وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

مشخصات میکروفون ها (قسمت دوم)

ادامه قسمت اول

6- محدوده دینامیکی: اگر فشار صدای اعمال شده را به میکروفون زیاد کنیم، تا اندازه ای که نویز داخلی آن بالا برود و دیستوریشن THD%1 ایجاد شود، آن نقطه، بالا ترین فشار صوتی ای است که میکروفون میتواند در آن کار کند. به محدوده ای که زیر این مقدار باشد و دیستوریشن از 1 درصد کمتر باشد، محدوده ی کار دینامیکی میکروفون گفته میشود. به محدوده ی بالا تر از رنج دینامیکی، محدوده هد روم گفته میشود که در آنجا کلیپ کردن و دیستوریشن به وضوح اتفاق می افتد.

8447341994 مشخصات میکروفون ها (قسمت دوم)

 

7- حداکثر فشار صوتی قابل تحمل: در بسیاری از موقعیت های ریکورد، مهم است بدانیم حداکثر فشار صوتی ای که میکروفون میتواند تحمل کند، چند دسی بل است. دو نوع فشار صوتی قابل تحمل داریم، 1-حداکثر فشار صوتی ای که در آن، دیستوریشن زیاد شده و بالای 1 درصد میرود، در اینجا دیگر صدای اعوجاج به خوبی قابل درک خواهد بود. 2-حداکثر فشار صوتی ای که میکروفون میتواند تحمل کند، در این جا، میکروفون وارد مرحله ی کلیپ کردن صدا شده و موج خروجی اش، مربعی خواهد بود. استفاده از میکروفون در این نقطه، خطرناک خواهد بود،زیرا ممکن است به پرده ی دیافراگمش آسیب وارد شود.

5367842179 مشخصات میکروفون ها (قسمت دوم)

8- امپدانس میکروفون: مقاومت الکتریکی که بین دو سر کپسول میکروفون وجود دارد، امپدانس میکروفون را نشان میدهد. هرچه این عدد کمتر باشد، بهتر است، زیرا میتواند طول کابل میکروفون را بیش تر افزایش داد و از طرف دیگر، نیاز کمتری به تقویت کننده هایی با امپدانس ورودی بالا که طراحی آنها کمی سخت است، (و شاید گران تر) خواهیم داشت، و اگر امپدانس ورودی تقویت کننده نیز کم باشد، سیگنال صدا کمتر دچار افت خواهد شد.

6582760724 مشخصات میکروفون ها (قسمت دوم)

9- پاسخ قطبی میکروفون: پاسخ قطبی میکروفون یعنی محدوده ای که در آن، گیرندگی صوت را دارد، هر میکروفون با توجه به نوع کپسول و یا طراحی اش، پاسخ قطبی منحصر خود را دارد. پاسخ قطبی عمومی میکروفون ها معمولا در فرکانس 1 کیلو هرتز سنجیده میشود. اما میکروفون ها در فرکانس های بم، تقریبا محدوده زیاد تری را پاسخ میدهند و هرچه فرکانس بالا تر رود، میکروفون بیش تر قسمت جلوی خود را پاسخ میدهد. این قضیه حتی برای میکروفون های امینی نیز صدق میکند، میکروفون هایی که طراحی شده اند تا کروی شکل ترین پاسخ ممکن را داشته باشند اما در فرکانس های بالا باز هم پاسخشان مستقیم تر میشود.

پاسخ قطبی نسبت به فرکانس در یک میکروفون شاتگان:

2704437496 مشخصات میکروفون ها (قسمت دوم)

ادامه در قسمت سوم

منبع: سیستم های صوتی ایران

امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*