته باشید در خرید یک میکروفون یقه ای خوب به مشکل بر می خورید.

قبل از هرچیز باید بدانید میکروفونی که میخواهید تهیه کنید آیا مناسب کاری که میخواهید انجام دهید است یا خیر؟ به عنوان مثال اگر میخواهید با گوشی موبایل تان ویدیو ضبط کنید و نیاز به صدای با کیفیت دارید بهتر است از میکروفونی استفاده کنید که با گوشی های موبایل سازگار باشد.

 

کاربرد میکروفون های یقه ای

میکروفون های یقه ای بیشتر برای ضبط ویدیوهای آموزشی، ویدیو های تصویری، ضبط صدا برای ویدیو هایی که در کلاس های آموزشی گرفته می شود و انجام مصاحبه ‌های رادیویی و تلویزیونی مورد استفاده قرار می گیرند.

از میکروفون های یقه ای برای ضبط پادکست های یک نفره نیز استفاده می شود. این در صورتی است که بخواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید و سراغ خرید میکروفون های استودیویی برای ضبط پادکست نروید. میکروفون های یقه ای چون حساسیت بالایی ندارند به جز ضبط صدا برای خوانندگی در تمام موارد مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مزایای میکروفون های یقه ای

یکی از بهترین مزیت های میکروفون های یقه ای ثابت بودن آن روی لباس است. این میکروفون ها که با گیره ای که به یقه لباس متصل می شوند، سیم آن از زیر لباس عبور می کند و در ویدیوهای تصویری اصلا مشخص نمی شود.

خوبی این میکروفون‌ ها در قدرت دریافت فرکانس است که دیگر نیازی نیست مدام آن ها را در دست بگیرید. مزیت دیگر این نوع میکروفون ‌ها این است که بیشتر به صورت بی سیم هستند یا سیم طولانی ای دارند.

معایب میکروفون های یقه ای

یکی از معایب میکروفون های یقه ای این است که شارژ باطری آن ها زود تمام می شود و برای کارهای طولانی مدت باید مجدد باطری آن ها شارژ شود. از دیگر معایب بعضی از میکروفون های یقه سیم کوتاه آن هاست که در بعضی از مواقع مشکل ساز می شود.

یکی از معایبی که در میکروفون های یقه ای دیده می شد عدم اتصال مستقیم به دستگاه های دیگر مثل موبایل و لپ تاپ بود که برای اتصال نیاز به رابط داشتند. البته تمام مواردی که عنوان شد در مدلهای جدید شرکت Comica به شکل کاملا تخصصی رفع شده است.

 

انواع میکروفون های یقه ای

میکروفون های یقه ای به دو دسته بی سیم یا بلوتوثی و با سیم تقسیم می شوند. یکی از مهمترین مزیت های میکروفون های یقه ای بی سیم آزادی حرکت بر روی صحنه است، بدون آنکه نیازی به استفاده از کابل میکروفن باشد.

میکروفن های یقه ای بی سیم می توانند سریع تر راه اندازی شوند و به کم کردن تعداد کابل های میکروفن، پایه میکروفن و مانیتور های موجود در صحنه که باعث شلوغی می شوند، کمک می کند و سخنرانان، هنرمندان و مجریان به راحتی می توانند بر روی صحنه حرکت کنند.

امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*