وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
ضمن تبریک سال نو. به دلیل حجم بالای مرسولات، ارسال سفارشات خارج از تهران، بعد از تعطیلات نوروز انجام می‌گیرد.

آموزش کاین مستر - صفر تا 100

آموزش کاین مستر – صفر تا 100

آموزش کاین مستر

بسیاری از یوتیوبرها و تولیدکنندگان محتوا از اپلکیشن کاین مستر استفاده می‌کنند. وقتی حرف از ویرایش ویدیو می‌شود، اکثر آدم‌ها دنبالِ برنامه‌ای هستند که همه کاره بوده و کار با آن آسان باشد. کاین مستر یکی از بهترین اپلیکیشن های موجود در بازار است که با طرز کار ساده و امکانات حرفه‌ای، فضای گسترده‌ای را برای کاربران فراهم کرده.

با دنبال کردن آموزش کاین مستر در این مقاله، می‌توانید یک تدوینگر حرفه‌ای باشید و کارهای ویرایش ویدیو، ساخت کلیپ، ساخت اسلاید شو و … را در گوشی هوشمند خود انجام دهید.

آموزش صفر تا صد کاین مستر:

1- برنامه کاین مستر را نصب کنید

این نرم‌افزار ادیت، با دو سیستم عامل Android و iOS سازگار است که بیش‌تر از طرف کاربران اندروید مورد توجه قرار گرفته. برای شروع باید آن را نصب کنید.

دانلود نرم افزار کاین مستر برای سیستم عامل ios از app store

دانلود نرم افزار کاین مستر برای سیستم عامل Android از google play

دانلود کاین مستر KINE MASTER

2- یک پروژه بسازید و نسبت ابعاد را انتخاب کنید

بعد از انتخاب پروژه جدید باید نسبت تصویر یا ویدئوی خود را مشخص کنید. ابعاد مناسب برای بارگذاری در شبکه‌ اجتماعی مثل استوری اینستاگرام و یا استاتوس واتساپ 16:9 است، اگر می‌خواهید در اینستاگرامتان پست بگذارید باید نسبت تصویر 1:1 را انتخاب کنید.

انتخاب ویدیو در کاین مستر

3- عکس یا فیلمی که می خواهید ویرایش شود را انتخاب کنید

توصیه می‌کنیم فایل‌هایی که می‌خواهید ویرایش شوند را در یک پوشه قرار بدهید تا پیدا کردنشان راحت‌تر باشد. از قسمت Media Browser می‌توانید پوشه‌های حاوی فیلم و عکس را ببینید. همچنین از طریق مراجعه به مارکت کاین مستر می‌توانید از میان تعداد زیادی تصاویر و کلیپ، نمونه‌ای را انتخاب کنید. بعد از انتخاب کلیپ یا کلیپ‌های مد نظر، گزینه ضربدر که در سمت راست بالای صفحه قرار دارد را بزنید تا به فضای کار اصلی برگردید.

نکات کاربردی و تنظیمات کاین مستر

آموزش KINE MASTER

وارد فضای برنامه که می‌شوید، در پایین تایم‌لاین را دارید که برای اعمال تغییرات به آن نیاز خواهید داشت. سمت راست یک منوی دایره‌ای در اختیارِ شماست که می‌توانید ویدیو را پخش کنید و خروجی بگیرید. از قسمت Layer می‌توانید فایل‌های خود را اضافه کنید. در منوبارِ سمت چپ هم امکاناتی نظیر یک حرکت به قبل (undo) و یک حرکت رو به جلو (redo) را دارید.

layer آموزش کاین مستر - صفر تا 100

با کلیک روی گزینه layer، گزینه های مختلفی مثل تصویر بالا نمایان می‌شوند که می‌توانید هر کدام را استفاده کنید.

آموزش کاین مستر - صفر تا 100

اضافه کردن آهنگ

از قسمت media می‌توانید آهنگ‌هایی با فرمت m4a یا mp3  را اضافه کنید یا صدایتان را ضبط و آن را روی پروژه بگذارید. ابتدا نوار متحرک را در جایی که می‌خواهید موسیقی از آن جا شروع شود، قرار دهید. اگر می‌خواهید صدای خودتان را روی فیلم بگذارید کافیست روی Voice در نوار منو بزنید و بعد Start را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید شروع به صحبت کنید تا صدای شما ضبط شود. بعد از اتمام کار روی Stop بزنید. با این کار صدای شما به شکل خودکار روی پروژه قرار می‌گیرد. اگر دوست دارید صدایتان حالت بامزه یا فانتزی پیدا کند، می‌توانید از گزینه های موجود در Voice Changer استفاده کنید.

 با برنامه کاین مستر می‌توانید هشت آهنگ صوتی را در یک زمان خاص پخش کنید.

آموزش کاین مستر - صفر تا 100

اضافه کردن افکت

با آموزش کاین مستر در ساخت تیزر تبلیغاتی، اضافه کردن افکت یکی از مهم‌ترین بخش‌ها است. برای زیبایی ویدئو می‌توانید از افکت‌های مختلفی که پیش فرض در این برنامه هستند، استفاده کنید. روی علامت (+)که روی نوار کار قرار دارد ضربه بزنید؛ حالا گزینه‌های بسیاری را سمت راست می‌بینید، گزینه مورد نظر را انتخاب کنید و برای ذخیره شدن افکت، روی علامت تیک بزنید.

