وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا

بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا

انتخاب میکروفون یقه ای جزء ضروری ترین کارهایی است که برای تولید محتوا اینستاگرامی یا وبینار و سمینار به آن نیاز داریم. خرید و انتخاب یک میکروفون یقه ای که صدای باکیفیت و بدون نویز داشته باشد کار راحتی نیست. در این مقاله قصد داریم بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا را معرفی کنیم و به نکاتی بپردازیم که باید قبل از خرید میکروفون یقه ای بدانید.

میکروفون یقه ای چیست ؟

اولین میکروفون هایی که در سمینارها و همایش ها برای مجریان استفاده می شد، میکروفون های دست و پا گیر و بزرگی بودند. همیشه نگرانی بهم ریختگی محل اجرا وجود داشت به دلیل این که قطعی سیم، یک اتفاق همیشگی بود. اما امروزه بواسطه فناوری های پیچیده و تولید میکروفون های حرفه ای ، دیگر نگرانی از بابت قطعی و یا شلوغی صحنه وجود ندارد.

میکروفون یقه ای در واقع همان میکروفون مینیاتوری است. اتصال این نوع میکروفون ها به لباس، آزادی عمل زیادی در حین اجرا به فرد می دهد. امروزه میکروفون های یقه ای جدیدی در بازارهای روز دنیا تولید و عرضه می شوند که دارای فرستنده و گیرنده مجزا هستند.

انواع میکروفون یقه ای

میکروفون های یقه ای موجود، از نظر اتصال به دو دسته باسیم و بیسیم تقسیم می شوند:

میکروفون های یقه ای با سیم

میکروفون های یقه ای باسیم در مقایسه با مدلهای بیسیم در قیمت یکسان، کیفیت بهتری دارند. معمولا میکروفون های یقه ای قیمت بالاتری نسبت به میکروفون های باسیم دارند.

با توجه به این موضوع، اگر نیاز به میکروفون های یقه ای بیسیم دارید می توانید میکروفون یقه ای باسیم پرتابل تهیه کنید. برای این کار کافی است که میکروفون را به موبایل (یا رکوردر) وصل کنید و موبایل را در جیبتان بگذارید و بعد از اتمام کار فیلمبرداری با دوربین، صدا و تصویر را به هم بچسبانید.

میکروفون های یقه ای بیسیم

یکی از محاسن میکروفون های یقه ای بیسیم، آزادی عمل در حین اجراست و درگیری با سیم میکروفون وجود ندارد. از مزیتهای دیگر میکروفون های بیسیم میتوان به راه اندازی سریعتر، کم کردن تعداد کابلهای متصل به دوربین، پایه میکروفون و مانیتورهای موجود در صحنه اجرا اشاره کرد که به فرد کمک می کند تا به راحتی بر روی صحنه حرکت کند.

مزایا و کاربرد استفاده از میکروفون یقه ای چیست؟

میکروفون های یقه ای برای مصاحبه و ضبط صدای کلیپ های آموزشی و تولید محتوای تصویری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای ضبط پادکست های تک نفره نیز می توان از میکروفون یقه ای استفاده کرد. این در صورتی است که برای ضبط پادکست نخواهید سراغ میکروفون های استودیویی بروید. به دلیل این که میکروفون های یقه ای حساسیت بالایی ندارند در تمامی موارد به جز ضبط صدا برای خوانندگی مناسب اند.

یکی از مزیت های میکروفون های یقه ای ثابت بودن آن بر روی لباس است. این میکروفون ها بوسیله گیره به لباس متصل می شوند و سیم آنها از زیر لباس عبور می کند و در تصاویر ویدیویی مشخص نمی شوند.

راهنمای کامل خرید میکروفون یقه ای

یکی از بزرگترین دغدغه های افراد برای برگزاری وبینارها و سمینارها، انتخاب میکروفون باکیفیت برای ضبط صدا می باشد.

هر میکروفونی برای کار خاصی طراحی شده است. به عنوان مثال از یک میکروفون استودیویی نمیتوان در محیطی که آکوستیک نیست استفاده کرد. اگر از میکروفون ها شناخت کافی نداشته باشید، برای تهیه میکروفون مناسب به مشکل بر می خورید.

برای انتخاب بهتر و سریع تر، ما بهترین میکروفون های یقه ای برای تولید محتوا را برای شما معرفی می کنیم:

 

میکروفون یقه ای کامیکا SIG.LAV V05

میکروفون یقه ای کامیکا SIG.LAV V05

میکروفون یقه ای کامیکا SIG.LAV V05 یک میکروفون چند منظوره محسوب می شود که با گوشی های هوشمند، دوربین های فیلمبرداری و DSLR، رکوردرها و لپتاپ سازگار است. الگوی این میکروفون تمام جهتی بوده و از یک کابل 6.2 متری با جک 3.5 میلیمتری برخوردار است که می توانید آن را بصورت مستقیم به موبایل یا دوربین های DSLR و دستگاه های دارای جک 3.5 میلیمتری متصل کنید.

فاصله کپسول میکروفون تا قسمت کنترلر 5 متر و از قسمت کنترلر تا فیش خروجی 1.2 متر است. نزدیک بودن قسمت کنترلر به فیش خروجی، این امکان را به فرد می دهد تا با تمرکز بیشتر به اجرای خود بپردازد و می تواند از شخص دیگری برای مانیتور کردن و کنترل صدا اصتفاده کند.

کامیکا SIG.LAV V05 قابلیت ضبط صدا با کیفیت بسیار مطلوب را دارد و از باتری CR2032 سه ولتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می کند که تا 40 ساعت در حالت استندبای کارایی دارد. بدنه مقاوم این دستگاه باعث می شود که بدون مشکل از آن استفاده کرده و به ضبط صدا بپردازید.

شفافیت صدای کپسول و عدم خراب شدگی فرکانسهای ضبط شده توسط این میکروفون، علت اصلی محبوبیت این میکروفون است. درون بسته بندی این میکروفون یک کیف چرمی، یک باتری و دفترچه راهنما تعبیه شده است که در اولین مرتبه باید پلمپ باتری را خارج کنید تا دستگاه شروع به کار کند. برای دیدن ویدئو های این محصول، به صفحه ویدیو میکروفون یقه ای کامیکا SIG.LAV V05 مراجعه کنید.

خرید میکروفون یقه ای کامیکا SIG.LAV V05

میکروفون یقه ای کامیکا SIG.LAV V03

میکروفون یقه ای کامیکا SIG.LAV V03

میکروفون یقه ای کامیکا SIG.LAV V03 همانند میکروفون کامیکا SIG.LAV V05 است و تفاوت هایی با آن دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

طول سیم کامیکا SIG.LAV V03 نیز 6.2 متر است با این تفاوت که قسمت کوتاه تر سیم، نزدیک به کپسول میکروفون بوده و برای شرایطی مناسب است که فرد به تنهایی در حال اجرا است و همزمان به ضبط و مانیتورینگ صدا می پردازد. در این مدل دیگر نیازی به گین صدا احساس نمی شود به این دلیل که خود شخص می تواند با جابجایی میکروفون و چک کردن صدا، از کیفیت صدا مطمئن شود و اقدام به ضبط صدا کند.

این میکروفون همانند مدل SIG.LAV V05 از باتری سه ولتی مدل CR2032 تغذیه می کند و تا ساعت ها برای ضبط پادکست، لایو و… کارایی دارد. برای دیدن ویدئو های این محصول، به بخش ویدیو میکروفون یقه ای کامیکا SIG.LAV V03 مراجعه کنید.

خرید میکروفون یقه ای کامیکا SIG.LAV V03

امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*