وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
ضمن تبریک سال نو. به دلیل حجم بالای مرسولات، ارسال سفارشات خارج از تهران، بعد از تعطیلات نوروز انجام می‌گیرد.

آشنایی با انواع پایه میکروفن بازویی فنری

پایه میکروفن بازویی فنری

پایه میکروفن بازویی فنری به عنوان نگهدارنده‌ برای میکروفون های کاندنسر و میکروفون های دستی‌ به کار می‌رود. پایه ها به عنوان نگهدارنده میکروفن در برنامه تلویزیونی، سخنرانی، کنفرانس و استودیوهای ضبط صدا مورد استفاده قرار می‌گیرند. اغلب میکروفون‌ ها به پایه‌ نیاز دارند بعنوان مثال در حین نواختن ساز که به آزادی عمل بیشتری نیاز دارید بسیار کارآمد است. پایه میکروفون از تجهیزاتی است که زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما کافی است که میکروفونتان به طور تصادفی از دستتان بیفتد، آن وقت به ارزش آن پی خواهید برد. پایه نویز را کاهش میدهد و با ثابت نگه داشتن میکروفون از لرزش دست خواننده، سخنران و گوینده جلوگیری می‌کند. البته اگر از پایه نامناسب یا بی کیفیت استفاده کنید، ممکن است در اثر یک ضربه ساده مجبور شوید با میکروفونتان خداحافظی کنید. اگر فاکتورهای مهم برای انتخاب پایه میکروفون را بدانید، می‌توانید یک خرید مطمئن داشته باشید. به همین دلیل به جمع آوری این مقاله کاربردی پرداخته‌ایم.

پایه میکروفن بازویی فنری

میکروفون چیست؟

میکروفون Microphone یا به اختصار Mic (مایک) دستگاهی است که امواج صوتی را به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند. با توجه به نوع میکروفون ها (میکروفنcondenser ، داینامیک، ریبون) که شامل میکروفون استودیویی، شاتگان، بیسیم و دستی هستند، از پایه میکروفون مناسب استفاده می‌شود. این پایه‌ها در انواع مختلف تولید و روانه بازار شده‌اند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید میکروفن

 

آشنایی با بهترین مدل های پایه میکروفون:

پایه میکروفون یکی از لوازم جانبی میکروفون به شمار می آید که شرایط لازم برای تعادل میکروفون را فراهم می‌کند. شناخت انواع پایه میکروفون به شما کمک می‌کند در سریع‌ترین زمان پایه مناسب کار خود را پیدا کنید. این پایه ها در انواع و سایزهای مختلف تولید می‌شوند و نمی‌توانید از یک پایه برای هر مدل میکروفونی استفاده کنید. به طور مثال پایه میکروفون گیمینگ و پایه میکروفون استودیویی کاملاً با پایه میکروفون ایستاده و یا رومیزی متفاوت است. امروزه بهترین مدل پایه میکروفون در یکی از دسته های زیر قرار می‌گیرد:

پایه میکروفون دستی

پایه میکروفن بازویی فنری

پایه بازویی میکروفن، یکی از انواع پایه میکروفن‌ رومیزی است که برای نصب روی میز و تریبون کاربرد دارد. این مدل در استودیوهای پادکست و برودکست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. علت نام‌گذاری پایه بازویی، زاویه قرارگیری‌ دو بازوی مستقل است که باعث می‌شود میکروفن توسط بازوها تغییر جهت بدهد. برخی از افراد آن را به عنوان پایه میکروفون گیمینگ نیز تهیه می‌کنند.

بیشتر بدانید: پایه میکروفون بازویی

 

پایه میکروفون رومیزی

همان‌طور که از اسم آن پیداست، این مدل برای کنفرانس‌ها و جلساتی است که باید از میکروفن رومیزی استفاده کنید. پایه میکروفن رومیزی را می‌توان یک پایه میکروفن کوتاه دانست که با مقاومت بالایی که دارد می‌تواند وزن انواع میکروفون‌ها را تحمل کند. از این مدل پایه میکروفون به دو صورت فنری و کشویی به منظور نگهداری میکروفون استفاده می‌شود.

پایه میکروفون تلسکوپی

یکی دیگر از انواع پایه های میکروفون، نوع تلسکوپی آن به شمار می آید که در دسته پایه های رومیزی قرار دارد و برای برنامه‌های تلویزیونی، ضبط صدا، رادیو و … مورد استفاده قرار می گیرد.

پایه میکروفون ایستاده

احتمالا پایه میکروفون ایستاده را بیشتر دیده‌اید. آن را در انواع کنسرت‌ها و برنامه‌های زنده به کار می‌برند و میکروفون خود را روی آن قرار می‌دهند.

پایه میکروفون تریبونی

این مدل مناسب مکان‌هایی است که افراد زیادی به دنبال صحبت کردن هستند. از این موقعیت‌ها می‌توان به مصاحبه‌های سینمایی و نشست‌های خبری مسئولان اشاره کرد. این مدل پایه به شکل V می باشد و برای میکروفون هایی که وزن بیشتری دارند گزینه مناسبی است. جنس این پایه اکثرا از فلز است، ارتفاع آن قابلیت تغییر دارد و می‌توانید زاویه را تا 90 درجه تغییر دهید. یکی از انواع پایه های تریبونی، پایه میکروفون منبری است که امکان چرخش 360 درجه‌ای دارد و در مساجد،‌ همایش مذهبی،‌ سخنرانی، مدارس و… استفاده می‌شوند.

