وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

راهنمای خرید میکروفن

راهنمای خرید میکروفن:

میکروفن ها یکی از کاربردی ترین وسایلی هستند که برای ضبط استودیویی، ضبط خانگی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای ضبط و استریم، با یک میکروفون خوب می‌توانیم صدایی رسا و دیستورت نشده رکورد کنید. انواع مختلف میکروفون، مشخصات آن و… ممکن است باعث شود که برای خرید  سردرگم شوید. خبر خوب اینکه در این مقاله‌، نکاتی را که باید هنگام خرید میکروفن  به آن‌ها توجه کنید را توضیح می‌دهیم. بدون دانستن این اطلاعات، احتمال اینکه از انتخابتان رضایت نداشته باشید، کم نیست.

میکروفن چیست؟

می‌توانیم آن را دستگاهی بنامیم که ارتعاشات صوتی منابع صدایی گوناگون را دریافت می‌کند و سپس آن‌ها را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند.

وظیفه اصلی میکروفون ها:

به طور کلی وظیفه‌ی اصلی یک میکروفون باکیفیت این است که بتواند صدایی را که از منبع دریافت می‌کند، به بهترین شکل ضبط کند و خروجی رضایت بخشی داشته باشد.

انواع میکروفن:

  • داینامیک
  • ریبون
  • کاندنسر یا خازنی

داینامیک:

میکروفون‌های پر قدرتی برای استودیو هستند. برای اجرای زنده مانند کنسرت و هیئت‌ها کاربرد دارند. و به دلیل حساسیت

کمی که دارند، مناسب فضاهای شلوغ مانند اجرای زنده می‌باشند.

ریبون:

ریبون‌ها حساس ترین نوع میکروفونها هستند. از آن‌ها برای صدای خواننده در استودیو استفاده می‌کنند و برای اجرای استودیویی کاربرد دارند. اگر فردی هستید که می‌خواهید ریزترین جزئیات صدا را ضبط کنید، این نوع مناسب‌ترین گزینه برای شما هستند.

میکروفون ریبون

کاندنسر یا خازنی:

 نسبت به میکروفون‌های داینامیک، واضح تر، متعادل تر و دقیق تر هستند و تنوع زیادی دارند. برای میکروفون‌های استودیویی، یقه ای، دستی، شاتگان و میکروفون داخلی موبایل استفاده می‌شوند. مدل کاندنسر مقاومت بیشتری نسبت به مدل ریبون و حساسیت بهتری نسبت به مدل داینامیک دارد.

میکروفون دستی کامیکا COMICA HRM-S

 

 

مقاله 20 نکته طلایی نگهداری از میکروفون رو از اینجا مطالعه کنید.

 الگوی قطبی :

الگوی قطبی نشان دهنده‌ی چگونگی دریافت صداهای مختلف از زوایای مختلف، توسط میکروفون‌هاست. میکروفون‌ها با توجه به الگوی قطبی‌ای که دارند، دریافت صدا و ویژگی‌های متفاوتی دارند.

  • الگوی قطبی تمام جهتی
  • الگوی قطبی دوجهتی
  • الگوی قطبی کاردیوید
  • الگوی قطبی سوپرکاردیوید
  • الگوی قطبی هایپرکاردیوید

 

تمام جهتی:

الگویی است که باعث میشود میکروفون از هر جهت نسبت به صداها حساسیت داشته باشد و بتواند از شعاع 360 درجه‌ی اطراف خود، صداها را دریافت کند. کاربرد آن‌ها در شرایطی است که می‌خواهید صدای از تمامی جهات، صدا را ضبط کنید. برای مثال اگر می‌خواهید صدای کلاس را به طور کامل ضبط کنید، مناسب‌ترین نوع هستند.

الگوی تمام جهتی

دوجهتی:

دریافت صدای این الگوی قطبی از مقابل( سمت جلو)  و پشت (سمت عقب) دیافراگم می‌باشد و در جاهایی مثل استودیوها که می‌توان صدای چند وسیله و ساز یا خواننده را ضبط کرد، کاربرد دارد.

الگوی دو جهتی

کاردیوید:

تمرکز اصلی در این الگو، روی دریافت صدا تنها از منابعی است که در جلوی میکروفون هستند. اگر تمایل به ضبط صدای خودتان دارید یا اگر دوست دارید اجرای زنده تشکیل دهید، می‌توانید از کاربردهای این الگوی قطبی، بهره مند شوید.

سوپرکاردیوید و هایپر کاردیوید:

در این دو الگو، تمرکز روی دریافت صدا از جلوی میکروفون بوده و صداهایی که در اطراف و پشت میکروفون هستند، کم‌تر دریافت می‌شوند.

