وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
ضمن تبریک سال نو. به دلیل حجم بالای مرسولات، ارسال سفارشات خارج از تهران، بعد از تعطیلات نوروز انجام می‌گیرد.

ادیت صدا با استفاده از هوش مصنوعی Adobe Podcast

ادیت و تغییر صدا با استفاده از هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی که به اختصار Al (Artificial intelligence) نامیده می‌شود، یکی از موضوعات جذاب این روزها است. این فناوری، به رایانه‌ها کمک می‌کند تا توانایی‌ ذهن انسان (در حل مشکلات و تصمیم‌گیری را) شبیه‌ سازی کند. همچنین سریع‌تر و دقیق‌تر از مغز انسان عمل می‌کند. یکی از دستاوردهای هوش مصنوعی با عنوان Adobe podcast می‌باشد. اگر طراح گرافیک یا ادیتور باشید، بطور یقین نام Adobe را شنیده‌اید و یا با نرم افزارهای این کمپانی کار کرده‌اید. نرم افزارهایی مانند Photoshop، After Effects، Premiere حاصل تلاش چندین ساله این ابر کمپانی است که اکنون پا در عرصه محتواهای صوتی گذاشته و پروژه جدید Adobe Podcast را تولید کرده. در این مقاله، Adobe podcast را به شما معرفی می‌کنیم که اگر میکروفون دارید اما با ادیت صدا آشنا نیستید یا اگر میکروفون ندارید، بتوانید از آن استفاده کنید. در ادامه به یکی از مهم‌ترین مشکلات کاربران در استفاده از ادوبی پادکست می‌پردازیم؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

استفاده از هوش مصنوعی با adobe podcast

چه زمانی از ابزار هوش مصنوعی استفاده کنیم؟

اگر آهنگساز هستید، مطمئنا این را می‌دانید که به یک مکان آکوستیک برای ضبط نیاز دارید. حتما دوست دارید یكی از اتاق‌های خانه را به یک استودیوی ضبط ساده تبدیل کنید تا از صدای اطراف مثل ساخت و سازهای ساختمانی در امان باشید. از طرفی دلتان نمی‌خواهد بودجه زیادی برای آکوستیک کردن محیط و تجهیزات آن بپردازید. نگران نباشید، میکروفونتان مهم‌ترین ابزاری است که دارید. اینجاست که هوش مصنوعی راهکاری مناسب برای شما خواهد بود. برای ازبین بردن نویز محیط اطراف در فضای غیرآکوستیک خود، می‌توانید از Al استفاده کنید. یادتان باشد  Alخروجی قابل قبولی بشما می‌دهد اما جایگزین میکروفون نیست.

بالابردن کیفیت صدا با Adobe Podcast و بدون میکروفون

برای استفاده از این تکنولوژی پرطرفدار، باید وارد مرورگر خود شوید و آن را سرچ کنید (از طریق وی پی ان اقدام کنید). این ابزار تحت وب، به کاربران امکان ضبط و ویرایش صداها بدون نیاز به تجهیزات خاصی را می‌دهد. افرادی که در کار تولید محتوا هستند، گاهاً به دلیل نداشتن میکروفون امکان ضبط صدای با کیفیت را ندارند؛ بهترین کار تهیه یک میکروفون با کیفیت از شرکت معتبر است. اما اگر در حرفه تولید محتوا تازه‌کار هستید و امکان تهیه میکروفون را ندارید، می‌توانید از فناوری Adobe Podcast ادوبی استفاده کنید. کافیست وارد سایت https://podcast.adobe.com  شوید و فایل صوتی خود را در سایت آپلود کنید. حالا می‌توانید با استفاده از قابلیت رایگان adobe podcast ، کیفیت صدای ویدئو و یا پادکست خود را افزایش دهید.

محتوا بدون میکروفن با Adobe podcast 2 ادیت صدا با استفاده از هوش مصنوعی Adobe Podcast

کمی به پایین صفحه اسکرول کنید تا به تصویر بالا برسید و روی گزینه try it out کلیلک کنید تا وارد صفحه نهایی شوید.

محتوا بدون میکروفن با Adobe podcast 3 ادیت صدا با استفاده از هوش مصنوعی Adobe Podcast

در اینجا فایل صوتی ضبط شده را درون قسمت خط چین بارگذاری کرده و صبر کنید تا فایل ادیت شده صدای شما آماده شود. می‌توانید فایل بدست آمده را دانلود و به صدای خود گوش دهید. این فرآیند به کمک هوش مصنوعی Adobe امکان پذیر شده و به صورت هوشمند، نویز صدای اطرافتان را حذف می‌کند. اکنون یک فایل خروجی با صدایی شفاف را به شما ارائه می‌دهد.

توجه داشته باشید که هوش مصنوعی نمی‌تواند کار میکروفون را برای شما انجام دهد. برای تولید محتوای حرفه‌ای باید میکروفن مناسب داشته باشید. اما گفتنی است که ادوبی پادکست، صدایی که با میکروفون موبایل رکورد کرده اید را بطور قابل توجهی بهبود می‌دهد.

استفاده از هوش مصنوعی Adobe Podcast بهمراه میکروفون

اگر از میکروفون استفاده می‌کنید ولی امکان ادیت صدا را ندارید، براحتی می‌توانید از Adobe Podcast استفاده کنید. در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم که ادوبی پادکست می‌تواند به شما در تولید محتوای صوتی کمک کند:

*ممکن است بعد از ضبط پادکست،  متوجه شوید به خاطر باز بودن پنجره اتاقتان، نویز محیطی زیادی رکورد شده؛ شاید هم صدای فن لپتاپ و یا تایپ کردن کیبورد به این صداها اضافه شده باشند.

