وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

بهترین میکروفون USB برای پادکست

How to Connect a Condenser Microphone to a Laptop for Recording microphonebasics بهترین میکروفون USB برای پادکست

 

چندین سال پیش شغل گویندگی و دوبلاژ به تجهیزات گران قیمتی مثل میکروفون، کارت صدا، پری آمپر فایر و… نیاز داشت. ولی اکنون میکروفون های USB کار را ساده کرده اند. در داخل میکروفون USB کارت صدا تعبیه شده و حتی در برخی از آن ها آمپلی فایر داخلی و پردازشگر صوتی هم وجود دارد. نکته جالب توجه اینجاست که برای استفاده از این میکروفون ها فقط باید کابل اتصال میکروفون به پورت USB را به لپ تاپ یا گوشی موبایل متصل کنید و دکمه ضبط صدا را فشار دهید. در این مقاله قصد داریم به نکات مهم استفاده از میکروفون USB بپدرازیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چرا از میکروفون USB برای ضبط صدا (Voice-Over) استفاده کنیم؟

سهولت استفاده:

استفاده از تجهیزات صدای حرفه ای مثل کارت صدا و آمپلی فایر کار بی دردسری نیست. میکروفون USB دقیقا راه حل این مشکل است. استفاده از این میکروفون ها شما را از درگیری با تجهیزاتی مثل آمپلی فایر و کارت صدا خلاص می کند و تنها با یک اتصال ساده می توانید به ضبط صدا بپردازید.

کیفیت صدا:

برخی از میکروفون های USB آنچنان کیفیت صدای بالایی دارند که حتی استانداردهای حرفه ای را نیز پشت سر گذاشته اند. از این میکروفون ها می توان به راحتی برای ضبط وکال استفاده کرد.

قابلیت حمل آسان:

همانطور که قبلا گفتیم میکروفون های USB کارت صدا ندارند و به همین علت می توان از این میکروفون ها به راحتی در مسافرت استفاده کرد.

سازگاری:

این روز ها موبایل های هوشمند و تبلت ها آنقدر پیشرفت کرده اند که می توان از آن ها در هر زمینه ای استفاده کرد. پادکسترها و هنرمندان بسیاری که تولید محتوا می کنند، با گوشی های آیفون و اندرویدی خود کارهای زیبایی رکورد کرده اند.

قیمت:

هزینه تهیه میکروفون های USB به مراتب کمتر از خرید جداگانه یک میکروفون و یک کارت صدا است. این نکته مخصوصاً برای افراد مبتدی که در شروع کار هستند بسیار هائز اهمیت است.

using a professional microphone with a laptop content 1 بهترین میکروفون USB برای پادکست

پادکست هایتان را با کیفیت استودیویی ضبط کنید

همانطور که از نام میکروفون USB استودیویی STM-USB پیداست، برای ضبط پادکست و استریم مناسب می باشد. STM-USB همانند هر میکروفون USB دیگری به کارت صدا نیاز ندارد و تنها با یک کابل به لپتاپ یا موبایل متصل می شود. دیستورشن این میکروفون بسیار پایین است و صدا را در طبیعی ترین حالت ممکن ضبط می کند. از ویژگی های مثبت STM-USB، داشتن پاپ فیلتر است که با قرار دادن این فیلتر می توانید صدای نامطلوب حاصل از ادای حروف انسدادی مثل پ، ب و ت را به حداقل برسانید.

STM-USB عملکرد بسیار خوبی برای ضبط صدای گویندگان رادیو دارد و به راحتی در استودیوهای خانگی قابل استفاده است. همچنین یک خروجی هدفون برای مانیتورینگ صدا دارد و می توانید با پیچ صدا و پیچ گین (Gain) صدا، ورودی صدا را بستگی به شرایط خودتان تنظیم کنید. این میکروفون دارای دو الگوی تک جهتی کاردیوید (Cardioid) و دوجهتی فیگور 8 (Figure Of Eight) می باشد. الگوی قطبی کاردیوید، صدا را فقط از جلو می گیرد و الگوی دوجهتی فیگور 8 از جلو و پشت میکروفون صدا را ضبط می کند و برای ضبط پادکست و استریم دو نفره بسیار مناسب است.

میکروفون USB استودیویی STM-USB بدنه بسیار باکیفیت و محکم فلزی دارد و وقتی بدنه میکروفون را لمس می کنید کاملاً این کیفیت را احساس می کنید. به همراه محصول دو عدد کابل تایپ سی وجود دارد. یک کابل تبدیل تایپ سی به USB و یک کابل تبدیل تایپ سی به تایپ سی. وجود این دو نوع کابل، این امکان را به شما می دهد که بتوانید از این میکروفون به آسانی با لپتاپ و موبایل به ضبط صدا بپردازید. روی پنل کناری میکروفون دکمه Mute وجود دارد که در کمتر میکروفونی این قابلیت پیش بینی شده است، بنابراین در حین ضبط به راحتی می توانید صدا را برای لحظاتی متوقف کنید و مجدداً با زدن دکمه، عمل ضبط را ادامه دهید.

برای دیدن مشخصات و ویدیوهای مربوط به میکروفون USB استودیویی STM-USB، بر روی عکس زیر کلیک کنید

میکروفون STM-USB

امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*