وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا
کد تخفیف خود را، بعد از افزودن به سبد خرید، وارد کنید و کلید "اعمال تخفیف" را بزنید

10 ایده جذاب محتوایی برای فود بلاگرها

10 ایده محتوایی برای فود بلاگرها:

ایده محتوایی برای فود بلاگرها در مکانهایی هم‌چون رستوران‌ها از مهم‌ترین دغدغه‌های این کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود. ما در این مقاله ۱۰ ایده تولید محتوا برای بلاگری غذا را برای شما آماده کرده‌ایم. اما در ابتدا نیاز است بدانید اصلا فودبلاگر به چه کسی گفته می‌شود؟ پیشنهاد می‌کنیم اگر نیاز به ایده تولید محتوا برای بلاگری، فست فود یا رستوران دارید، این مقاله را مطالعه کنید.

فود بلاگر کیست؟

بطور کلی فود بلاگر یک فرد علاقمند یا حتی یک فرد حرفه‌ای به صنعت غذایی است. این به عنوان یک فود تیستر یا کسی که علاقه به تست کردن غذاهای مختلف دارد آنها را امتحان میکند و از طعمشان برای بقیه می‌گوید. یا اگر یک آشپز حرفه‌ای باشد، انواع غذاهای مختلف را می‌پزد و معرفی می‌کند. پس دریافتید که فود بلاگر یا بلاگر غذا کسی هست که در مورد غذاها و رستوران‌ها و هر آنچه مرتبط با غذا هست صحبت می‌کند. فود بلاگرها دسته بندی‌های مختلفی برای انجام کارشان دارند. عده‌ای فقط به رستوران‌ها سر می‌زنند، یک عده اهل معرفی کیک و شیرینی هستند، برخی دیگر به معرفی غذاهای بین المللی می‌پردازند، بعضی دیگر غذاها را طبخ و سپس معرفی می‌کنند، عده‌ای رستوران دارند و برای معرفی رستورانشان تولید می کنند، یک عده کافه‌ها را معرفی می کنند و عده‌ای هم همراه سفرهای توریستی غذاهای محلی را معرفی می کنند. و البته دسته بندی بسیار زیاد دیگری هم وجود دارد. ممکن است سوال پیش بیاید که برای چه باید تولید محتوا کرد؟

اهمیت تولید محتوا و ایده محتوایی برای فود بلاگرها:

تولید محتوا و بازاریابی محتوایی برای بلاگرهای غذا و دیگربلاگرها که انواعشان را در مقاله بلاگری چیست؟ بلاگر کیست؟ معرفی کرده‌ایم، مورد اهمیت هستند. تولید محتوای درست یک روش پربازده است و شما می‌توانید جذب مشتری داشته باشید. اگر شما رستوران دار هستید با استفاده از بازاریابی محتوایی می‌توانید مشتریان وفادار برای رستورانتان جذب کنید خیلی از سرآشپزها مانند سرآشپز نصرت توانسته‌اند به خوبی از تولید محتوا استفاده کنند و با استفاده از ویدیو‌های خود، تعداد زیادی مشتری از سراسر دنیا جذب کنند. اکنون می‌خواهیم 10 ایده محتوایی برای فود بلاگری را برای شما عنوان کنیم.

  1. از ویدئو غافل نشوید:

اگر فرض کنیم ارزش یک تصویر به اندازه 1000 کلمه است، ارزش یک ویدیو به اندازه 1 میلیون کلمه است. از مراحل کارتان مثل تهیه غذا، ویدیو پشت صحنه از پرسنل، ویدیو از مشتری‌ها و… فیلم بگیرید و مطمئن باشید تعامل بیشتری از کاربران نسبت به عکس و متن دریافت خواهید کرد.

