وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
ضمن تبریک سال نو. به دلیل حجم بالای مرسولات، ارسال سفارشات خارج از تهران، بعد از تعطیلات نوروز انجام می‌گیرد.

تشخیص رسید کارت به کارت جعلی

تشخیص رسید کارت به کارت جعلی

تشخیص رسید کارت به کارت جعلی:

امروزه افراد بسیار زیادی محصولی را سفارش می‌دهند و با رسیدهای پرداختی جعلی یا فیک، سعی در فریب‌کاری فروشندگان علی الخصوص فروشندگان اینستاگرامی و آنلاین شاپ‌ها دارند. این افراد با استفاده از اپلیکیشن‌ها یا نرم افزارهایی نظیر فتوشاپ، وانمود به پرداخت هزینه کالای انتخابی می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم و به شما بگوییم که به هر رسیدی که دریافت می‌کنید مطمئن نباشید.

روش جلوگیری از دریافت رسید جعلی چیست؟

  • حتما سرویس دریافت پیامک یا اس‌ام‌اس بانکتان را از طریق بانک مربوطه، فعال کنید. البته گاهی ممکن است به دلیل اختلالات بانکی یا نبود آنتن و… پیامک واریز یا برداشت دیر ارسال بشود، به همین علت نیاز است موجودی حسابتان را از طریق همراه بانک یا دستگاه‌های اِی‌تی‌اِم چک کنید. چون امکان این که مشتری‌ها از این ترفند استفاده کنند و بگویند واریز شده ولی کارت شما دچار مشکل است، کم نیست. و حتی ممکن است واقعا این اتفاق رخ دهد. پس یادتان باشد پیشگیری بهتر از درمان است.
  • همراه بانکتان را فعال کنید. کافیست از بانک مربوطه رمز ورود و لینک بگیرید.
  • وقتی مشتری‌هایتان اقدام به ارسال رسید کردند، حواستان باشد به آن استناد نکنید و موجودی حساب بانکیتان را چک کنید. و تاریخ واریز را هم نگاه کنید.

 روش مطمئن برای تشخیص رسید کارت به کارت جعلی چیست؟

اگر دقت کرده باشید در رسیدهای واقعی شاهد هیچ گونه لینک تلگرامی نیستید اما در رسید جعلی، یک لینک از کانال تلگرام وجود دارد.

  • به نوشته‌ها توجه کنید. گاها فونت‌ها متفاوت است یا نوشته‌ها تراز نیستند و زیرهم قرار نگرفته‌اند. یا از نظر گرافیکی تفاوت‌هایی حس می‌شود. به عنوان مثال عبارت «تراکنش موفق» در مرکز کادر سبزرنگ باید نوشته شده باشد. رسیدهای غیرتقلبی شکیل بوده و از نظم خاصی پیروی می‌کنند.
  • مقایسه کنید. این روش یکی از بهترین روش‌هاست. سعی کنید یک رسید را در گوشی خود ذخیره داشته باشید. البته اگر همراه بانک داشته باشید هم امکان بررسی از آن طریق وجود دارد زیراکه رسیدهای واریز و برداشتتان آن‌جا وجود دارد. یک رسید واقعی را با رسیدی که در دست دارید مقایسه کنید.
  • راه حل ساده‌تر آن‌که شما اگر یک سرچ ساده در گوگل انجام دهید نیز اطلاعات خوبی از رسیدهای تقلبی دریافت خواهید کرد.

اما یادتان نرود مهم‌ترین راه جلوگیری از کلاهبرداری این است که شما باید حتما پیامک واریزی بانک را فعال کنید.

سخن نهایی:

دنیای اینترنت به نوعی دنیای سود و دنیای ضرر است. بنابراین لازم است هر روزه اطلاعاتمان را بروز کنیم و بدون تحقیق و آگاهی، اقدام به شروع کاری نکنیم. ما تلاش کردیم با افزایش آگاهی شما در خصوص رسیدهای جعلی، کمک کنیم در دام افراد کلاهبردار نیفتید. زیرا بسیاری از افراد وجود دارند که از این موضوع بی خبرند و کالاهایشان را ارسال می‌کنند. امیدواریم مفید واقع شده باشد تا متحمل ضرر نشوید. بهین مدیا که نمایندگی رسمی کامیکا در ایران است، در راستای رعایت شرایط ایمن برای پرداخت، از درگاه اینترنتی امن استفاده می‌کند. بهین مدیا هیچ گونه تخصصی درباره تشخیص رسید کارت به کارت جعلی و یا ساخت رسید فیک ندارد. صرفا جهت آگاهی، این مقاله نوشته شده است.

5 Comments

  1. عابدین 1402-07-18 Reply

    سلام

  2. حسین 1402-03-23 Reply

    توضیحات کامل نبود ، درستش کنید

  3. متین 1402-03-10 Reply

    این چ مطلب ب درد نخوریه خب الان سرچ زدیم تو گوگل ک بفهمیم چطچر تشخیص یدیم ۲ساعت وقتمون ک گرفتی هیچی از اخرم گفتی تو گوگل سرچ کنیم

  4. بهار 1401-10-11 Reply

    این چی بود دیگه… هیچ توضیح درست و حسابی که ندادید بماند در آخر توصیه کردین که یه سرچ ساده کنیم؟؟؟ منم یه سرچ ساده کردم مطلب ناقص شما اومد

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*