وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

بهترین میکروفون مناسب خوانندگی کدام اند؟

بهترین میکروفون مناسب خوانندگی کدام اند؟

بدون یک میکروفون خوب، حتی عالی‌ترین صداها چیزی کم دارند! یک میکروفون حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا توانایی‌های صدای خود را به رخ بکشید. فرقی نمی‌کند یک خواننده حرفه‌ای هستید یا تازه‌کار؛ اگر می‌خواهید در صنعت موسیقی رقابت کنید، باید تجهیزات حرفه‌ای داشته باشید. یکی از مهم ترین این تجهیزات، میکروفون مناسب خوانندگی است؛ میکروفونی که صدایتان را با بهترین کیفیت به گوش مخاطب برساند.

انواع میکروفون‌ موجود در بازار برای کارهای مختلفی مثل ضبط پادکست، ضبط موسیقی، دوبله، تولید محتوای ویدئویی و موارد دیگر طراحی شده‌اند. انتخاب بهترین گزینه از بین این همه مدل با ویژگی‌های متفاوت و حتی مشابه کار سختی است. در این مقاله قصد داریم کمک کنیم تا با شناخت انواع میکروفن ها و ویژگی آن‌ها، بتوانید بهترین میکروفون خوانندگی را برای خود انتخاب کنید. سپس به معرفی چند میکروفون مناسب برای خوانندگی می‌پردازیم.

2019 04 12 69877 1555054665. large بهترین میکروفون مناسب خوانندگی کدام اند؟

 

انواع مختلف میکروفن ها

هر خواننده‌ای در صدای خود نقاط اوج و ضعف متفاوتی است. مسلماً میکروفونی که بتواند این نقاط ضعف را پوشش داده و نقاط مثبت صدا را تقویت کند، برای هر شخص متفاوت است. میکروفون‌ها دارای نمونه‌های مختلفی هستند که مطمئنا بسیاری از انواع آن را بصورت یقه‌ای، دستی و بی سیم در اطراف خود دیده‌اید. نکته مهم درباره مدل‌های مختلف میکروفون‌ آن است که هر یک از آن‌ها به یکی از گروه‌های سه‌گانه میکروفون تعلق دارند. میکروفون‌ها از لحاظ ساختار، شامل سه مدل مختلف خازنی، ریبونی و داینامیک بوده که در ادامه به بررسی آن‌‍‌ها می‌پردازیم.

میکروفون کاندنسر یا خازنی

میکروفون خازنی که به آن میکروفون کاندنسر هم می‌گویند، در میکروفون های استودیویی، یقه ای، دستی، شات گان و میکروفون داخلی موبایل، استفاده می‌شود. میکروفون کاندنسر، مقاومت بیشتری نسبت به میکروفون ریبون و حساسیت بیشتری نسبت به میکروفون داینامیک دارد. این میکروفون برخلاف میکروفن‌ داینامیک، برای عملکرد به برق نیاز دارد و انرژی خود را از منبع تغذیه جداگانه (مانند باتری  یا برق فانتوم) دریافت می‌کند.

میکروفون‌های خازنی به خاطر ضبط کوچک‌ترین جزئیات صدا، برای ضبط موسیقی در استودیوها انتخاب مناسبی هستند.

میکروفون ریبون

حساس ترین نوع میکروفون، ریبون یا میکروفون نواری است؛ به همین علت بدون هیچ مشکلی صدا را به صورت دقیق ضبط می‌کند. می‌توانید با استفاده از میکروفن ریبون به ضبط جزئیات صدا بپردازید البته در شرایطی که هیچ نویزی در اتاق و محیط روی ضبط صدا نگذارد. این نوع میکروفون‌ها در دهه 50 و 60 میلادی بسیار محبوب بودند به همین دلیل قیمت بالایی دارند.

چنانچه تمایل دارید تا گرمی و انرژی صدای شما در حین آواز بیشتر مشهود باشد، میکروفون ریبونی مناسب است.

میکروفون داینامیک

این نوع میکروفون‌ها به دلیل حساسیت کمی که دارند، مناسب فضاهای شلوغ مانند اجرای زنده، کنسرت و هیئت‌ها می‌باشند.

اگر صدای بی نویز در محیط‌های شلوغ مانند کنسرت را می‌خواهید، میکروفون داینامیک انتخاب خوبی است.

به طور کلی برای میکروفون خوانندگی بهتر است پنج ویژگی مهم را در نظر بگیرید که اولین آن انتخاب نوع میکروفون است. در ادامه باقی موارد را بررسی می کنیم.

ویژگی‌های بهترین میکروفون مناسب خوانندگی

1-نوع میکروفون (کاندنسر، ریبون، داینامیک)

2-گستره دینامیکی (Dynamic Range)

گستره دینامیکی، نسبت پایین‌ترین رنج صدا و بلندترین صدایی بوده که میکروفون قادر به ضبط آن است و با واحد دسی‌بل نشان داده می‌شود. هر چه گستره دینامیکی یک میکروفون بیشتر باشد یعنی صدای ضبط شده از وضوح بالاتری برخوردار است. اهمیت محدوده داینامیک برای خوانندگانی که صدای بلندتری دارند بیشتر است.

3-الگوی قطبی

الگوی قطبی میکروفون یعنی میکروفون صداها را از چه جهاتی دریافت کرده و رکورد می‌کند. میکروفون‌ها از لحاظ الگوی قطبی شامل سه مدل تمام جهتی، دو جهتی و تک جهتی هستند.

الگوی تمام جهتی

 

میکروفون‌ تمام جهتی (Omnidirectional): تمامی صداهای اطراف را دریافت کرده و پخش می‌کنند.