  1. عکس باکیفیت منتشر کنید:

اگر در صفحه اینستاگرام خود عکس‌هایی با کیفیت پایین ارسال می‌کنید، وقت آن است که به فکر استراتژی خود باشید. اگر به دنبال بهبود عکس‌های خود هستید، می‌توانید دوربین بهتری بخرید، موبایل بهتری بخرید، عکس را با سایت و یا اپلیکیشن‌های مربوطه به کیفیت بالاتری تبدیل کنید و یا اگر قادر به هزینه کردن بیشتر باشید می‌توانید یک عکاس مستقل را نیز استخدام کنید تا در این امر به شما کمک کند. ابته اگر عکس خوبی منتشر نکنید اما کیفیت مطلوبی داشته باشد، بازخورد زیادی نخواهد داشت.

چند نکته مهم عکاسی از غذا:

  • کادر درستی انتخاب کنید و از چند زاویه مختلف عکاسی کنید.
  • از نور طبیعی استفاده کنید.
  • از فلاش استفاده نکنید.
  1. ویدئو لایو را فراموش نکنید:

یکی دیگر از ایده‌های محتوایی که می‌تواند برای غذاها مناسب باشد، استفاده از قابلیت لایو اینستاگرام است. از آشپزخانه، محیط کار، شب‌های شلوغ رستوران لایو بگذارید و حال و هوای فضایی که در آن قرار دارید را با مخاطبان انلاین خود به اشتراک بگذارید. مردم معمولا علاقه‌مند به پشت صحنه کارها هستند. اگر به رستورانی رفتید که در حال پخش موسیقی زنده، شعبده‌بازی و… بود، می‌توانید به صورت لایو این برنامه‌ها را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

  1. ایده جمع و جور کردن!

این ایده بیشتر در آشپزخانه شما و یا زمان پیک نیک و مسافرت رفتن کارایی دارد. به این شکل که راهکارهایی برای بسته بندی مواد غذایی و چینش آنها به مخاطب ارائه می‌کنید، مثلا چطوری با این کارها می‌توانید فضای بیشتری داشته باشید تا وسایل بیشتری را جا بدهید یا اینکه ظرف غذا را چگونه پکیج کنیم. این کارها را خانم‌های خانه‌دار خیلی دوست دارن دو شما می‌توانید کاربران زیادی در پیجتان داشته باشید.

  1. ساخت هشتگ مخصوص:

یکی دیگر از ایده‌های محتوایی هشتگ مخصوص داشتن است. یک هشتگ مخصوص برای رستوران خود داشته باشید. مثلا اسم و فامیلتان، در عکس‌ها و ویدیوها از آن هشتگ استفاده کنید. از مشتری‌ها و مخاطبان خود بخواهید تا از آن هشتگ، در عکس‌هایی که از شما منتشر می‌کنند استفاده کنند. با استفاده از هشتگ مخصوص کاربران به راحتی می‌توانند از نظر دیگران درباره کیفیت غذا و خدمات شما مطلع شوند.

  1. همکاری با بلاگرهای غذا:

شاید به نظر شما ایده مناسبی نباشد تا به بلاگرها مبلغی بدهید تا برای شما تبلیغ کنند. اما حضور این بلاگرها رونق خاصی به بعضی از رستوران‌ها بخشیده است. مخاطبان این بلاگرها اکثرا به آنها اعتماد دارند و همکاری با آنها می‌تواند موجب افزایش مشتریان شما شود.

  1. صدای غذاخوردن!

چند وقتی است که ایده موکبانگ فراگیر شده است. اینکه هنگام غذا خوردن میکروفون نزدیک به دهان خود داشته باشید و صدای غذا خوردن خود را همراه با تصویرتان منتشر کنید. برای اطلاعات بیشتر دراین مورد ، مقاله موکبانگ غذا را مطالعه کنید. بر خلاف اینکه شاید فکر کنید چه کار بیهوده‌ای است اما جالب است بدانید برخی از این ویدیوها در اینستاگرم میلیون‌ها بازدید داشته‌اند.

