وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
ضمن تبریک سال نو. به دلیل حجم بالای مرسولات، ارسال سفارشات خارج از تهران، بعد از تعطیلات نوروز انجام می‌گیرد.

بهترین میکروفون استودیویی برای پادکست و استریم

انتخاب میکروفون برای پادکست و استریم نیاز به تحقیقات زیادی دارد و با توجه به مورد در نظر گرفته شده، باید بهترین گزینه را پیدا کرد. اگر به فکر تهیه میکروفون استودیویی هستید، قطعا کاربرد مشخصی از آن را در نظر دارید. مدل های مختلفی از میکروفون ها وجود دارند که برای کاربردهای خاصی مناسب هستند. به عنوان مثال ماز میکروفون استریم نمی توان برای ضبط موسیقی و… خروجی مناسبی دریافت کرد. همچنین ممکن است میکروفون های حرفه ای موسیقی، برای پادکست یا استریم تجره کاربری آسانی به همراه نداشته باشند.

 

 

راهنمای خرید میکروفون استودیویی و نکاتی که بهتر است قبل از خرید بدانید

قبل از خرید میکروفون بهتر است کمی با عملکرد این دستگاه ها آشنایی داشته باشید. در استودیوهای مرسوم، میکروفون یکی از تجهیزات آنالوگ محسوب می شود که به کمک کابل XLR، سیگنال های صوتی را به کامپیوتر منتقل می کنند. معمولا برای استفاده از چند میکروفون، از میکسر هم در میانه مسیر استفاده می شود. در چنین ساختاری، سیگنال های ارسالی از کیفیت چشمگیری برخوردار هستند. در مرحله تولید، فرایندهایی همچون EQ و فشرده سازی پویا و بهینه سازی جلوه های صوتی انجام می شوند.

نوع دیگری از میکروفون ها وجود دارند که از رابط USB بهرمند هستند و عملکردی کاملا متفاوت با میکروفون های آنالوگ دارند. در این نوع میکروفون ها، پردازش صدا در داخل خود میکروفون انجام می شود. هرگونه ویرایش و بهینه سازی که کاربر بر روی صدا انجام می دهد، بر روی سیگنال هایی پیاده می شود که قبلا به صورت دیجیتالی در داخل میکروفون پردازش شده است.

از دیگر نکات مهم میکروفون های USB می توان به شروع کار سریع آنها اشاره کرد. به عبارت دیگر، این تجهیزات به نام Plug-and-play معروف هستند که به محض اتصال به کامپیوتر، امکان استفاده از آنها فراهم می شود. بسیاری از نذم افزار های استریم و ضبط صدا به محض اتصال میکروفون USB ، آن را شناسایی می کنند.

زمانی که درباره میکروفون ها صحبت می کنیم، اولین سوالی که به ذهن افراد مبتدی می آید این است که: «بهترین میکروفون برای ضبط صدا چیست؟»

میکروفون هایی که برای ضبط صدا عالی هستند همگی بالای 3000 دلار قیمت دارند! تهیه میکروفونی بجز آنها برای استودیوی پیشرفته احتمالا خنده دار است. ولی خبر خوب این است که برای این میکروفون های گران قیمت جایگزین های ارزانتری نیز وجود دارد.

 

میکروفون USB استودیویی کامیکا STM-USB

میکروفون USB استودیویی کامیکا STM-USB

ترکیب فوق العاده قیمت، کیفیت صدا و ویژگی های کلی میکروفون USB استودیویی کامیکا STM-USB را به انتخابی ایده آل برای اولین میکروفون ضبط صدا تبدیل کرده است. این میکروفون برای ضبط وکال، استریم، پادکست، تولید محتوای اینستاگرامی بسیار کارآمد است. بر روی پنل کناری این میکروفون خروجی هدفون قرار داده شده است که برای مانیتورینگ صدای در حال ضبط مورد استفاده قرار می گیرد. این مزیت در هنگام ضبط صدا بسیار هائز اهمیت است به دلیل این که برای اطمینان از کیفیت صدا، دیگر نیاز نیست تا پایان ضبط صدا منتظر بمانید.

الگوی دوگانه این میکروفون این امکان را به کاربر می دهد تا برای ضبط صدای تک نفره و دو نفره (مصاحبه) آزادی عمل بیشتری داشته باشد. برای تغییر الگوی صدای این میکروفون کافی است کلید تغییر وضعیتی که بر روی بدنه آن قرار دارد را در حالت دلخواه قرار دهید. اتصال آسان تایپ سی، دلیل سازگاری آسان این میکروفون را با دستگاه های اندرویدی است. برای جلوگیری از ایجاد نویز هنگام ادای حروفی مانند پ، ت و ب، باید از پاپ شیلد فلزی که در بسته بندی این میکروفون وجود دارد استفاده کنید. از دیگر امکانات این میکروفون، داشتن کلید MUTE است که در هنگام استریم یا ضبط پادکست بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید میکروفون USB استودیویی کامیکا STM-USB

 

میکروفون وکال استودیویی کامیکا STM01

میکروفون وکال استودیویی کامیکا STM01

میکروفون وکال استودیویی کامیکا STM01 از نوع میکروفون های کاندنسر است و فقط یک الگوی تک‌جهته (Cardioid) را برای ضبط صدا ارائه می‌کند، درنتیجه تنها برای اجرای تک‌نفره مناسب خواهد بود. فراموش نکنید که STM01  با رابط‌ XLR در بازار عرضه می‌شود و به دلیل داشتن حساسیت بسیار بالا و دایافراگم بزرگ، حتما باید در فضای آکوستیک مورد استفاده قرار گیرد.

طراحی فلزی این میکروفون آن را به تجهیز مقاوم و بادوامی تبدیل کرده است. از قابلیت های مهم این میکروفون می توان به پاپ شیلد اشاره کرد که به بالا بردن کیفیت صدای ضبط شده کمک می کند.

برای استفاده از این میکروفون باید کارت صدای جداگانه تهیه کرد. این میکروفون مناسب وکال، استریم، ضبط صدا و موسیقی در استودیو می باشد.

بازه سطح واکنش دایافراگم این میکروفون بسیار بالا بوده به طوری که برای صدای آقایان و خانم ها و همچنین سازهای مختلف مناسب می باشد و مانند تمام میکروفون های کاندنسر نیاز به فانتوم پاور دارد.

کمپانی کامیکا این میکروفون را به همراه یک لرزه گیر ( شاک مانت ) و کیف حمل بسیار با کیفیت عرضه می کند تا بتوان ضمن محافظت از بدنه میکروفون در حین حمل و جابجایی، به آسانی آن را به انواع پایه میکروفون متصل نمود.

اگر بخواهیم میکروفون وکال استودیویی کامیکا STM01 را در یک جمله معرفی کنیم، می توان گفت : استاندارد جدید برای میکروفون های کاندنسر استودیویی با قیمتی مقرون یه صرفه است.

خرید میکروفون وکال استودیویی کامیکا STM01

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*