 

انواع پایه میکروفون در بهین مدیا:

سه پایه میکروفون

سه پایه خوش جنس کامیکا COMICA TRIPOD

سه پایه کامیکا COMICA TRIPOD حدودا 200 گرم وزن دارد و با این‌که سبک است اما از جنس پلاستیک مقاوم ساخته شده. شما می‌توانید بجز هولدر های موبایل، دوربین‌های عکاسی سبک و حتی مونوپادها را (با اتصال پیچ استاندارد ¼ اینچی) به سه پایه کامیکا متصل کنید. این پایه قابلیت چرخش 360 درجه دارد و با وزن کمی که دارد برای استفاده‌ روی ‌میز هم مناسب خواهد بود. هم‌چنین به راحتی می‌توانید آن را  باخود حمل کنید. با سه پایه کامیکا می‌توانید بدون لرزش دست، عکس‌ها و فیلم‌های باکیفیتی را ثبت کنید.

دسته میکروفون

دسته میکروفون کامیکا COMICA HR-WM سازگار با میکروفون‌های بیسیم

 دسته میکروفون کامیکا COMICA HR-WM مناسب برای تبدیل میکروفون های بیسیم به میکروفون دستی و خبرنگاری است.  اگر از میکروفون های یقه ای بیسیم برای مصاحبه استفاده می‌کنید یا صدای سخنران در سالن را ضبط می‌کنید، باید برای تهیه میکروفون دستی هزینه جداگانه بپردازند. البته که این کار غیرحرفه‌ای است که فرستنده‌ی میکروفون بین شرکت کننده‌ها دست به دست بچرخد.

بهترین پیشنهاد در این موقعیت‌ها استفاده از دسته میکروفون کامیکا COMICA HR-WM است. یک شیار در قسمت بالایی دسته وجود دارد که سازگار با انواع مدل‌های بیسیم موجود در بازار (Rode Wireless Go، سری BoomX-D کامیکا، سری BoomX-U کامیکا) است. جنس این دسته میکروفون فلزی است که باعث می‌شود احتمال سُر خوردن ناشی از عرق دست را بسیار کم کند. در جعبه این میکروفون، یک فوم بادگیر (برای محافظت میکروفون در برابر باد و رطوبت) و یک قطعه پلاستیکی (برای اتصال برچسب و لوگوی سایت یا شرکت شما) در نظر گرفته شده است.

پایه میکروفون فنری

پایه میکروفن بازویی فنری کامیکا

از آنجاییکه میکروفون های کاندنسر در انواع مختلف و سایزهای متنوعی تولید می‌شوند، انتخاب پایه مناسب دقت زیادی نیاز دارد. محل اتصال میکروفون به پایه بازویی، معمولا یکی از دو سایز 5.8 و 3.8 اینچ است. در بسته بندی محصولات کامیکا این تبدیل وجود دارد و برای اتصال به انواع مختلف میکروفون‌ های استودیویی کاربرد دارد.

پایه میکروفون بازویی کامیکا COMICA CVM-MS02 از جنس تماما فلزی ساخته شده که طول هر بازوی آن 50 سانتی متر است. این پایه می تواند تا 3 کیلوگرم وزن را تحمل کند و برای میکروفون‌های سبک و سنگین مناسب است. شما به راحتی می‌توانید این پایه را به هر سمت که می‌خواهید و با هر زاویه‌ای که تمایل دارید تنظیم کنید.

پایه میکروفون بازویی کامیکا COMICA CVM-MS01 این پایه مانند مدل قبلی است،  با این تفاوت که ابعاد کوچکتری دارد و طول هر بازوی آن 38 سانتی متر است. برای میزهای کوچکتر مناسب است و تحمل وزن آن تا 1.5 کیلوگرم است.

سخن پایانی:

به ‌طور کلی هدف از ساخت پایه میکروفن بازویی فنری ، این است که آزادی عمل بهتری در ضبط صدا به شما بدهد و از انتقال ضربه به میکروفون و ایجاد نویز جلوگیری کند. پایه های میکروفون تقریبا کاربرد یکسانی دارند ولی جنس و اندازه‌‌شان با هم متفاوت است.

مدل میکروفون شما چیست و از چه پایه میکروفونی استفاده می‌کنید؟

2 Comments

  1. ساناز 1401-10-24 Reply

    خسته نباشید من میکروفون بویا BY-XM6-S2 دارم می تونم ازدسته hr-wm استفاده کنم و میکروفونم رو به میکروفون دستی هم تبدیل کنم؟

    • Author
      سعید کریمی 1401-10-24 Reply

      سلام
      بله میکروفون شما روی این دسته قرار میگیره و میتونید به میکروفون دستی بیسیم تبدیلش کنید.

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*