اضافه کردن اورلِی (Overlay)

در این قسمت تعدادی استیکر و برچسب شکلک وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و آن‌ها را در جهت دلخواهتان بچرخانید. سپس تیک در سمت بالا و راست را بزنید تا انتخابتان تایید شود. استیکرها و افکت‌ها را می‌توانید (با کشیدن) بزرگ و کوچک کنید.

آموزش کاین مستر - صفر تا 100

اضافه کردن فونت

متن (TEXT) را که با علامت T نمایش داده می‌شود، انتخاب کنید. در این قسمت متن دلخواه خود را بنویسید و سپس گزینه تایید را بزنید. می‌توانید نوع قلم خود را متناسب با ویدئو از قسمت Aa انتخاب کنید و در آخر گزینه تایید را بزنید تا تغییرات ذخیره شود. همچنین می‌توانید با استفاده از آیکون دایره سفید که در کنار نماد قیچی قرار دارد، رنگ متن خود را به دلخواه تغییر دهید.

نکته: برای بزرگتر و یا کوچکتر کردن اندازه متن، روی متن ضربه بزنید و آن را بکشید. همچنین اگر می خواهید متن شما در قسمتی از ویدئو پخش شود، روی متن بزنید و آن را از انتها به سمت ابتدا بکشید تا کوتاه‌تر شود.

آموزش کاین مستر - صفر تا 100

 برش ویدئو

برای برش ویدئو روی کلیپی که انتخاب کرده‌اید ضربه بزنید تا رنگ حاشیه کلیپ مورد نظر شما زرد شود. بعد از این کار منویی در سمت راست گوشی شما ظاهر می شود که برای برش فیلم باید روی نماد قیچی (Trim / Split) بزنید. پس از انتخاب قیچی، گزینه های زیر نمایش داده می شوند:

Trim to Left of Playhead

قسمتی از ویدئو که قبل از نوار متحرک قرار دارد، برش داده می شود (سمت چپ نوار کار). در واقع این گزینه برای حذف قسمت‌های آغازین ویدئو است.

Trim to Right of the Playhead

اگر از این گزینه استفاده کنید، قسمت بعد از نوار کار متحرک برش داده می شود (سمت راست نوار متحرک) که به منظور کوتاه کردن زمان ویدئو است.

Split at Playhead

این گزینه برای تقسیم کردن کلیپ به دو قسمت از نقطه‌ای که نوار متحرک قرار گرفته، استفاده می‌شود.

Split and Insert Freeze Frame

با استفاده از این گزینه در قسمتی که نوار متحرک وجود دارد، می‌توانید تصویر ثابت بین ویدئو خود اضافه کنید. بعد از انجام تغییرات دلخواه خود، برای مشاهده کار روی پخش بزنید تا هنگام ویرایش، کلیپ خود را تماشا کنید. اگر نتیجه رضایت بخش بود، علامت تایید که در سمت راست بالای صفحه قرار دارد را بزنید تا ویدئو شما ذخیره شود.

آموزش کاین مستر - صفر تا 100

از کلیپ خروجی بگیرید و آن را به اشتراک بگذارید

روی آیکن export در گوشه بالا و سمت راست بزنید. در این قسمت می‌توانید وضوح تصویر، نرخ فریم و مقدار بیت ریت را تعیین کنید. برای نرخ فریم می‌توانید بالاترین گزینه موجود یعنی 30 فریم در ثانیه یا کم‌ترین میزان یعنی 12 فریم در ثانیه را انتخاب کنید. هرچه میزان بیت ریت کلیپ شما بیشتر باشد کیفیت واضح‌تر می‌شود، در عین حال اندازه آن هم بزرگ‌تر می‌شود.

گذاری آموزش کاین مستر - صفر تا 100

اکنون روی Export بزنید و صبر کنید فرایند خروجی گرفتن کامل شود. سپس آن را در شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب، واتساپ، فیس بوک و اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

این روزها به دلیل محبوبیت بیش از حد اینستاگرام، اغلب افراد به دنبال دیدن محتواهای ویدیویی هستند. آموزش کاین مستر در این مقاله کمکتان می‌کند تولید محتوای ویدئویی انجام دهید. البته شاید نتواند جای نرم افزار کامپیوتری محبوب چون پریمیر را بگیرد اما چون همه به کامپیوتر دسترسی ندارند، برنامه کاین مستر فارسی بهترین راه برای ادیت ویدیو با موبایل است.

اینشات، نام یکی دیگر از نرم افزارهای پرطرفدار ویراش فیلم است که برای آموزش اینشات روی متن کلیک کنید.

شما معمولاً از کدام برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها برای ادیت ویدیوهای خود استفاده می‌کنید؟

1 Comment

  1. مهدی 1402-03-17 Reply

    خیلی برنامه عالی ایه فقط فکر کنم برای گوشی های هواوی میپره بیرون از برنامه.. چون گوشی من هواوی نوا ۵ تی هست (nova 5 T) و این اتفاق میفته هی از برنامه خارج می شه.

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*