 

دیافراگم ها و سایز آن:

دیافراگم، بخشی از کپسول میکروفون است که از دو صفحه‌ی اصلی تشکیل شده‌است. یکی ثابت و دیگری متحرک. با برخورد صدا به بخش متحرک، تبدیل انرژی مکانیکیِ صدا به جریان الکتریکی اتفاق می‌افتد.

 

سایز دیافراگم ها:

سایز دیافراگم نقش مهمی در مولفه‌های صوتی مانند نویز و… دارد. علت آن هم این است که دیافراگم میکروفون، صدا را از اطراف دریافت

می‌کند. اندازه‌ی دیافراگم میکروفون‌ها با یک‌دیگر متفاوت است. و تعداد آن‌ها در هر میکروفون، وابسته به سبک طراحی و نوعِ فیلد کاربری آن‌ها می‌باشد. برخی از آن‌ها با یک دیافراگم، و برخی دیگر در کپسولِ خود دو دیافراگم دارند. (یک یا دو وجهی). نمونه هایی وجود دارند که در دلِ خود بیش از دو کپسول داشته باشند (چند وجهی). اندازه‌ی دیافراگم با وضعیت انعکاس صدا در میکروفون، ارتباط مستقیم دارد.

 

 

انواع دیافراگم‌ها:

  • دیافراگم بزرگ
  • دیافراگم کوچک
  • دیافراگم متوسط

 

دیافراگم بزرگ:

مشهورترین نوع میکروفون می‌باشند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید صداهایی فوق العاده به دست آورید. این دیافراگم‌ها که با سایز بزرگ از آن‌ها یاد می‌کنیم اندازه‌ای بیش از ۱ اینچ دارند. برای ضبط همه‌ی صداها، مناسبند. هرچه اندازه‌ی دیافراگم بزرگ‌تر باشد جزئیات صدایی که ضبط می‌شود بیشتر است. به همین دلیل این دسته برای خوانندگی، ضبط پادکست و… استفاده می‌شوند.

 

میکروفون وکال استودیویی کامیکا COMICA STM01

دیافراگم کوچک:

 به دیافراگم‌هایی که کوچک‌تر از ۱/۲ اینچ هستند، میکروفون با دیافراگم کوچک می‌گویند. میکروفون‌های یقه‌ای در این دسته قرار می‌گیرند. با توجه به ابعاد کوچک گیرنده‌ی صدای این دستگاه‌ها، میکروفون‌های با دیافراگم کوچک برای ضبط صداهایی مثل گیتار آکوستیک، سنج و دیگر وسایلی که صدای زیری دارند مناسب است.

میکروفون یقه ای کامیکا COMICA CVM-V01.USB

دیافراگم متوسط:

این دیافراگم‌ها از لحاظ سایز و از نظر ویژگی، چیزی بین دو دیافراگم دیگر هستند. مناسب ضبط صداهای گرم هستند که این خصوصیت شبیه میکروفون‌های با دیافراگم بزرگ است. و هم می‌توانند صداهای تیز را دریافت کنند که مشابه میکروفون‌های با دیافراگم کوچک است.

میکروفون USB استودیویی کامیکا COMICA STA-U1

مشخصات فنی:

  • حساسیت
  • داینامیک رنج
  • پاسخ فرکانسی
  • سلف نویز
  • سیگنال به نویز

حساسیت:

یکی از عواملی که هنگام خرید میکروفن باید بدان توجه کنید، حساسیت صدای دریافتی آن است. حساسیت، پارامتری نیست که کیفیت محصول را بسیار تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین لازم است که مقدار آن‌ را انتخاب کنید. توسعه دهندگان سعی می‌کنند محصولی تولید کنند که دارای عملکرد خوب (هم بالا و هم پایین) باشد. حساسیت میکروفون با واحد دِسی بِل اندازه گیری می‌شود.

داینامیک رنج:

به فاصله‌ی بین کم ترین و نرم ترین صدا تا بیشترین و بلندترین صدا بدون خرابی، داینامیک رنج یا محدوده داینامیکی گفته می‌شود.

داینامیک رنج، با مقیاس دسی بِل اندازه گیری می‌شود.

پاسخ فرکانسی:

بیانگر بازه‌ای از  فرکانس می‌باشد که میکروفون قادر است آن‌را دریافت کند.

سلف نویز:

میزان نویز داخلی، ناشی از قطعات به کار رفته در یک میکروفون است. که این میزان هرچه کم‌تر باشد بهتر است. زیرا سیگنال شما دارای نویز کم‌تری می‌باشد.

سیگنال به نویز:

مقدار تفاضل حساسیت و نویز داخلی میکروفون بر حسب دِسی بِل است.

صحبت پایانی:

ما در این مقاله تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا اطلاعات جامعی در خصوص انتخاب میکروفون و مشخصات آن در اختیارتان قرار دهیم.

لطفا نظرات و تجربیاتی که در خرید میکروفن داشتید را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*