*فرض کنید بعد از تولیدمحتوای خود، متوجه شوید که اتصال میکروفون به گوشی برقرار نشده (صدا با میکروفون داخلی  موبایل رکورد شده)، درعین حال وقت کافی برای ضبط دوباره ندارید، چه می‌کنید؟ Adobe Podcast، فایل صدایتان را بهبود می‌بخشد.

*اگر بعد از رکورد گرفتن متوجه شدید میکروفون زیادی به دهانتان نزدیک بوده و یا گین میکروفونتان زیاد بوده و صدا دیستورت شده، برای صرفه جویی در زمان، از ادوبی پادکست استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: آموزش ساخت اتاق آکوستیک

استفاده از ادوبی پادکست چه معایبی دارد؟

فرقی ندارد که از آدوبی پادکست، برای ادیت صدای ضبط شده با موبایل استفاده می‌کنید یا صدای ضبط شده با میکروفون حرفه ای، در هرصورت صدای ادیت شده شبیه به ربات می‌شود! اگر دوبلور هستید حتما انواع مختلف صداها را دوبله می‌کنید و دلتان نمی‌خواهد خروجی صدای بچه با صدای یک مرد یا زن، همگی رباتی باشند. صدای رباتی برای کار شما حرفه‌ای و استاندارد نیست. اما راه حل چیست؟ با وجود یک میکروفون باکیفیت و حرفه‌ای، نیازی به سایت‌ها و ادیت صدا نخواهید داشت. در ادامه یک میکروفون اقتصادی و باکیفیت را به شما معرفی می‌کنیم.

ضبط صدای بدون نویز با میکروفون دستی کامیکا HRM-S

محیط شلوغ، هزینه زیاد برای خرید کارت صدا، بلد نبودن ادیت صدا، خرید دوربین و لپتاپ، سد راه تولید محتوا است. میکروفونهایی مثل میکروفون دستی کامیکا HRM-S  وجود دارند که به ادیت نیاز ندارند. الگوی کاردیوید در این مدل باعث حذف نویز محیط می‌شود و در شلوغ‌ترین مکانها مانند استادیوم، صداهای اطراف را ضبط نمی‌کند. در اینصورت صدای باکیفیت (با میکروفون) و تصویر (با  دوربین موبایل) را باهم دارید و نیازی به صرف زمان اضافه برای ادیت هم ندارید. میکروفون معرفی شده برای انواع محتواها از قبیل پادکست، خبرنگاری، گویندگی، یوتوبری، اینستاگرامری و ضبط سازها مانند سنتور و گیتار، کاربردی است.

1 6 ادیت صدا با استفاده از هوش مصنوعی Adobe Podcast

جمع بندی مهم

شرکت ادوبی با ارائه نرم افزارهایی قدرتمند، سعی دارد انجام فعالیت‌های مختلف را برای کاربران اینترنت و فعالان در حوزه طراحی و گرافیک را آسان کند. ابزار ضبط و ویرایش پادکست Adobe (با استفاده از هوش مصنوعی)، صداگذاری روی محتواهای ویدئویی و تغییر صدا را ساده‌‌تر می‌کند. اما ممکن است بسیاری از افراد به هوش صدا برای ادیت نیاز نداشته باشند.

*اگر محیط تولیدمحتوای شما کم نویز و آکوستیک است، پس پروژه‌تان صدای قابل قبولی خواهد داشت. در اینصورت به ابزار هوش مصنوعی نیازی ندارید.

*خروجی صدای رباتی این ابزار برای شما که پادکستر یا گوینده هستید و قطعا میکروفون باکیفیت دارید، کاربرد چندانی ندارد.

برخی هوش مصنوعی را به عنوان تهدیدی برای جامعه‌ی جهانی تلقی می‌کنند. از نظر عده‌ای پیشرفت هوش مصنوعی می‌تواند باعث خودسر شدن آن و عدم فرمان‌برداری از انسان شود. نظر شما چیست؟

5 Comments

  1. sanadecor 1402-08-16 Reply

    برای افکت صدا

  2. یگانه 1402-07-03 Reply

    جالب است

    • Author
      سعید کریمی 1402-07-03 Reply

      خوشحالیم که مفید بود براتون

  3. ahmad 1402-03-03 Reply

    سلام ، من پادکسترم و نزدیک اتوبان زندگی میکنم. صدای ماشین ها نمیزاره خروجی دلخواهی از پروژم داشته باشم و اینکه من مستاجر هم هستم و تقریبا هر سال جابجا میشم و اتاقم اصلا ایزوله نیست. چون هرسال تغییر مکان می دم دلم نمی خواد هزینه زیادی برای آکوستیک کردن اتاقم رودوشم بیفته. میکروفونی که معرفی کردید بدردم می خوره؟؟

    • Author
      سعید کریمی 1402-03-03 Reply

      سلام احمد عزیز
      ابن میکروفون دقیقا برای جاهای خیلی شلوغ طراحی شده و بدون نیاز به هزینه اضافه برای تجهیزات آکوستیک، میتونید صدای تمیز و بدون نویزی داشته باشید

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*