وارد کننده اصلی و نمایندگی برند کامیکا با گارانتی 12 ماهه
درصورت هرگونه سوال و مشکل در ثبت سفارش، با شماره واتس اپ 09927111678 در خدمت هستیم.

راهنمای خرید میکروفن – بخش دوم

در بخش اول سری راهنمای خرید میکروفن به معرفی و توضیح الگوی قطبی ضبط صدا پرداختیم. توضیح دادیم که الگوی قطبی چیست و چه تأثیری در نوع ضبط صدا دارد. سپس توضیح دادیم دریافت صدا به سه دسته‌ی کلی:

۱- الگوی قطبی تمام‌جهتی (Omni-Directional)

۲- الگوی قطبی دوجهتی (Bidirectional)

۳- الگوی قطبی کاردیودی (Cardioid)

تقسیم می‌شود و هرکدام را به اختصار توضیح دادیم. در شماره‌ی دوم این مجموعه توضیح می‌دهیم دیافراگم چیست و سایز آن چه نقشی در دریافت صدا توسط میکروفن دارد.

 

دیافراگم و سایز آن:

دیافراگم قسمتی از میکروفن است که صدا را از منبع صدا دریافت می‌کند. نحوه‌ی کار دیافراگم به این صورت است که با رسیدن صوت به آن، به لرزش درمی‌آید و صدا را ضبط می‌کند. به دلیل اینکه دریافت‌کننده‌ی صدا از محیط، دیافراگم میکروفن است، سایز آن نقش مهمی در کیفیت، حجم، فرکانس، نویز و دیگر مؤلفه‌های صوتی دارد. به طور کلی سایز دیافراگم‌ها در سه دسته‌ی کوچک، متوسط و بزرگ قرار می‌گیرند.

 

سایز کوچک:

به‌طور معمول به دیافراگم‌هایی که کوچک‌تر از ۱/۲ اینچ (۱۲.۷ میلی‌متر) هستند کوچک می‌گویند. میکروفن‌هایی که از این دیافراگم‌ها بهره می‌برند به علت سایز کوچکی که دارند قلمی نامیده می‌شوند. برای مثال میکروفن‌های یقه‌ای در این دسته قرار می‌گیرند. با توجه به ابعاد کوچک گیرنده‌ی صدای این دستگاه‌ها، میکروفن‌های با دیافراگم کوچک برای ضبط صداهایی مثل گیتار آکوستیک، سنج و دیگر وسایلی که صدای زیری دارند مناسب است.

 

میکروفون یقه ای کامیکا CVM-V01.USB

سایز متوسط:

معمولا به دیافراگم‌هایی که بین ۱/۲ تا ۱ اینچ (۱۲.۷ تا ۲۵.۴ میلی‌متر) هستند متوسط می‌گویند. سایز متوسط از نظر نوع ضبط صدا چیزی بین سایز کوچک و بزرگ است و مؤلفه‌های اصلی دو دیافراگم دیگر (کوچک و بزرگ) را در خود دارد. به این معنا که هم مثل میکروفن‌های با دیافراگم بزرگ، برای ضبط صداهای پر و گرم مناسبند و هم می‌توانند مثل سایز کوچک صداهای تیز را به خوبی دریافت کنند.

میکروفون USB استودیویی کامیکا STM-USB

سایز بزرگ:

دسته‌ی سوم دیافراگم‌ها که با سایز بزرگ از آن‌ها یاد می‌کنیم اندازه‌ای بیش از ۱ اینچ (۲۵.۴ میلی‌متر) دارند. این میکروفن‌ها برای ضبط همه‌ی صداها، از صدای انسان گرفته تا صدای اتاق مناسبند. هرچه اندازه‌ی دیافراگم بزرگ‌تر باشد جزئیات صدایی که ضبط می‌شود بیشتر است. به همین دلیل از این دسته از میکروفن‌ها برای خوانندگی، ضبط پادکست و… استفاده می‌شود. اکثر میکروفن‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند نیاز به منبع تغذیه دارند و با توجه به حساسیت بالایی که دارند معمولا باید روی پایه قرار گیرند.

میکروفون وکال استودیویی کامیکا STM01

خلاصه:

سایزهای مختلف دیافراگم نسبت به هم برتری خاصی ندارند و اینکه چه میکروفنی تهیه کنید کاملا به نیاز شما بستگی دارد. ممکن است با هزینه‌ی کم میکروفنی بخرید که نیاز شما را کاملا برطرف کند و ممکن است با هزینه‌ای زیاد میکروفنی بخرید که اصلا جزئیات صدایی که مد نظر شماست را تأمین نکند.

منبع: صدا استور

امتیاز دهید

0 Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*