  1. دستورالعمل پخت یک غذا یا کیک را بصورت ویدیوئی ضبط کنید:

در این روش هم می‌توانید خودتان در ویدیو حاضر بشوید هم می‌توانید از صفحه‌ی مدنظر مثل گاز و یا میز فیلم برداری کنید. البته در این روش باید یک نفر باشد که از فرآیندی که شما دارید انجام می‌دهید فیلم بگیرد. برای راحتی کار شما می‌توانید کیت نگهدارنده موبایل کامیکا COMICA CVM-VM10-K5 را که یک کیت بلاگری کامل شامل صدا، نور و تصویر هست را داشته باشید. کافی است موبایل را به پایه متصل کنید و دوربین را روی حالت سلفی یا حتی دوربین عقب قرار دهید و بدون نیاز به کمک کسی به ضبط مراحل فیلم بپردازید. یادتان باشد برای ارتباط بهتر با مخاطب در حین انجام مراحل کار توضیحات بدهید.

  1. اشتراک محتوای تولید شده توسط کاربر:

مخاطبان زیادی در اینستاگرام علاقه زیادی به اشتراک‌گذاری عکس‌ غذاهای خود در اینستاگرام دارند. همانطور که در بالاترگفتیم، هشتگ مخصوص برند خود را به آنها معرفی کنید و از آنها بخواهید عکس‌ها را با هشتگ و یا تگ کردن شما منتشر کنند، شما هم عکس‌های منتشر شده را در پیج خود دوباره به اشتراک بگذارید، با این کار به مخاطبان دیگر برای گرفتن عکس و انتشار آنها انگزه می‌دهید.

  1. استوری اینستاگرام را جدی بگیرید:

از قابلیت‌های متنوع استوری استفاده کنید. نظرسنجی، سوال و جواب، استیکرهای مختلف و… را امتحان کنید تا بتوانید تعامی با مخاطبانتان را بالا ببرید.

10 ایده محتوایی برای فود بلاگرها

مستر تیستر فود بلاگر ایرانی:

اولین بلاگر موفق اینستاگرمی طبق پیش بینی‌های احتمالی، مسترتیستر(حمید سپیدنام) است. در واقع او یک تیستر غذاست و کارش سر زدن به رستوران های مختلف و تحلیل و بررسی غذاهاست. مسترتیستر از افراد موفق این حوزه است و با فودبلاگر ها و رستوران داران معروف دنیا ملاقات و دوستی داشته است. اما بنظر شما این افراد بدون تجهیزات به اینجا رسیدند؟ حداقل تجهیزات لازم برای بلاگری غذا چیست؟ افرادی که مانند نستر تیستر نیستند و در خانه بلاگری می‌کنند به چه ابزاری برای کارشان نیاز دارند؟

فرض کنید فودبلاگری هستید که در خانه به بلاگری می‌پردازید. خب در اینصورت نویزهای محیطی بسیار زیاد است، صدای کولر، صدای رفت و آمدها و… در کار شما خلل ایجاد می‌کنند زیراکه محیط خانه فضای خیلی استانداردی برای این کار نیست و sound reverb  (ریورب صدا یا اکوی صدا، پیچش صدا) زیاد است. خب در این حالت به میکروفونی نیاز دارید تا صدای با کیفیتی برای تولید محتوای خود به مخاطب ارائه بدهید. میکروفون یقه‌ای نمی‌تواند در محیط خانه تمام انتظارات شما را برآورده کند وصدای بدون نویز به شما بدهد، پیشنهاد ما به عنوان وارد کننده اصلی و نمایندگی برند میکروفون کامیکا به شما، میکروفونهای شاتگان همچون کیت نگهدارنده موبایل کامیکا COMICA CVM-VM10-K5 ، میکروفون شاتگان کامیکا CVM-VM20 ، میکروفون شاتگان کامیکا Traxshot می‌باشد.

جمع بندی:

در این مقاله 10 ایده محتوایی برای فود بلاگرها را بیان کردیم. اگر ایدۀ جدیدی برای تولید محتوا دارید که جزء موارد گفته شده نبود، می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها آن را با ما به اشتراک بگذارید. شک نداشته باشید که ایده های بسیار زیاد دیگه ای هم هست (مانند مصاحبه با یک آشپز)، که هم با فکر کردن و هم با کمی تحقیق قابل یافت هست. امیدواریم که اگر در این حوزه شروع به فعالیت می‌کنید خیلی زود نتایج بزرگی به دست بیاورید.

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*