 

الگوی دو جهتی

 

میکروفن‌ دوجهتی (Bidirectional): میکروفونی که دارای الگوی قطبی 8 یا دو جهتی است، به صداهایی که از جلو و پشت می‌آید حساس است، اما صداهای کنار را تقریبا به طور کامل حذف می‌کند. کاربرد این الگوی قطبی در ضبط صدای همزمان خواننده و ضبط ساز قابل مشاهده است.

 

میکروفن‌ تک جهتی یا کاردیوید (Cardioid): این میکروفون بیشترین حساسیت را نسبت به صدایی که از جلو می آید دارد. صدای پشت میکروفون حذف می‌شود و صداهای اطراف با شدت کمتری ضبط می‌شوند. این دقیقا چیزی است که صدابردار در اکثر اوقات به آن نیاز دارد.

 

 

 

4-اندازه دیافراگم

هر چه دیافراگم یک میکروفون بزرگ‌تر باشد، خروجی صدای پخش شده دقیق‌تر و با جزییات بیشتری خواهد بود. در نتیجه بهترین میکروفون مناسب خوانندگی مخصوصا در استودیو، میکروفونی است که دیافراگم بزرگی داشته باشد.

5-فرکانس پاسخ‌گویی

این پارامتر از مهم ترین پارامتر میکروفون ها است. فرکانس پاسخگویی، محدوده‌ی فرکانسی را مشخص می‌کند که میکروفون در آن محدوده، فرکانس صدا را به خوبی دریافت می‌کند. هنگام خرید علاوه بر مدل و برند میکروفن به این ویژگی دقت کنید تا بدانید میکروفن در چه فرکانس‌هایی قوی‌تر است. اینکه هرچه پاسخ فرکانسی بالاتر باشد بهتر است یا خیر، به کاری که می‌کنید بستگی دارد. مثلا برای ضبط صدای ساز نیازمند میکروفونی هستید که محدوده فرکانسی 20Hz~20KHz را پوشش دهد، زیرا اکثر سازها صدایی که تولید می‌کنند در همین بازه فرکانسی قرار دارد.

یکی از ویژگی‌های مهم میکروفن مناسب خوانندگی، نمودار پاسخ فرکانسی است. اگر صدا ضعیف‌تر از آن چیزی که وارد می‌شود از میکروفن خارج شود، به‌عنوان افت جزئی در نمودار ثبت می‌شود. همچنین صدای قوی‌تر، به عنوان یک برآمدگی خفیف در نمودار دیده ‌می‌شود.

معرفی بهترین میکروفون مناسب خوانندگی:

اکنون به معرفی سه مدل از بهترین میکروفون های استودیویی، می‌پردازیم. این میکروفون ها را می‌توانید بعنوان میکروفون استودیوی خانگی نیز استفاده کنید.

میکروفون استریم

میکروفون وکال استودیویی کامیکا COMICA STM01

-مناسب وکال، ضبط ساز، پادکست و تولید محتوای یوتیوب و اینستاگرام

-دارای پاپ فیلتر  برای فیلتر کردن جریان هوا و شاک مانت

-قابل استفاده با تجهیزات ضبط صدا شامل میکسر صدا و کارت صدا

-کپسول دیافراگم بزرگ 34 میلیمتری

-پشتیبانی از فانتوم پاور 48 ولت

stm usbدووجهی بهترین میکروفون مناسب خوانندگی کدام اند؟

میکروفون USB استودیویی کامیکا  COMICA STM-USB

 این میکروفون بهترین انتخاب برای همه نوع محتوای ویدیویی و صوتی است، کافی است به موبایل یا لپتاپ وصل شود تا بدون نیاز به هیچ برنامه‌ای کار کند.

-میکروفون دو وجهی با الگوی کاردیوید

-قابل اتصال به موبایل های تایپ سی و لپتاپ

-مناسب لایو، تولید محتوای اینستاگرام، پادکست و ساز

-بدون نیاز به کارت صدا

23b0e9ed 3a47 4243 900a a5b91db14858 بهترین میکروفون مناسب خوانندگی کدام اند؟

میکروفون USB استودیویی کامیکا COMICA STA-U1

-میکروفون کاندنسر با الگوی کاردیوید

-قابل اتصال به موبایل های تایپ سی و لپتاپ

-مناسب لایو، تولید محتوای اینستاگرام، پادکست و ساز

-بدون نیاز به کارت صدا

-بدنه فلزی و نشانگر RGB

سخن نهایی:

انتخاب میکروفون مناسب خوانندگی برای هر فردی می‌تواند منحصر به فرد باشد. به این دلیل که شرایط محیط و جنس صدای فرد تاثیر مهمی بر روی انتخاب میکروفون دارد. ما با مشاوره تخصصی و رایگان در کنار شما هستیم تا اولین انتخابتان بهترین انتخابتان باشد.

امتیاز دهید

2 Comments

  1. ساحل 1402-03-01 Reply

    سلام مقالتون رو مطالعه کردم و احساس کردم با تجربه و حرفه ای هستین برای همین یسوال دارم ممنون میشم زود جواب بدید.. من فضای اکوستیک دارم و دنبال میکروفون برای ساز و خوانندگی ام. کدوم مدل رو پیشنهاد می کنید شما

    • Author
      سعید کریمی 1402-03-02 Reply

      سلام ساحل عزیز
      برای ضبط ساز توی محیط آکوستیک، بهتره از میکروفون وکال استودیویی کامیکا COMICA STM01 استفاده کنید. چون دامنه فرکانسی کاملی داره و برای خوانندگی، تحمل فشار بالایی داره و صدا دیستورت نمیشه

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*