وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
ضمن تبریک سال نو. به دلیل حجم بالای مرسولات، ارسال سفارشات خارج از تهران، بعد از تعطیلات نوروز انجام می‌گیرد.

فرق Hot Shoe و Cold Shoe چیست؟

برای درک بهتر هات شو و کلد شو، ابتدا به بررسی تعاریف و سپس به بررسی تفاوت آن‌ها می‌پردازیم. تا انتهای مقاله با بهین مدیا همراه باشید.

مانت هات شو

Hot Shoe

هات‌شو یا کفشک گرم براکتی است که در بالای دوربین نصب می‌شود و فلاش برروی آن سوار می‌شود. چرا به آن کفشک گرم می‌گویند؟ دلیلش این است که این کفشک می‌تواند سیگنال را به صورت مستقیم از دوربین بگیرد و به فلاش برساند زیراکه اتصالات الکتریکی با دوربین عکاسی دارد. هم‌چنین می‌تواند اطلاعات را بین دوربین عکاسی و فلاش جابجا کند. کفشک گرم برای سایر لوازم جانبی هم کاربرد دارد. این لوازم‌های جانبی می‌توانند شامل فلش دوربین، رینگ لایت، میکروفون برای ضبط فیلم، انواع چراغ LED، GPS و… باشند.

Cold Shoe

کلدشو یا کفشک سرد، وسیله یا شیاری است که از آن برای نگهداری رینگ لایت روی دوربین استفاده می‌شود. البته از کفشک سرد برای نگهداری سایر لوازم جانبی بر روی سه پایه نیز می توان بهره برد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم. تا این‌جا دریافتیم که این کفشک یا شیار به عنوان یک نگهدارنده عمل می‌کند و هم‌چنین می‌تواند در زوایای مختلف حرکت کند. خوب است بدانید که روی کلدشو می‌توانید میکروفون شاتگان کامیکا CVM-V30 LITE را قرار دهید. هم‌چنین این محصول برای بستن دوربین روی میکسر صدای دوکاناله کامیکا CVM-AX3 یا پایه کاربرد دارد.

کاربرد کلدشو:

زمانی که می‌خواهید رینگ لایت را بر روی سه پایه یا پایه‌های سبک قرار دهید، می‌توانید از کلدشوها استفاده کنید. لوازم جانبی زیادی نظیر میکروفون برای ضبط فیلم، چراغ های LED روی این وسیله نصب می‌شوند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که رینگ لایت را بر روی کلدشوی دوربین قرار دهید و آن‌ها را روی یک پایه بگذارید. این کار بسیار آسان است و در عین حال در بسیاری از موارد بهترین انتخاب می باشد. هم‌چنین کلد شوهایی وجود دارند که دارای بازوهای قابل تنظیم هستند. آن‌ها به شما این امکان را می‌دهند که رینگ لایت خود را از هر جهت بتابانید. همان طور که می‌دانید از جمله ویژگی‌های دوربین‌های DSLR و دوربین‌های بدون آینه ضبط کردن ویدیو است و همین عامل مهم باعث شده تا کلدشوها مکانی مناسب برای قرار دادن میکروفون و دیگر لوازم جانبی برای ثبت فیلم باشند.

hot shoe mount فرق Hot Shoe و Cold Shoe چیست؟

نحوه استفاده از Cold Shoe:

نحوه‌ی استفاده از آن‌ها متغیر است چراکه دارای طراحی‌های متنوع هستند. اما شما هر نوع از آن‌ها را خریداری کنید برای نصب اذیت نمی‌شوید زیراکه نحوه‌ی نصب این محصولات ساده است. خوب است بدانید سایز براکت‌ها به صورت استاندارد جهانی می‌باشد پس برای هر دوربینی مناسب هستند. طرح‌هایی نیز وجود دارند که کمی پیچیده می‌باشند و می‌توان با استفاده از پیچ و مهره‌ها تنظیمات را برای آن‌ها انجام داد.

بالای گیره محصول CVM-VM10-K5 یک کلدشو وجود دارد که کار را برای شما راحت کرده زیراکه قادرید روی آن هرچیزی که با سایز گیره سازگار می‌باشد را ببندید. نکته‌ای که در این‌جا باید به آن دقت داشته باشید این است که آیا دوربین شما از کلد شوها پشتیبانی می‌کند یا خیر.

تفاوت هات شو و کلدشو:

همان‌طور که متوجه شده‌اید، هات‌شو از براکت‌های فلزی تشکیل شده است و همان چیزی است که شما با استفاده از آن یک فلاش خارجی را به دوربین خود متصل می‌کنید. علت نام گذاری آن به اسم هات‌شو این است که دارای تماس‌های الکترونیکی است و اجازه می‌دهد تا سیگنال هایی از دوربین به فلاش منتقل بشود.

در مقابل یک کلدشو از بسیاری از جهات مشابه هات‌شو می‌باشد و تفاوت این دو در این است که هیچ گونه تماس الکترونیکی میان دوربین و فلاش در این قالب وجود ندارد. از این رو اصطلاح سرد را برای این مورد استفاده می‌کنند. کفشک سرد به تنهایی قدرت و سیگنال الکتریکی ندارد و قادر به تحریک کردن فلاش نیست.

پس به طور کلی الان می دانید که تفاوت یک هات‌شو و یک کلدشو در این است که هات شو می‌تواند سیگنال‌های الکتریکی را برای تحریک فلاش شما ایجاد کند. البته کلد شو هایی وجود دارند که می‌توانند به صورت برقی کار کنند. هرچند کلدشوها با اتصال برق غیر معمول هستند و در میان تصویربرداران رواج ندارند. این محصولات علی رغم داشتن سیم کشی داخلی هنوز هم کلدشو نامیده می‌شوند، زیرا بر خلاف یک هات‌شو خودشان نمی توانند باعث ایجاد یک فلاش بشوند. بنابراین آن‌ها را می‌توان به عنوان یک کابل فرض کرد که به شما این امکان را می دهند تا برق را به دستگاه خود ارسال کنید.

سخن نهایی

از همراهی شما تا انتهای این مقاله خرسندیم. امیدواریم مطالب بالا شما را به پاسخ سوال‌هایتان در خصوص هات‌شوها و کلدشوها رسانده باشد. اگر سوالی در این زمینه دارید حتما روی مشاوره تخصصی ما حساب کنید.

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*